Gå til innhold

bytte av skadet skjermglass på telefoner, generelt sett?

sevs

Anbefalte innlegg

Hei igjen :)

Er det noen som har peiling på om det er vanskelig å bytte skjerm på telefoner? Har en støvete Sony Ericsson W810i, en knust Aino, og en knust Vivaz Pro. Aino er kapasitiv, Vivaz Pro er resistiv. W810i har ikke touch.

Endret av sevs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du får tak i glass er det ikke så vanskelig. Da fjerner du kun det gamle ved å bruke varmepistol (slik man bruker for å fjerne limet når man skal fjerne tapet). Bruk den forsiktig mens du vipper av glasset. Så skraper du vekk gammelt lim og setter på det nye glasset. Lett som en plett om du får tak i glass med klister.

Det å få tak i glasset som er det største problemet her :p

Lenke til kommentar

Om du får tak i glass er det ikke så vanskelig. Da fjerner du kun det gamle ved å bruke varmepistol (slik man bruker for å fjerne limet når man skal fjerne tapet). Bruk den forsiktig mens du vipper av glasset. Så skraper du vekk gammelt lim og setter på det nye glasset. Lett som en plett om du får tak i glass med klister.

Det å få tak i glasset som er det største problemet her :p

Ok, så det er så lett :)

Går det an å skjære ut glass? Ut av en større glassplate, liksom?

Lenke til kommentar

Aldri prøvd det selv.

Men har du peiling på slikt å vil ha et lite prosjekt, så er det vell bare å prøve? :)

Finnes jo verktøy for å kutte i glass. Men hvor lett det er å måle opp riktig osv er jeg ikke sikker på.

Ser for meg at glasset kanskje ikke er helt rett? Litt buet eller litt avrunnede hjørner?

Lenke til kommentar

Aldri prøvd det selv.

Men har du peiling på slikt å vil ha et lite prosjekt, så er det vell bare å prøve? :)

Finnes jo verktøy for å kutte i glass. Men hvor lett det er å måle opp riktig osv er jeg ikke sikker på.

Ser for meg at glasset kanskje ikke er helt rett? Litt buet eller litt avrunnede hjørner?

Hadde vært gøy å prøve :) Glassene mine er faktisk helt firkantet, utenom på w810.

Men si meg, hvorfor blir det ikke brukt plexiglass eller noe, på ikke-touch?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...