Straits Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Vi har bestemt oss for å kjøpe ny bærbar pc til min gamle bestemor, ettersom dette skal være en julegave, haster det litt. Kravene er at det er innebygd trådløst nettverk, forholdsvis stor skjerm med grei oppløsning og grei batterilevetid. Fysisk størrelse og tyngde har ikke så mye å si i praksis, da denne kommer til å stå på kontoret mer eller mindre hele tiden. Den skal brukes til lett surfing, nettbank og ellers enkle oppgaver. Pristaket som er satt er 4500,- På forhånd takk kan denne være noe? http://configure.eur...=dhs&cs=nodhs1 Eller denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=767540 Endret 13. desember 2012 av Straits Lenke til kommentar
C.. Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Vet ikke hvor flink din bestemor er med elektroniske verktøy, men har dere vurdert nettbrett? Tenker da spesielt på iPad da dette er veldig brukervennlig og noe en hver kan lære seg inn og ut på en halv time Men er bærbar maskin som stiller til de kravene du lister opp der trenger ikke nødvendigvis å koste så mye som 4500,-. Jeg tipper det vil være mer enn nok med for eksempel HP 655 eller så har du ASUS F501A som er et par hakk foran med tanke på ytelse itillegg til at designet ser veldig bra ut. Sistnevnte sånn jeg ser det har jo også et større og mer behagelig tastatur Edit: Den du linker til fra Dell er absolutt et godt alternativ, men har hun bruk for såpass god maskin da den kun skal brukes til relativt enkle oppgaver? Endret 13. desember 2012 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
Straits Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Et nettbrett er et veldig godt forslag i mine øyne, men jeg tviler på om hu tørr å bruke det.. hehe At hu noengang skulle bruke mobiltelefon var helt utrolig, og hvertfall en pc. Selv om en iPad er så enkel i bruk at småunger kan bruke det. Likte Asus'en veldig godt.. Skal sjekke ut den litt nærmere Ser at komplett har nedsatt pris på Asus F74A samme pris som den du linker til Asus F501A http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752524&cks=ASS&assoc=26FB581C-3DAA-4F6A-AEA0-8720D71DBD87#extra Endret 13. desember 2012 av Straits Lenke til kommentar
C.. Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Hehe, jeg skjønner hva du mener! Men helt ærlig tror jeg nok at hun raskere vil lære seg og bruke iPad på en effektiv og god måte raskere fremfor Windows 8 på en eventuell bærbar maskin Dette er noe dere må vurdere selefølgelig, men fordelene med en iPad er at det er brukervennlig på alle områder og det er ingenting som er avansert på noen som helst måte. Windows 8 derimot kan være forvirrende og spesielt for en person som ikke er noe særlig kjent med PC fra før. Ulempen med et nettbrett er at det på langt nær ikke er like behagelig å skrive på.. Endret 13. desember 2012 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
dbass Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Hvordan er det med java-applikasjon mtp nettbank på iPad? Sist jeg prøvde fungerte det ikke. Hvis den skal stå på et kontor ville jeg anbefalt en stasjonær. Mer behagelig for en eldre dame å skrive på et stort tastatur med godt synlige taster, man kan investere i en større skjerm (mer synlig for de eldre) og hun slipper å belaste nakke og skuldre under bruk. Satt sammen et system med Quad 3,6 GHz FM2 med Radeon 7540D grafikk, 8GB RAM, 500 GB HDD og 22" skjerm for 4542. Billigere deler går ann å sette opp. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Ser at komplett har nedsatt pris på Asus F74A samme pris som den du linker til Asus F501A http://www.komplett....0D71DBD87#extra Jepp. Der er også skjermen litt større noe som kan komme godt med Den kjører også Windows 7, som kanskje kan være lettere å lære da det ikke er så mye som kan virke forvirrende i dette operativsystemet. Den har også større harddisk, men legg merke til at tastaturet er noe mindre og trangere. Men den er absolutt et like godt alternativ som F501A. Hvordan er det med java-applikasjon mtp nettbank på iPad? Sist jeg prøvde fungerte det ikke. Nå vet jeg ikke hvordan det er med alle de andre bankene, men med DnB sin app fungerer det veldig bra for min del. Hørt at både Sparebank1 og Nordea skal fungere veldig bra også Endret 13. desember 2012 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå