Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

medier og mediemakt.


Anbefalte innlegg

jeg er en gutt på 17 år og går på vg2

på medier og komunikasjon

 

jeg har veldig liten frist på meg på å levere noe pågrunn av at jeg har vært sykt en stund, jeg lurte derfor på om noen viste hvordan man kan svare på følgende spørsmål:

 

Oppgavetekst:

1 Vi har skilt mellom påvirkning på tre nivåer, bruk disse til forklare hvordan en reklame (feks. denne) kan påvirke oss. (kjennskap, holdning, handling)

2 Gjør rede for de tre forskningstradisjonene innenfor påvirkning (allmektige, avmektige og mektige medier), og kom med eksempler. Svaret bør også inneholde stoff om stimulus-respons, tostegshypotesen og opinionsdannere.

3 Hvorfor og hvordan har media makt? (Dagsordenfunksjon, vaktbikkje, viljesmakt, kildemakt, definisjonsmakt osv.)

4 I hvilken grad kan vi si at bloggere har dagsordenmakt i det norske samfunnet i dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...