Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli kvitt innpåsliten kollega?

Anbefalte innlegg

Ok, det har seg slik at kjæresten min har en innpåsliten kollega på deltidsjobben hennes. For å oppsummere "forholdet" deres:

Hun begynte å jobbe deltid på en restaurant for 2 år siden ca. Der ble hun naturligvis kjent med de andre kollegene, og stiftet vennskap med de fleste av dem. Ikke så nære vennskap at de dro ut sammen ofte, men definitivt nok til å regnes som venner. Denne innpåstline kollegaen(la oss kalle han 'Bob') var intet unntak.

Etter ett år i denne deltidsjobben, så dro hun på utveksling ett år, noe som gjorde at det naturligvis ble en pause fra jobben hennes. Det var på utveksling at hun møtte meg, og fra det øyeblikket forholdet vårt ble "offisielt", så begynte også Bob å skrive mye hyppiere til henne. Slik jeg og kjæresten tolker det, så har Bob alltid vært interessert i henne, men han har vært for feig til å vise det. Som et naturlig resultat har han blitt "friend-zoned". Dama har null interesse av å være noe annet enn en venn.

For øyeblikket bor jeg sammen med dama, og jeg kommer til å gjøre det en god stund til. Ettersom vi begge er insisterer på å være 100% ærlige med hverandre, så får jeg jo også se hva Bob skriver til henne. Det er først i det siste at han har blitt mer innpåsliten og "modig". Nå spør han henne faktisk ut, og skriver ting som "drit i hva kjæresten din sier". Dama nekter jo selvsagt å bli med han ut, og sier at det må være flere folk tilstede hvis de skal drikke sammen. Akkurat dette har hun ikke lyst til å nekte han, for de har flere felles venner, og så lenge det blir et vennemøte på et utested, så er det heller ingenting som kan "skje"(kulturforskjell fra Norge).

Dama anser Bob som en venn, så hun har ikke lyst til å være "hard og direkte" mot han. Dessuten er hun nødt til å trå varsomt, ettersom de er kolleger og jobber sammen flere ganger i uka.

Jeg føler at dette er en kinkig situasjon, fordi det er ingen som tjener noe på dette. Bob må jo bare bli mer og mer frustrert over at han ikke kan få den jenta han er besatt av. Samtidig er det dritkjipt for meg å vite at dama må jobbe sammen med en creepy idiot som ikke klarer å ta et hint.

Slik situasjonen er nå, så kan dette kun eskalere mot noe dårlig. Enten ender det opp med at Bob blir så såret at han gjør noe virkelig galt. Fyren virker ustabil etter det han skriver å bedømme. Han kan finne på og overfalle henne eller noe sånt. Et annet scenario er at jeg ikke klarer å holde meg lenger, og tvinger kjæresten min til å enten finne seg en ny jobb, eller slutte å ha kontakt med Bob(bortsett fra når de jobber sammen). Dette kommer neppe til å være populært, og jeg tror ikke hun kan tilgi meg så lett for det. Et siste scenario er jo at hun faktisk ender opp med å være utro med Bob. Jeg tviler sterkt på dette, men det må likefullt tas med i beregningen.

Bob fører bare dritt med seg! Det er ingenting godt som kommer ut av han, annet enn at kjæresten får arbeidsro. Hva burde jeg(og kjæresten) gjøre? Det er også verdt å nevne at det landet jeg nå bor i har en "to-ansikt-kultur". Det er egentlig ganske uaktuelt å være brysk, direkte eller si sin helt ærlige og personlige mening, med mindre man prater til nær familie, bestevenn eller partner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen damer liker å hysje noen bort fra gressplena, derfor hun ikke ønsker å virkelig fortelle han at han må stoppe. Du må bare la henne holde på og stole på henne om du får til det :) Eneste som funker.... du må for guds skyld ikke bli en sjalu person bare fordi hun liker oppmerksomheten bob gir henne, jenter er sånn. Anonym poster: 55de985f2ad69321350d6572fcae224d

Lenke til kommentar

DU skal ikke gjøre noe. KJÆRESTEN din skal si til bob: Jeg liker deg KUN som venn, kan du slutte å be meg ut eller oppføre deg som du gjør? Det er ubehagelig for meg.

Det er tydeligvis ikke så lett for henne å si det så direkte..

Ingen damer liker å hysje noen bort fra gressplena, derfor hun ikke ønsker å virkelig fortelle han at han må stoppe. Du må bare la henne holde på og stole på henne om du får til det :) Eneste som funker.... du må for guds skyld ikke bli en sjalu person bare fordi hun liker oppmerksomheten bob gir henne, jenter er sånn. Anonym poster: 55de985f2ad69321350d6572fcae224d

Lettere sagt enn gjort, men jeg har tydligvis ikke noe valg..

Hvorfor er jenter så gærne? Da jeg var ukysset jomfru var jeg nærmest som feminist å regne. Etter at jeg har fått litt mer erfaring under beltet, så merker jeg at jeg blir mer og mer sjåvinistisk for hver dag som går :tease:

Endret av Ruskeladd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...