Republic3D Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Jeg har en lillesøster som er 18 år, og hun ønsker seg en ny laptop til jul. Foreldrene hennes vil spleise og kan legge ut 8000 kr til sammen. Hun vil helst ha en med i7 cpu, rask gpu, blu-ray og 17" skjerm. Jeg vil prøve å hjelpe de med å finne en god maskin, men er ikke helt oppdatert. Kan dere hjelpe meg? Bruksområder: - Spill - Photoshop - Filmer Jeg tror det ville være lurt å finne en maskin med SSD harddisk. En i5 cpu vil sikkert være bra nok, men 17" er nok et krav. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Hvis du bruker f.eks. prisjakt.no, og legger inn kravene dine i filtrene selv, så klarer du sikkert å finne noe som passer. For eksempel: Kriteriene er Minst 17 tommer Intel Core i7 BluRay-spiller Max 8000 kroner resultat: 2 maskiner. Kravet om installert SSD kan ikke opfylles innenfor budsjettet, samtidig som alt det andre skal være på plass. Kriterier: Minst 17 tommer Intel Core i7 Maks 8000 kroner - men uten kravene om BluRay-avspiller og SSD: 15 maskiner Av disse bør du nok satse på de maskinene som har Nvidia GT 650M eller GTX 660M skjermkort, hvis det med spilling er viktig. Men også kort som GT 640M og AMD HD 7730M er brukbare, hvis kravene er litt mindre. SSD kan kjøpes senere og installeres selv, om ønskelig. Det samme med BluRay; eksterne løsninger er tingen i dag. Det beste budet på en maskin med alt det du ønsker deg, minus BluRay (BluRay-avspillere er ikke lenger så vanlig i bærbare maskiner som det var for 1-2 år siden - det er et utdøende medium i disse streaming-tider), er etter min mening Multicom Xishan W370E. Core i7, 17 tommer, med SSD + "vanlig" disk, med et godt skjermkort for spilling, god og høyoppløst skjerm - men 200 kroner mer enn budsjettet ditt, samtidig som du også må kjøpe OS (Windows) i tillegg, da maskinen kommer levert uten. Hvis du ikke har fra før, mener jeg. Endret 12. desember 2012 av thomit 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå