Sander92 Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Hei! Skal kjøpe meg en ny bærbar datamaskin som i hovedsak kommer til å bli brukt til filmer, serier, nettsurfing og spilling. Har så langt sett på denne: http://www.dustinhome.no/product/5010636716/asus-g55vw-ci7-2-3-8gb-750-gtx660m-15-6-w7hp/#intcmp=searchProvider_dacsa Tenkte bare å spørre om noen har noen erfaringer med denne serien fra Asus, og om noen eventuelt kan finne/vet om et bedre alternativ til en lignende pris, maks 10.500,- men gjerne under. Takk for hjelp Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Jeg vet om 2 versjoner av Multicom Xishan W350E som gir deg samme ytelse til en billigere pris - spesiellt dersom du har OS (windows) fra før. Denne eller denne. Den første er så godt som maken til Asus'en av innhold og ytelse, men du må altså kjøpe OS i tillegg, dersom du ikke har fra før. Den siste er samme + 120 GB SSD, også den uten OS. Multicom's 15-tommere. Endret 13. desember 2012 av thomit Lenke til kommentar
Sander92 Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 Jeg vet om 2 versjoner av Multicom Xishan W350E som gir deg samme ytelse til en billigere pris - spesiellt dersom du har OS (windows) fra før. Denne eller denne. Den første er så godt som maken til Asus'en av innhold og ytelse, men du må altså kjøpe OS i tillegg, dersom du ikke har fra før. Den siste er samme + 120 GB SSD, også den uten OS. Multicom's 15-tommere. Har du erfaring med hvordan kjølingen er på de PCene? Har hatt en multicom kunshan som ble ødelagt av varmen over et og et halvt år, vil helst ikke at varmen tar knekken på komponentene hehe Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Nei, jeg har ikke en av de modellene selv. Jeg har en 3 år gammel Multicom Kunshan. Men det finnes minst 2 tråder her i forumet (avdelingen Bærbare Datamaskiner) som omhandler Multicom-laptoper, så du kan lese der, og/eller stille spørsmålet til de som allerede har en. Men det finnes jo ingen som har hatt en lenge nok til å gi deg noe svar på det du spør om, egentlig ... Det er temmelig nye modeller vi snakker om. Etter hva jeg vet om Clevo laptoper, så er det veldig sjelden jeg leser om Clevo'er som har dårlig kjøling. Jeg tipper du har vært uheldig med din, eller ikke har tatt vare på den ordentlig, med jevnlig fjerning av innvendig støv osv. Endret 13. desember 2012 av thomit Lenke til kommentar
Bruvva91 Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Uansett hvilken bærbar du velger med såpass kraftig innmat er det avgjørende om du faktisk tar deg bryet med å åpne den og fjerne støv! Jeg har en Kunshan P150 som jeg er veldig nøye med hvor jeg setter, men når jeg åpnet den etter et drøyt år var det ufattelig tettpakka med støv mellom viftene og kjøleribbene! Etter at jeg fjernet støvet igjen har jeg merket godt at viftene belastes mindre, og temperaturen under load har gått ned med ~10 grader. På slutten var det faktisk så ikke at GPU klokket seg ned etter en viss tid med load.. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) 1 år mellom hver gang du åpner og fjerner støv, er i minste laget. 2 ganger om året er mer fornuftig. Gjelder i grunnen alle laptoper, men er mer viktig jo kraftigere (og varmere) en laptop er. Endret 13. desember 2012 av thomit Lenke til kommentar
Sander92 Skrevet 14. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2012 (endret) Da sier jeg takk for hjelpen. Tror jeg går for en Multicom siden det er noen kroner og spare der, selvom jeg trenger en windows kopi og Edit: Er altfor lenge til de kommer på lager, så må nesten gå for Asusen allikavel. Endret 14. desember 2012 av Sander92 Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Har en 4,5 år gammel Multicom Kunshan-sak (toppspesifisert for gaming i sin tid). Åpnet den for et par måneder siden og det var nesten ikke et støvfnugg. Har hatt den oppe før også, med samme resultat. Den har aldri vært renset, men bråke gjør den i massevis, og jeg pleier å la Speedstep klokke ned CPU til 800 mhz under lett bruk (spiller ikke på den lenger) for å slippe å måtte bruke hørselsvern, men selv da er støynivået uakseptabelt under lav belastning. Men sånn har den vært hele tiden. Kjøper aldri en bærbar med det støynivået igjen. Neste uke kommer forhåpentligvis min nye monster-stasjonære med alle de mest støysvake komponentene håndplukket etter flere måneder med undersøkelser... det blir himmelsk. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 (endret) Vel, min er ikke sånn Og den har det som var det råeste skjermkortet den gang, og med stasjonær-prosessor. Bråker ikke under normal belastning, lyden av luft som flyttes høres godt under stor belastning. Temperaturer ligger der de skal. Hvilken Clevo er det du har? Anyway - W350 er en annen modell enn det vi har, så det er neppe riktig å sammenligne egenskaper for mye. Endret 14. desember 2012 av thomit Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Min er en M570, men det er selvfølgelig helt andre maskiner som selges nå til dachs. Denne kostet 19500 den gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå