MrDoorHandle Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Hei! Jeg skal hjelpe faderen med å kjøpe nye høyttaler til hans sterioanlegg. Han har allerede en litt eldre forsterker av typen JVC RX-308 med utifra det jeg kan forstå Ac 230V ~50Hz 180W. Er ikke sånn veldig god med sånne betegnelser og hva man burde skaffe eller om det er noe som i det heletatt passer nå til dags Er det slik at det blir 180w/ hver høyttaler? kan man kjøre to høyttalere på hver 150watt, bare at man ikke kan utnytte dem til det fulle? Han har veldig lyst på høye slanke høyttalere som passer godt sidenav tven her hjemme. Alle forslag er tatt godt imot! Takker! Endret 12. desember 2012 av MrDoorHandle Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Står det "Ac 230V ~50Hz 180W" bak på forsterkeren der strømmen kobles til? I så fall yter denne forsterkeren maks 50 watt per kanal i stereo. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Siden du ikke har presisert noen prisklasse så kan jeg jo foreslå disse som et innstegsalternativ til god lyd http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/gulvfront/dali_zensor-5_hoyttalere_sort-ask.htm Lenke til kommentar
magb Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Hei! 1: Ikke bry deg om antall watt, det betyr svært svært lite. 2: Ja du kan bruke 2 stk høyttalere merket med 150w. Det at det står 150w på høyttaleren betyr bare at det er anbefalt forsterkerkraft, men er i realiteten satt veldig tilfeldig. Du kan jo også se på System Audio, de lager gode høyttalere, og de er veldig slanke. Men nå aner ikke vi hva budsjettet ditt er. http://www.soundgarden.no/hoyttaler/gulvhoyttaler/system-audio-saxo-30-gulvstaende-hoyttaler-hvit-hoyglans.html Lenke til kommentar
MrDoorHandle Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 Allright! takker for svar, besvarte det jeg lurte på! Står det "Ac 230V ~50Hz 180W" bak på forsterkeren der strømmen kobles til? Jepp det stemmer. Tenker det ikke er noe stor vits i å bruke for mye penger på høyttalerene, siden det ikke er noen veldig kraftig forsterkeren som er her. Men må vel litt opp om man skal få noe som er bra! Fikk svar på det jeg lurte mest på, skal se litt på de linkene så finner jeg nok noe som passer Lenke til kommentar
magb Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Se litt på finn.no også, og bruktmarkedet på avforum.no. Brukte høyttalere er akuratt like gode som nye, bare unngå de som er over 10-15år gamle pga slitasje. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37909183 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå