Gå til innhold

IBM R40 erfaringer

skjelsba

Anbefalte innlegg

Fikk min nye R40 (centrino) i forrige uke og nå tenkte jeg at jeg skulle dele mine erfaringer

Maskinen har Pentium -M 1.3GHz prosessor, 256MB ram, 40GB hd, usb 2.0, firewire osv. Modellnummer TR43DNO om noen vil ha mere spec.

Dette er faktisk maskin nummer to jeg har fått fra kk88, men ingen av de har blitt levert med wlan-kort slik det stod at maskinen skulle ha, virker som det er en feil fra IBM sin side. KK88 har uansett være veldig flinke med å følge opp og har ytt meget bra service. tar nok ikke mange dager til jeg får wlan-kortet i posten nå. det anbefales å handle fra kk88!

Tidligere hadde jeg en HP pavilion ze4278 og før det en ibm thinkpad i series 1200, så alle erfaringer er i forhold til disse maskinene

I tradisjonell IBM-stil ser denne maskinen ut som den er fra 1996, men jeg for min del liker akkurat dette designet. Den er veldig stille.l viften slår skjelden inn og når det gjør det er den nesten ikke hørbar. Det en derimot hører er skriving til harddisk, den er faktisk overraskende høy, men ikke plagsom.

Tastaturet er jeg faktisk skuffet over. Det er milevis bedre enn alle andre produsenters tastatur, men det er ikke bedre enn det jeg hadde på min thinkpaf i fra høsten 2000. Tastene er glattere, tastaturplaten gir mer etter og tastene bråker litt mer. Hallo IBM, never change a winning team!

lyden i denne maskinen er jeg faktisk meget imponert over, det beste jeg har hørt fra noen bærbar PC noen gang. dessverre sitter høytalerene litt tett så det blir ingen fantastisk stereo-effekt og max-volumet er litt for lavt, men lydmessige er de innebygde høytalerene meget bra. line-out er akkurat som gjennomsnittet

skjermkortet virker bra (radeon 7500, 32 MB), men da jeg ikke er noen stor spill-fantast så merker jeg ikke så mye forskjell fra ATI IGO340M (shared) som jeg hadde på HP'en

Det jeg har å trekke denne maskinen for er at den er for høy, den burde vært redusert en centimeter i tykkelsen. Den ser litt klumpete ut. Den har også for få USB-porter, burde vært to. Dessuten er ingen av de plassert slik at en kan stikke inn en minneplugg uten at den kommer i nærheten av ledningene ved siden av.

Ultranav-løsningen (touchpad+knott i tast.) til IBM er også ufattelig bra. Presist og fint, samt at den kan tilpasses akkurat slik det passer deg.

Denne maskinen anbefales virkelig!! koster i dag 11990 + mva på ibmshop.no. Det er kanskje litt dyrt, men IBM er jo kvalitet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...