Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fikk parkeringsbot, sjefen sin feil?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg jobber på et senter i oslo, og kjører av og til på jobb.

I dag kjørte jeg, og vi hadde nattåpent på senteret, jeg jobber fra kl 16.00 - 00.30 og fikk selvfølgelig en parkeringsbot på 410 kr.

Jeg fikk bedskje av sjefen min første dagen jeg starte på jobb at så lenge jeg parkerte i underetasjen så gikk alt greit, og at jeg ikke trengte no parkerings bevis.

Nå har jeg fått en bot som må betales innen den 26.12.2012, som jeg nekter etter som jeg fikk informasjon om at jeg ikke trenger noe parkeringsbilett som beviser at jeg jobber på senteret.

what to do ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

etter det hu sa så hadde dem tydeligvis ikke no sånt system på senteret, men tror jeg må ta turen innen informasjonen og snakke med dem som sitter der for å få klargjort det som har skjedd.

om sjefen nekter å betale har jeg no mulighet til å ringe det nummeret som står på boten, og klage?

Lenke til kommentar

I utgangspunktet har du ikke en sak, da dette er en sak mellom deg og din sjef; ikke mellom deg og de som utstedte gebyret - de har alt på sitt rene dersom det skulle vise seg at man må ha et slags bevis for at det skulle være gratis for ansatte å parkere. Er du heldig kan du få gebyret annullert dersom du sender inn kopi av et parkeringsbevis som du har mottatt i etterkant, men det er det ingen garanti for.

Ta dette opp med din sjef igjen. Vær høflig, si at du kanskje misforstod, men at du skjønte det sånn fra hun at det var gratis - og spør om ikke hun kan dekke dette gebyret - selvfølgelig med forsikring fra din side om at det ikke skal gjenta seg.

Gjelder om å balansere på den fine linjen mellom å være ydmyk, og å kreve noe.

Det er også en mulighet for å gå over hodet til sjefen din - og sende en mail rett til senterledelsen. Her kan du da, antageligvis, være litt mer direkte enn med din egen sjef da det arbeidsmiljøet ikke står deg like nært.

I en sånn mail ville jeg vel lagt det frem akkurat slik du skrev i førsteinnlegget ditt - hvem du er, og at du nekter å betale parkeringsgebyr mottatt den og den datoen på det grunnlag at du har blitt opplyst av din nærmeste leder i den og den bedriften at det var gratis å parkere for ansatte, men at hun nå har valgt å gå bort fra den uttalelsen, og du lurer da på om de kan dekke gebyret. Denne løsningen vil antageligvis heller ikke føre frem, da det er en sak mellom deg og din sjef - men man vet jo aldri.

For øvrig syns jeg det er svikt fra din side her. Du må ha visst at det ikke var gratisparkering i utgangspunktet, og du burde ha tenkt tanken om at du muligens måtte ha et parkeringsbevis for å parkere gratis. Det er jo ikke slik at de som skriver ut gebyrene vet hvem du er og hvilken bil du kjører, selv om du vet det. Finnes det en parkerings for ansatte-ordning finnes det antageligvis også parkeringsbevis for de det gjelder, for at man ikke skal sløse med tiden til parkeringsvaktene.

Endret av exonum
  • Liker 3
Lenke til kommentar
I utgangspunktet har du ikke en sak, da dette er en sak mellom deg og din sjef; ikke mellom deg og de som utstedte gebyret - de har alt på sitt rene dersom det skulle vise seg at man må ha et slags bevis for at det skulle være gratis for ansatte å parkere. Er du heldig kan du få gebyret annullert dersom du sender inn kopi av et parkeringsbevis som du har mottatt i etterkant, men det er det ingen garanti for. Ta dette opp med din sjef igjen. Vær høflig, si at du kanskje misforstod, men at du skjønte det sånn fra hun at det var gratis - og spør om ikke hun kan dekke dette gebyret - selvfølgelig med forsikring fra din side om at det ikke skal gjenta seg. Gjelder om å balansere på den fine linjen mellom å være ydmyk, og å kreve noe. Det er også en mulighet for å gå over hodet til sjefen din - og sende en mail rett til senterledelsen. Her kan du da, antageligvis, være litt mer direkte enn med din egen sjef da det arbeidsmiljøet ikke står deg like nært. I en sånn mail ville jeg vel lagt det frem akkurat slik du skrev i førsteinnlegget ditt - hvem du er, og at du nekter å betale parkeringsgebyr mottatt den og den datoen på det grunnlag at du har blitt opplyst av din nærmeste leder i den og den bedriften at det var gratis å parkere for ansatte, men at hun nå har valgt å gå bort fra den uttalelsen, og du lurer da på om de kan dekke gebyret. Denne løsningen vil antageligvis heller ikke føre frem, da det er en sak mellom deg og din sjef - men man vet jo aldri. For øvrig syns jeg det er svikt fra din side her. Du må ha visst at det ikke var gratisparkering i utgangspunktet, og du burde ha tenkt tanken om at du muligens måtte ha et parkeringsbevis for å parkere gratis. Det er jo ikke slik at de som skriver ut gebyrene vet hvem du er og hvilken bil du kjører, selv om du vet det. Finnes det en parkerings for ansatte-ordning finnes det antageligvis også parkeringsbevis for de det gjelder, for at man ikke skal sløse med tiden til parkeringsvaktene.

Takk for svaret! Jeg skjønner jo også at man trenger noe bevis for å dokumentere at man jobber der, og jeg presiserte dette til sjefen første gang jeg startet på jobb, ved å spørre om man trenger no parkerings bevis, når man parkerer i parkerings huset, og svare jeg fikk da var : nei, så lenge du parkerer i underetasjen så går alt greit, ikke så mye mer jeg kunne ha gjort akkurat der og da, og selvfølgelig er det jo min feil, som ikke dro til informasjonen for å spørre for sikkerhets skyld

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...