Gå til innhold

Vondt i underarm og albue ved tricepstrening

Jostein K.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har søkt litt rundt uten å finne noe svar, ihvertfall ikke som jeg umiddelbart ser går på mitt problem.

Første gang jeg virkelig trente biceps (med stang) for litt over ett år siden har jeg hatt vondt i underarmen. Først var det en slags stikkende følelse, og kun når jeg anstrengte underarmen, f.eks. ved bicepstrening og når jeg knøt skolissene.

Det ble litt og litt bedre, helt til jeg i sommer ikke kjente noe til det. Det som imidlertid nå har skjedd er at jeg får vondt i underarmen samt albuen når jeg trener triceps, men ikke når jeg trener biceps.

Kjenner at det stikker og knyter seg i albuen samt underarmen. Dette gjør det nærmest umulig å gjennomføre et sett med 8 reps om jeg bruker den vekten jeg vanligvis ville tatt, uten å virkelig få vondt. Om jeg går ned i vekt og ikke må anstrenge meg så mye kjenner jeg ikke så mye til det. Kjenner heller ingenting i etterkant eller forkant av øvelser.

Har nettopp begynt å ro, og ror ca. 2,5 timer på romaskin i uken. Kan det være en slags tennisalbue jeg har fått?

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får prøve andre øvelser om det går bra og som kan erstatte de. Jeg personlig sleit plutselig med albuen når jeg kjørte overhead tricep extensions(med begge hender) og franskpress, fikk så vondt at jeg måtte slutte med de.

Jeg syns det føltes ut som at de var veldig belastende over albuen så erstatta de med andre øvelser jeg kjører istedenfor, kan hende jeg kan kjøre de igjen nå, men det har jeg ikke prøvd på lenge.

Lenke til kommentar

Du får prøve andre øvelser om det går bra og som kan erstatte de. Jeg personlig sleit plutselig med albuen når jeg kjørte overhead tricep extensions(med begge hender) og franskpress, fikk så vondt at jeg måtte slutte med de.

Jeg syns det føltes ut som at de var veldig belastende over albuen så erstatta de med andre øvelser jeg kjører istedenfor, kan hende jeg kan kjøre de igjen nå, men det har jeg ikke prøvd på lenge.

Hvilke øvelser kjører du nå da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...