MPCME Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Hei! Jeg har et problem. Jeg har et Turtle Beach P11 Headset. Men har et problem. Når jeg har den koblet til mora mi sin Mac, funker den fint. Samme på skolepcen og en bærbar pc jeg har. Men når jeg plugger den i gamer pcen min (selvbygd), skjer det noe rart. Når jeg er på internett hører jeg en rar skurrelyd. Når jeg skifter side, blir skurrelyden litt høyere, før den går ned igjen. Men værre når jeg spiller. Når jeg spiller f.eks CSS, og beveger på synsfeltet, blir skurringa høyere og lavere og lysere og mørkere. Samme på minecraft. ser jeg f.eks oppover mot himmelen, er lyden mørk, mens ser jeg nedover mot f.eks gress, blir den lys. Noen forklaringer og/eller løsninger? på forhånd takk Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Integrert lydkort? Mulige Elektriske forstyrrelser som kommer av at PCen blir belastet på forskjellige måter? Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 Ja, det er integrert lydkort. Men tenkte jeg kunne si at når jeg bruker andre headset, så kommer ikke lyden. Og p11 krever å være koblet til en USB port. Tenkte det kunne ha noe med det å gjøre. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Aha, da er det ikke det interne lydkortet, da headsettet har eget lydkort. Det kan uansett fremdeles være elektrisk interferens. Er de andre headsettene også USB? - hvis ja, er ikke sikkert de er like følsomme for det. Prøve en annen USB port på PCen? Det er ikke en fremme på kabinettet vel? disse er jo koblet til via ekstra kabel fra hovedkort... prøv i såfall på en av USB portene bak? Lenke til kommentar
ole a Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Hvis det er usb 2.0 porter kan du gå inn i enhetsbehandling og slette portene/driverne så laster windows inn dette automatisk på nytt, er det 3,0 hadde jeg vurdert å laste ned siste drivere, fjerne og legge inn skikkelig. Evt se på bios oppdatering til HK. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 skal prøve når jeg kommer hjem, takker for svar! Som sagt, så er headsettet prøvd på andre pcer, og da kommer ikke skurringa Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 Tar opp denne igjen, har gjort alt, ingenting funka. Lenke til kommentar
iRavi Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Det er garantert elektrisk interferens. Hadde samme problemet som deg. Da jeg brukte det samme headsettet på min skolepc, fikk jeg skurringen. Men det fikk jeg kun i fra en og samme stikkontakt. Med andre ord, da jeg dro ut ladderen fra PC'en, sluttet skurringen. Nå bruker jeg headsettet på en stasjonærpc på andre siden av rommet, og det er intet problem. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 litt sent nå, kjøpt nytt ga bort headsettet til en venn. ser ikke ut som om han har opplevd det hittil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå