Dr. Brodsky Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Jeg har 2 ødelagte Leatherman-multiverktøy. Slik jeg har skjønt det har disse livstidsgaranti. Det jeg lurer på er om jeg kan benytte meg av denne, selv uten kvittering eller den minste anelse om hvor de er kjøpt. Den ene fikk jeg i gave for omtrent 3 år siden. Da jeg skulle stramme en mutter med tangen knakk den ene spissen på tangen. Den andre vet jeg ikke hvor gammel er, men den er nok noen år. På den knakk tuppen av kniven da jeg brukte den til å skjære løs noen limrester. Dekker Leathermans livstidsgaranti dette, og i så fall; hvordan går jeg frem? Om dette ikke dekkes av garantien ønsker jeg meg en ny til jul *hinthint' Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Garanti dekker fabrikasjonsfeil, ikkje når du øydelegg gjenstanden. Det er forsikring som eventuelt dekker sånt. Lenke til kommentar
ketsat Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Garantien dekker det som står i garantivilkårene. "This warranty does not cover abuse, alteration, theft, loss, or unauthorized and/or unreasonable use of your Leatherman product." Så med mindre du har brukt de feil eller misbrukt de, så kan du hvertfall prøve. Mer informasjon og norsk distributør finner du her: http://www.leatherman.com/support/intwarranty Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) "This warranty does not cover abuse, alteration, theft, loss, or unauthorized and/or unreasonable use of your Leatherman product." Burde ikke tangen tåle å holde på en mutter som ble strammet, og burde ikke kniven tåle å skjære (lim)? Dette kan vel ikke regnes som verken misbruk eller urimelig bruk? Endret 13. desember 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
ketsat Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Jeg synes det høres ut som rimelig bruk. Ser også at det ikke er livstidsgaranti, men 25års. Dette skal ikke være noe problem da de modellene som ble produsert for over 25 år siden gikk ut av produksjon i 2004. For å svare på hvordan du går frem: Først ville jeg forsøkt å levere den inn hos min lokale leatherman forhandler, og hørt om de kunne sende den inn for garanti reparasjon. Hvis de ikke vil være behjelpelig med det, så foreslår jeg at du kontakter den norske distributøren som du finner på linken i min forrige post. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 Takker for svar, skal prøve meg på det. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 I tilfellet noen lurte så har jeg nå fått en ny Leatherman. Sendte inn den ødelagte til WENAAS SPORTS OG FRITID AS, og fikk tilbake en ny. Ingen spørsmål. Tok lang tid, men servicen var ellers meget bra. Det var den nyeste jeg sendte inn, den andre har jeg klart å rote vekk. 8 Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Det hørtes jo veldig bra ut.. Har jo selv en leatherman som skulle vært sendt inn på garanti. Den er vel 10 år gammel. For prøve å se hva som skjer. Lenke til kommentar
Albatraum Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 "Unreasonable use of your Leatherman product". Det stusset jeg litt på. Leatherman ble saksøkt og tapte i USA for noen år siden for villedende markedsføring, hvor de opplyste om at Leatherman var "Made in U.S.A", høy pris og med lifetime warranty skapte de dermed et inntrykk om at de var bedre enn de er. Leatherman er egentlig lagd i Kina og tåler ikke normal bruk. Knivbladet knekker bare du tar det ut. De skyter seg i foten en gang til hvis noen er så frekk at de stiller spørsmål om skaden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Har selv sendt in LM, og selv om det tok lang tid, fikk jeg ny. Lenke til kommentar
Supertool Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Gammel tråd dette, men som svar til Albatraum. Det er riktig at Leatherman tapte saken om "All American Made", men saken er mer nyansert enn det du skriver. Leatherman verktøy er 100% produsert i USA (nærmere bestemt Portland, Oregon), mens tasken blir produsert i Mexico.... 2 Lenke til kommentar
nle Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Bumper liv i denne. Hva er "lang tid"? Hvor lang tid tok det for dere? Sendte min inn i begynnelsen av Mai. Lenke til kommentar
Babaluba Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Bumper liv i denne. Hva er "lang tid"? Hvor lang tid tok det for dere? Sendte min inn i begynnelsen av Mai. Hvordan gikk det? Fått noe tilbake? Ser jeg har etpar jeg bør få fikset. Sendte du dem direkte, eller leverte til butikk? Lenke til kommentar
nle Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Hei, det tok noen uker, og jeg fikk den tilbake. Jeg brukte muligens feil adresse, da jeg brukte et eldre skjema, men den kom frem. Jeg sendte til: Trygve Alm AS Tevlingveien 15 1081 Oslo Når jeg ble klar over at det muligens var en gammel adresse, mailet jeg Wenaas kundeservice, og etter en god stund fikk jeg svar om at riktig adresse var: Wenaas Nordic, Øran vest, 300 Åndalsnes. (En litt rar adresse egentlig, for det skal vel være fire siffer i postnummer?) Når jeg fikk svar på e-posten hadde jeg alt fått en leveringsbekreftelse på den jeg hadde sendt inn – så pakken kom iallefall frem. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Når jeg ble klar over at det muligens var en gammel adresse, mailet jeg Wenaas kundeservice, og etter en god stund fikk jeg svar om at riktig adresse var: Wenaas Nordic, Øran vest, 300 Åndalsnes. Skulle nok være 6300! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå