Gå til innhold

Spørsmål angående lisens på komersielle sider

Anbefalte innlegg

Jeg driver for tiden og lager en web side til et selskap som driver med salg og eksport.

Jeg har drevet med webdesign på hobby basis, men når det lenger ikke blir en hobby, men en reell prosjekt så begynner tankene å svirre rundt spørsmål om rettigheter.

Kan jeg for eksempel bruke Dreamweaver til å lage kodene, samt funksjoner for interaktivitet som menyer, bilde fremvisning osv. Og bruke det til privat og kommersielt formål? Jeg legger merke til at Adobe nevner Dreamweaver i kildekoden, hva skal det egentlig bety?

Nå er jeg jo mer en webdesigner og ikke en programmerer, så derfor blir jeg nødt til å søke hjelp på nettet etter PHP koder for mail mot MySQL server og JavaScript for interaktivitet.

Er det slik at folk som har laget de kodene og legger ut scriptene eier og har rettighet på dem? PHP er kanskje mer universalt, men jeg er vet ikke om jeg tørr å begynne å bruke noe andres JavaScripts på siden min.

Ønsker å bruke et script som jeg fant der ute, men den er under et såkalt MIT-lisens.

Noen som vet hvordan det funker i praksis.

Er det noe andre råd og ting jeg må huske på for å ikke gå på et ubehagelig smell?

Takker for alle svar jeg kan få.

Endret av janern21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...