annonymos Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 jeg er en gutt på 17 år og går på vg2 på medier og komunikasjon jeg har veldig liten frist på meg på å levere noe pågrunn av at jeg har vært sykt en stund, jeg lurte derfor på om noen viste hvordan man kan svare på følgende spørsmål: Oppgavetekst: 1 Vi har skilt mellom påvirkning på tre nivåer, bruk disse til forklare hvordan en reklame (feks. denne) kan påvirke oss. (kjennskap, holdning, handling) 2 Gjør rede for de tre forskningstradisjonene innenfor påvirkning (allmektige, avmektige og mektige medier), og kom med eksempler. Svaret bør også inneholde stoff om stimulus-respons, tostegshypotesen og opinionsdannere. 3 Hvorfor og hvordan har media makt? (Dagsordenfunksjon, vaktbikkje, viljesmakt, kildemakt, definisjonsmakt osv.) 4 I hvilken grad kan vi si at bloggere har dagsordenmakt i det norske samfunnet i dag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå