Eplesaft Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Sliter litt med å forstå begrepet filialforetak. Det defineres som minst fem detaljhandelsbedrifter med felles eiere og ledelse, men hva betyr egentlig dette? Betyr det bare at det er flere utsalgssteder som del av en kjede (at en detaljhandelsbedrift = utsalgssted, f.eks. butikk) eller betyr det at det er flere forskjellige bedrifter som hver kan ha forskjellige utsalgssteder har gått sammen til et felles foretak (slått seg sammen)? Eller noe annet? Når det gjelder definisjon av kjeder, for eksempel butikkjeder, betyr dette at det bare er flere butikker som går under samme navn? I stedet for f.eks. en lokal restaurant med spesifikt navn, så har man mange restauranter med likt innhold og navn (f.eks Peppes Pizza eller lignende). Endret 13. desember 2012 av Eplesaft Lenke til kommentar
ggree Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 "Filialforetak: To eller flere utsalg som er felles eid og kontrollert, men sentralisert innkjøp og markedsføring, og som fører de samme varegruppene. Størrelsen tillater dem å kjøpe inn store kvanta til lave priser. (Eksempler: H&M, IKEA og Binders)" Peppes Pizza anses som et filialforetak. Lenke til kommentar
Eplesaft Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) "Filialforetak: To eller flere utsalg som er felles eid og kontrollert, men sentralisert innkjøp og markedsføring, og som fører de samme varegruppene. Størrelsen tillater dem å kjøpe inn store kvanta til lave priser. (Eksempler: H&M, IKEA og Binders)" Peppes Pizza anses som et filialforetak. Du har vel lest samme bok/eksempler som meg, men til meg står det at det er fem eller flere detaljhandelsbedrifter. Men det som er skrevet hjelper meg egentlig ikke, da det er en gjenfortelling av noe jeg allerede har skrevet (pluss noe som jeg allerede har lest i en bok). Det er vel definisjonen av detaljhandelsbedrift som forvirrer meg, da jeg ikke vet helt sikkert hva den er. Endret 13. desember 2012 av Eplesaft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå