Erlend0_o Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Skal bestille noen presanger fra Storbitannia og fikk i mail at jeg må oppgi "national insurance number" for at de skal kunne sende dem til meg. Hvilket nummer snakker de om? Regner ikke med det er personnummer for det skal vel ikke oppgis? Fikk forresten denne fra selgeren når jeg spurte han hvilken nummer det var snakk om. You have a number of which is personal to you, like an ID number for tax, they need this to allow the goods to be imported into Norway. Endret 12. desember 2012 av Erlend0_o Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 You have a number of which is personal to you, like an ID number for tax, they need this to allow the goods to be imported into Norway. Hvem er "they"? Hvilken nettbutikk/selger er det som spør etter "national insurance number"? Hva slags produkter er det snakk om? Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Hvem er "they"? Hvilken nettbutikk/selger er det som spør etter "national insurance number"? Hva slags produkter er det snakk om? Godt spørsmål hvem "they" er tenkte jeg ikke på. Antok de mente tollvesen eller noe liknene. Fant selgeren på ebay er golfutstyr: Just golf online Fikk forresten svar nå fra selger Hi Its your personal Id Number It begins with your date of birth and then 5 digits. Everyone in norway has this number. Dette kan da ikke være seriøst? Personnummert skal du vel aldri gi fra deg uten videre? Endret 13. desember 2012 av Erlend0_o Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Jeg har handlet en god del fra utlandet, også England. Jeg har aldri blitt spurt om eller oppgitt personnummeret mitt. Jeg forstår derfor ikke hva denne selgeren skal med ditt personnummer. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Personnummert skal du vel aldri gi fra deg uten videre? Riktig. Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Sendte svar om at jeg ikke gir fra meg personnummer og vis de ikke sendte pakken ville jeg ha pengene tilbake. Hvordan viker det vis dette skulle være en svindler (noe som jeg synes ikke virker ekstremt usansynnelig akkuratt nå)? Betalte med paypal og mastercard har jeg ikke en forsikring mot sånn via kredittkortet Edit: Fikk pengene tilbake han nevnte at det var noe med skattereglene til Norge, og at jeg måtte oppgi personnummer for å få den gjennom tollen. Viste ikke helt om jeg ville stole på dette, og fikk pengene tilbake. Kjøper heller den gaven fra Norge. Endret 14. desember 2012 av Erlend0_o Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 (endret) han nevnte at det var noe med skattereglene til Norge, og at jeg måtte oppgi personnummer for å få den gjennom tollen. Dette høres veldig spesielt ut. Hvis du skulle betale for fortollingen så har ikke selgeren behov for personnummeret ditt. Dersom selgeren ordner fortollingen for deg via sin transportløsning så forklarer dette kanskje at han spør etter personnumeret. Mulig det er utfortollingen i England som krever personnummer for at selgeren skal selge deg varene uten Engelsk moms. Endret 14. desember 2012 av mobile999 1 Lenke til kommentar
Stonescar Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Dette høres veldig spesielt ut. Hvis du skulle betale for fortollingen så har ikke selgeren behov for personnummeret ditt. Dersom selgeren ordner fortollingen for deg via sin transportløsning så forklarer dette kanskje at han spør etter personnumeret. Mulig det er utfortollingen i England som krever personnummer for at selgeren skal selge deg varene uten Engelsk moms. Jeg sitter akkurat å klør meg i hue om det samme greiene. Har bestilt noe olje til bilen fra England på ebay,og selgeren trenger :national insurance number: for å kunne sende varene. Selgeren virker seriøs,men det skal vel aldri være nødvendig å gi fra seg p-nummeret sitt. Gir aldri fra meg det hvis ikke jeg personlig kjenner vedkomne. Lenke til kommentar
Stonescar Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Skriv som følger. hey!.. All you need is written on my profile. You got my adres, my name, and my phone number, and all you need to do is ship this items away! Norwegain customs dont need any type of ID numbers at all. All they want to know is the total cost of them items.. In this case you can write a value note of xxxx£ outside the package and voila.. ( Dette er hva jeg svarte tilbake)... venter på svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå