V. Haugen Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Ingen kan kreve deg for mer enn maksimalt 6,58 kroner per megabyte. Nå gjelder EU-prisene for nordmenn Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Gjelder dette også ombord i Danskebåten? Der får man jo mobildekning via en satellittbasert basestasjon ombord i skipet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Følger valutaomregningen valutakursene eller er det faste priser i NOK vi får? I tilfelle flytende valutaomregning, hvilke regler gjelder for omregning? (påslagsgebyr, dato etc) Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Følger valutaomregningen valutakursene eller er det faste priser i NOK vi får? I tilfelle flytende valutaomregning, hvilke regler gjelder for omregning? (påslagsgebyr, dato etc) What? Er sikkert euro det regnes ut fra, artikkelforfatter har brukt en kurs på 7,52. Lenke til kommentar
cirka Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Gjelder dette også ombord i Danskebåten? Der får man jo mobildekning via en satellittbasert basestasjon ombord i skipet. Nei. Her er det egne og ....veldig dyre priser. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Ja det er sykt å se hvordan teleselskapene utnytter sjansen til å flå deg med en gang de har mulighet. Jeg glemte å skru av roaming de første dagene jeg var i USA, så med en pris på 120kr pr MB så fikk jeg en pen regning på 2000kr før jeg oppdaga det. Ikke akkurat noe skrekkeksempel i forhold til mange andre jeg har sett, men det er jo ganske soleklart at disse prisene er så høye kun for å suge penger ut av de som glemmer å skru av roaming, da ingen normale personer sitter å surfer til den prisen. Utrolig at det er lov. Bra at de får en liten regulasjon i EU da, men jeg ser for meg at prisen fortsatt er sinnsyk i resten av verden. Leksen er lært for min del iallefall, roaming kommer til å forbli avslått samme hvor jeg reiser. Endret 13. desember 2012 av Apox Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 What? Er sikkert euro det regnes ut fra, artikkelforfatter har brukt en kurs på 7,52. Prisen i NOK er fast hele perioden. BTW: NetCom endret prisene allerede 1.7.12. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Teleselskapene fikk lov til å styre dette selv, de viste seg å ikke være tilliten verdig, tving de til å sette ned prisene enda mer, ett bra initiativ fra EU. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg