Judaz Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Hei, har kabelmodem fra Telenor Avidi hjemme, og bruker en D-link trådløs internet gateway for å dele internett tilkoblingen hjemme. Problemet mitt er at jeg ikke får Audio/Video conversation i Messenger til å virke. Jeg synes jeg har prøvd det meste nå, har lest mye rundt på nettet uten å finne svar på det jeg lurer på. Sånn som jeg forstår det fra Microsofts knowledge base, skulle dette nærmest fungere Out-of-the-box så lenge routeren i begge parter av samtalen støttet uPnP. Jeg har likevel prøvd å sette opp DMZ til maskina mi og maskina til den prøver å prate med, Virtual server osv. osv. osv. Er det ingen måte å få til dette på? Er det fordi jeg bruker Telenor Avidi at jeg har problemer? Jeg vet at de har sprerrer for en del tjenester på sitt nett, som f.eks. fil og printerdeling (NetBIOS), men de kan vel ikke sperre for Messenger? Er det noen som har lignende erfaringer? Håper noen kan hjelpe meg. - Judaz - Lenke til kommentar
tZar Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Hvis du har MSN messenger 6 skal audio fungere i de fleste tilfeller med NAT NAT støtten i MSN messenger er blitt betydelig bedre med versjon 6 Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Det er Messenger 6.0 installert i begge sider av samtalen, så det er nok ikke det som er problemet. - Judaz - Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 jeg hålder på bli gal av msn jeg har prøvd nesten alt jeg og kommpsen har drivet med detta i over 2 uker og har ikke funet noe løsnig som funker men begge har adsl han fra ngt med full av sprerre og jeg har firstmile sory for skrive feil Lenke til kommentar
Windviu Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 det går ikke med lyd eller videokonferanse med ngt, og jeg har prøvde det meste, du kan bruke (AOL instant messenger) den er veldig bra på lyd, også kan du bruke msn webcam, sammkjør disse så løser du problemet ditt Lenke til kommentar
navido82 Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Til alle dere som sliter med lyd i msn messenger: Last ned windows messenger 4.7 fra www.oldversion.com. Da funker det fint. Spesielt for nextgentel brukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå