Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Maskina fryser etter en times bruk.

Anbefalte innlegg

Har hatt denne maskina i snart ett år, ingen problemer før nå nylig. Merker det best i spill som WoW. Minimap og grafiske detaljer oppdateres ikke/blir gjennomsiktige - en gradvis endring. Ender alltid opp med en total frys, hvor ingenting fungerer, dog Ctrl-Alt-Del kan av og til sende meg til den blå startskjermen, men gir meg aldri noen valg. Musa kan ofte beveges, men ingenting kan markeres eller klikkes på. Alt dette skjer veldig ofte innen én times bruk av maskina. Eneste måten å få avsluttet seansen er å holde inne startknappen.

Har kjøpt voice chat samtidig med spilling (Ventrilo), og da har maskina fryst, mens voice chat inn har fungert.

Hva kan være årsaken til noe slikt? Alle drivere oppdatert, bortsett fra bios - som jeg ikke har sjekket.

System:

ASUS P8Z68 Deluxe,

Intel® Core i7-2600K Processor

Antec Kuhler H2O 920 CPU Kjøler

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB

Gainward GeForce GTX 570

Crucial m4 SSD 2,5" 128GB

Seagate Barracuda® 500GB

MS COA Label Windows Home Premium 7

Nordic, 32/64 bit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket hvor varm GPU og CPU'en blir?

Har måler på GPU, og prøvde en periode med full kjøl, da holdt GPU under 40 grader ved full last (altså full last av det jeg bruker). Systemet er ment å være overdimensjonert når det gjelder kjøling for å redusere støy. Ingen overklokking. Vil derfor tro at CPU også er forholdsvis avkjølt.

Lenke til kommentar

Har nå gjenopprettet Windows til en tidligere, fullt fungerende utgave, så får jeg se om det bedrer saken. :)

Ja, så lenge varte det. Fortsatt samme feil. Mulig det tyder på en hardvarefeil? Det første jeg tenker på er RAM, men må ærlig innrømme at jeg ikke aner hvordan man merker feil på RAM...

Endret av Holyashell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...