Leif.ross Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Kan du ikke heller bare lage en taco og legge den inni et hamburgerbrød? TO THE LABRATORY! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Ja, og den binder "deigen" mer sammen. Ok, jeg har ikke hørt om noen andre som har gjort det, men nå vet jeg det Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2012 Ok, jeg har ikke hørt om noen andre som har gjort det, men nå vet jeg det Egg blir brukt i mange retter for og binde kjøtt osv for og få en bedre konsistens, Når egg blir blanded med store mengder kjøtt ( i forhold til egget ) så merker man ikke smaken av egg , i tilleg har du sikkert i krydder,bbq saus,løk osv. Jeg brukte her om dagen 2 egg på 400 gram kjøttdeig av elg , fantes ikke smak av egg men konsistensen på kjøttet ble bedre og ikke så utrolig tørt som elgkjøtt ofte blir Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Ok, da skal jeg prøve det og eksperimentere litt Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Kjøp heller litt fett bacon (dvs. bacon med mer fett enn kjøtt) og kjør i foodprocessor til det er mykt. Bland i kjøttet. Mye bedre smak enn egg (og piffikrydder og sånt drit). Elgkjøtt (og andre magre stykningsdeler som ytre/indrefilet av storfe/svin, kyllingbryst og sånt) blir tørt fordi 1) det stekes på høy varme og 2) ikke nok fett. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Bacon? æsj. eneste er 100% rent stofekjøtt, cheddar og masse grillkrydder på pom frin som er best Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Bacon? æsj. eneste er 100% rent stofekjøtt, cheddar og masse grillkrydder på pom frin som er best Så sant du ikke steker burgerne dine ganske rosa, så er det bare fett som kan gjøre at de fortsatt er saftige selv etter de er gjennomstekt. Det er derfor man tilsetter fett. Bacon er en hel del enklere å få tak i enn fett oksekjøtt, spesielt i Norge, så det er derfor det ble anbefalt. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Det gjør ikke noe for meg om det er Bacon i burgeren. Jeg smaker ikke bacon kjøttet uansett jeg så Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Det gjør ikke noe for meg om det er Bacon i burgeren. Jeg smaker ikke bacon kjøttet uansett jeg så Da har du ikke vært ute for skikkelig bacon. 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Jo jeg tror nok det, men jeg syntes ikke at bacon smaker noe Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Kverner dere karbonadedeigen sammen med alle ingrediensene? Interessant, dette må prøves en gang. Jafs har en av de beste burgerene jeg får tak i her i Oslo (som jeg har prøvd), men er lei av å spy ut 160 spenn hver gang jeg har lyst på en 380g. Er du seriøs? En Jafs i nabolaget mistet nettopp retten til å drive som Jafs fordi det var for dårlig. Burgeren hadde ikke engang salat (man måtte betale ekstra for det), og brødet var alltid svidd. Pizzaen hadde alltid for lite kjøtt og overflod av alt annet, i tillegg til at den er drit dyr og det koster 20 kr ekstra og sitte i lokalene. Edit: Har du prøvd Grill's Ville eller Texburger? Deres burgere er de beste i byen. Endret 26. desember 2012 av Eksboks Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Kverner dere karbonadedeigen sammen med alle ingrediensene? Er du seriøs? En Jafs i nabolaget mistet nettopp retten til å drive som Jafs fordi det var for dårlig. Burgeren hadde ikke engang salat (man måtte betale ekstra for det), og brødet var alltid svidd. Pizzaen hadde alltid for lite kjøtt og overflod av alt annet, i tillegg til at den er drit dyr og det koster 20 kr ekstra og sitte i lokalene. Edit: Har du prøvd Grill's Ville eller Texburger? Deres burgere er de beste i byen. Jafs har ikke god burger. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 (endret) Er du seriøs? En Jafs i nabolaget mistet nettopp retten til å drive som Jafs fordi det var for dårlig. Burgeren hadde ikke engang salat (man måtte betale ekstra for det), og brødet var alltid svidd. Pizzaen hadde alltid for lite kjøtt og overflod av alt annet, i tillegg til at den er drit dyr og det koster 20 kr ekstra og sitte i lokalene. Edit: Har du prøvd Grill's Ville eller Texburger? Deres burgere er de beste i byen. Ja, jeg ser seriøs. At en jafs i nabolaget ditt mistet retten, har ingenting å si. Jafs er ikke en kjede som McDonalds, men drives av privatpersoner under et felles merke. Derfor vil det være forskjell mellom burgerene. Den som serveres på Jafs på Sandaker, er fabelaktig. Syns jeg, og flere kompiser. Texburger? Seriøst? Alt du får servert er et slapt kjøttstykke med brød rundt. Det er dårligere enn hva jeg fikser selv med frossenburger. Var der faktisk for to uker siden. Endret 27. desember 2012 av Slimda Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Bruker de ikke de samme ingrediensene hos alle jafs-stedene? Sausen hos texburger er grunnen til at den er god. Men det er ganske subjektivt om man liker den burgeren eller ikke. Du bør prøve grill's ville på Frogner. De lager gode gourmetburgere. Vet du om noen andre gode burgersjapper i Oslo som selger gode burgere? Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Bruker de ikke de samme ingrediensene hos alle jafs-stedene? Sausen hos texburger er grunnen til at den er god. Men det er ganske subjektivt om man liker den burgeren eller ikke. Du bør prøve grill's ville på Frogner. De lager gode gourmetburgere. Vet du om noen andre gode burgersjapper i Oslo som selger gode burgere? Fridays, men det er dyrt da.. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Frogner blir litt langt unna sentrum for min smak. Jafs er den eneste "take-away"-burgerplassen jeg vet om, utenom alle kebabhøla og restaurrantene (som O'learys). Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Frogner ligger jo i sentrum vest, og det bare å ta trikken et par stopper etter Nasjonaltheateret. Fridays, men det er dyrt da.. Jeg liker ikke de "klassiske" amerikanske burgerne. Smaker for mye kjøttdeig og for lite burger. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Døgnvill like ved Mathallen hadde kurrant burger. Sprø pomfri også (sjelden). Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Om dere er i London noen gang må dere prøve Kua'Aina sine burgere (og pommes forsåvidt) - sykelig digg. Må nok lage meg hjemmelaga burgere nå en dag merker jeg. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Savner Burgerne du får på Burger king i amerika! De er så hunder ganger bedre enn de Norske kjedelige borgerne Hvis nordmenn hadde greid å få til noe slikt så hadde det blir noe annet er i Norge!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå