Gå til innhold

? Android vinner mobilkrigen mot Apple


Anbefalte innlegg

Nei, iOS er stuck i støpte gamle rammer og tillater lite tilpassing. Det som fungerte i 2008 fungerer ikke nødvendigvis like bra i dag. Men noen liker det og finner seg i det brukervennlige og lite forbrukervennlige regimet til Apple. Android er derimot forbrukerens venn, mot at de får lov å datamine litt på dine vaner og bruk (vel, Apple gjør jo også det til en viss grad).

 

"Don't be evil" (vær ikke ond) er Googles uformelle "slogan" - og det er jo en god ting. Apple kunne kanskje hatt litt å lære av den holdningen?

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En forskjell er at Apple kommer med oppdateringer til sine telefoner. Har du en Samsung kan du måtte vente 4 mnd lengre enn kompisen din som har Sony eller HTC. Hvis oppdateringen i det hele tatt kommer...

 

Det gjør Google også. Hvordan aktører som Samsung og HTC på den annen side distribuerer disse oppdateringene er en helt en annen sak.

Endret av Brekar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Don't be evil" (vær ikke ond) er Googles uformelle "slogan" - og det er jo en god ting. Apple kunne kanskje hatt litt å lære av den holdningen?

Jepp, og du skal være ganske farget for å faktisk tro på det.

Google er "not evil" når det passer med interessene.

 

Vel.... virker som om Goldman Sachs har tatt grundig feil hvertfall :)

 

http://www.itavisen....e#disqus_thread

 

Syns artikkelen her er mye bedre :) Skikkelige fakta istedenfor spådommer fra noen som åpenbart har mange Apple aksjer, eller vil på noen måte at Apple skal gjøre det godt :p

Selvsagt liker man best den artiklen som støtter sine egne meninger.

Hvem som får rett vil kun tiden vise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En forskjell er at Apple kommer med oppdateringer til sine telefoner. Har du en Samsung kan du måtte vente 4 mnd lengre enn kompisen din som har Sony eller HTC. Hvis oppdateringen i det hele tatt kommer...

 

Min Galaxy Note startet med Android 2.3.5 når jeg kjøpte den. Så fikk den 2.3.7, 4.0.1, 4.0.4 og nå kommer 4.1.2 hvert øyeblikk. Skal heller ikke se bort i fra at 4.2.1 finner veien også (kjører selv uoffisiell 4.2.1 nå).

Lenke til kommentar
Du kan ha så liten tro du vil, men det at Android med 75% markedsandel bare driver 20% av den mobile internettrafikken sier noe om brukerne:)

Jepp, kids som surfer og 'viser' seg fram med sin 2007 hippe iProdukt og når mor og far tror tror han/hun sover. Jepp, det sier litt om dem ja :)

 

Edit: Når det gjelder oppdateringer, så tror jeg (min erfaring) at ola og kari sjeldent, eller rettere sagt aldri oppdaterer OS'et sitt.

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nokia, Motorola og Sony Ericsson trodde nok også at deres OS hadde vunnet mobilkrigen da Symbian hadde 72,5% markedsandel i 2006...

 

Og det hadde de også, mot den tidens etablerte konkurrenter. Det samme som skjedde da kan nok skje igjen, nemlig at det kommer nye konkurrenter på banen som slår ut de gamle, at noen av de som allerede er etablert skal plutselig slå tilbake er nok mindre sannsynlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Litt morsomt utsagn av Guy Kawasaki

 

– Jeg bruker ikke noen iOS-produkter. Jeg forelsket meg i Android-smarttelefonen og da jeg fikk Nexus 7 (Googles nettbrett, red. anm) startet jeg å bruke Android på nettbrett også. For meg er det ganske ironisk at Apples motto var «Think Different», mens i dag betyr det å tenke annerledes å se på Android, sier den tidligere Apple-guruen".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jepp, kids som surfer og 'viser' seg fram med sin 2007 hippe iProdukt og når mor og far tror tror han/hun sover. Jepp, det sier litt om dem ja :)

 

Edit: Når det gjelder oppdateringer, så tror jeg (min erfaring) at ola og kari sjeldent, eller rettere sagt aldri oppdaterer OS'et sitt.

Hahah... der har du nok sikkert helt rett. "kids" står for 80% av den globale internett trafikken fra mobile enheter :p

 

Ellers, så er andelen folk som oppdaterer ganske høy (kansje fordi iOS devices får oppdateringer samtidig, og fordi de faktiskt har support noen år etter lanseringer, i motsettning til Android)

http://techcrunch.co...after-two-days/

2. oktober var det 60% av iOS brukerne som kom fra iOS6

http://news.cnet.com/8301-13579_3-57524439-37/ios-6-already-on-60-percent-of-iphones-in-north-america/

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Litt morsomt utsagn av Guy Kawasaki

 

– Jeg bruker ikke noen iOS-produkter. Jeg forelsket meg i Android-smarttelefonen og da jeg fikk Nexus 7 (Googles nettbrett, red. anm) startet jeg å bruke Android på nettbrett også. For meg er det ganske ironisk at Apples motto var «Think Different», mens i dag betyr det å tenke annerledes å se på Android, sier den tidligere Apple-guruen".

 

Morsomt at han plutselig er relevant når han har preken om Android, mens samme type uttaleser blir sett på som propaganda når de kommer fra apple?

 

Litt morsomt utsagn av Guy Kawasaki

 

– Jeg bruker ikke noen iOS-produkter. Jeg forelsket meg i Android-smarttelefonen og da jeg fikk Nexus 7 (Googles nettbrett, red. anm) startet jeg å bruke Android på nettbrett også. For meg er det ganske ironisk at Apples motto var «Think Different», mens i dag betyr det å tenke annerledes å se på Android, sier den tidligere Apple-guruen".

 

Morsomt at han plutselig er relevant når han har preken om Android, mens samme type uttaleser blir sett på som propaganda når de kommer fra apple?

Lenke til kommentar

Morsomt at han plutselig er relevant når han har preken om Android, mens samme type uttaleser blir sett på som propaganda når de kommer fra apple?

Jeg ser ikke humoren, eller relevansen for den saks skyld.

 

Som sagt i en årrekke så bør man ta utsagn som kommer fra kjøpte og betale personer, (eller selskap med egeninteresse) med en stor klype salt.

Ja, kort og godt det som ATWindsor påpekte.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ellers, så er andelen folk som oppdaterer ganske høy (kansje fordi iOS devices får oppdateringer samtidig, og fordi de faktiskt har support noen år etter lanseringer, i motsettning til Android)

 

Av de ola og kari (altså vanlige folk som bare kjøper mobil for å ha tlf) så har jeg ennå til gode å få svar at de har oppdatert OS'et sitt, av de jeg har spurt irl. Dette gjelder uansett OS.

Spørsmålet jeg får da er: "Hvorfor trenger jeg å oppdatere, den virker helt ok og de er fornøyd - ser liksom ikke vitsen?" ... jepp, det er det generelle svaret som går igjen.

Lenke til kommentar

Tja, spørs om de har kjørt løpet litt feil i forhold til Kina i alle fall - ser vi starten av fallet allerede? http://e24.no/boers-og-finans/boersrapport/kinesisk-skepsis-forlenger-apples-nedtur/20312479

Personlig syns jeg ikke det er rart, ei heller at folk etterhvert begynner å se og reagere på deres styring av brukerne - med OS som fortsatt er i 2007 og der «Think Different» er fraværende. All denne styringen og frarøvelse av valg til brukeren vil bli deres fall hvis de ikke endrer praksis tror jeg (som nevnt i andre tråder før) Håper inderlig de endrer praksis, for vi forbrukere trenger konkurransen.

Lenke til kommentar

Som sagt i en årrekke så bør man ta utsagn som kommer fra kjøpte og betale personer, (eller selskap med egeninteresse) med en stor klype salt.

Ja, kort og godt det som ATWindsor påpekte.

Riktig det, så hele artikkelen bør tas med en spade salt. Androids økte markedsandeler innen smarttelefoner har gått på bekostning av stort sett alle andre enn Apple, ettersom Apple stadig opprettholder en relativt stabil markedsandel og faktisk viser en liten økning ift. fjoråret. Android er nå der Symbian var for få år siden, og fallhøyden er desto større... ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...