Windoge Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Hei. Når jeg har internett på en maskin via et ADSL modem og deretter deler det til en anen PC via en kryssa kabel, hvorfor er det da at jeg ikke kommer inn på alle websider på pcen(ne) som jeg deler til ? F.eks www.vg.no . Hva gjør jeg for å ordne dette? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Ingen som vet? Lenke til kommentar
neXon Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Har igrunnen ikke peiling, man kan prøve meg .Er det bare websidene som maskin1 (som deler internett) er inne på som fungerer? Er dns adressen satt riktig på maskinen som ikke vil fungere? Hvordan deler du internettet? gjennom windows sit delings program eller program du har lastetned? :o Lenke til kommentar
eiga Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Hva blir resutatet dersom du kjører kommandoen ping -f -l 1472 'gateway-IP' (gateway-IP finner du ved å kjøre 'ipconfig /all' på den maskinen som du har problemer med). Får du reply: Glem resten av denne meldingen. Får du ikke ett reply, men en melding om at pakken må være fragmentert: Prøv med forskjellige pakkestørrelser(1472 -> nedover til du finner den verdien som gir en reply). Så kan jeg(eller noen andre) fortelle deg nøyaktig hva du skal gjøre. Fortell også hvilket OS du kjører på 'problemet' det er snakk om. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Gå inn på "Alternativer for internett>tilkoblinger>LAN-innstillinger. Der det står proxy-server, haker du ut og fyller inn: proxy.online.no Port: 8080 Så skal det funke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå