kevral Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Skal kjøpe meg ny maskin med et Abit NF7-S 2.0 nForce2 hovedkort, og trenger minne til denne. Er det så at nForce2-kortene trenger minne i par? Hadde vært veldig greit å bruke alle pengene på 1 brikke nå, og så kjøpe en til når jeg får råd. Hva slags RAM (produsent) burde jeg se på, uansett? Antar at jeg burde kjøpe PC 3200 DDR 400 Mhz? Denne kan Abit'en bare ta 2 av, så det hadde vært VELDIG greit å slippe å kjøpe et "billig" matched pair nå, og så kaste det senere... På forhånd takk! Lenke til kommentar
KvN Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Dette er dyrt, men av beste kvalitet! Go for Corsair . Det koster å være MANN! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Nei,du trenger ikke å kjøpe dem i par. Flere av de brikkene som er i min test er ikke kommet so par og de funker like godt alikevel. Corsair og Geil er vel de beste alternativ . Lenke til kommentar
Ohord Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Disse Geil brikkene er bra Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Dette er dyrt, men av beste kvalitet! Go for Corsair . Det koster å være MANN! Og det er du når du diskuterer Ram-merker? Lenke til kommentar
kevral Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Men hvordan er det å bare kjøre 1 brikke i maskinen? Trenger man 2? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Men hvordan er det å bare kjøre 1 brikke i maskinen? Trenger man 2?Nei, kan gjerne kjøre 1 brikke... synes ikke dual med ram brikker var noe særlig ytelses økning jeg. Lenke til kommentar
jorank Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 man må ikke bruke to brikker hvis du ikke vil utnytte muligheten for å bruke begge minnekanalene synkront. ved å gjøre dette vil du få en økning i ytelse på ca 5% totalt. det er bare det at du må ha to like brikker hvis du vil utnytte dette. hvis du kjøper en nå, og vil utnytte de to minnekanalene senere, kan det være litt vanskelig å få tak i samme type brikke. Lenke til kommentar
kevral Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Ok, jeg skjønner. Kanskje like greit å hoste opp for 2x 512 med en gang, som å kjøpe 1x som må pælmes hvis man skal oppgradere. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå