Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forstår ikke hva som skjer.

Anbefalte innlegg

Mangler ikke sosisle antenner og jeg har hatt kjæreste før. Jeg har hatt gode veninner, dårlige kjærester osv.

Spilte en del med en person jeg møtte online. Jeg har kjent ham siden jeg var 15 og vi har spilt mange spill sammen. Vi møttes på wow, men bestente oss fort for å begynne med noe nytt. Det siste vi spilte var Guild Wars 2. Jeg prøvde å introdusere ham til league of legends. Han fikk med en veninne som har spilt det en del. Han ga opp ganske tidlig (lvl 20 hvis noen har vert borti lol) Jeg har nå i det siste begynt å spille en del med hun. Jeg har sett på hun som en venn av en venn som jeg av og til spiller med.

Jeg er kanskje litt treg i oppfattelsen, men sist fredag gikk det opp for meg at jeg har begynt å få følelser for henne. Jeg tok meg selv i å dusje før jeg spiller, tar voks i håret, pusser tennene, bruket parfyme. Jeg la hun til som favoritt på skype og har sittet flere timer på datamaskinen og ventet på at hun skal komme på. Alt dette gikk automatisk før jeg forstod hvorfor jeg gjør det. Har hatt mange gode veninner før, men ingen jeg har virkelig likt personligheten på. Hun er den eneste jenten jeg har møtt som "klaffer". Vi har så mange interresser som vi deler. Hun har en helt fantastisk humor!

Jeg er klar over at mange tror dette bare er et "crush", og jeg har tenkt det samme siden jeg har hatt mange av dem.

Så til problemet. Jeg får så mange blandet signaler fra henne. I ene øyeblikket snakket hun om hvor mye hun likte dialekten min og vi utvekslet komplimenter, vitser og morsomme videoer / bilder. I andre øyeblikket snakker hun om gutten hun kjenner, planene hun har med dem, hvem hun liker og ikke liker.

Hadde dette vert face to face hadde jeg kanskje forstått litt mer.

Når vi snakker sammen to og to langer hun ut med personlige ting som jeg aldri hadde fortalt en tilfeldig person i andre enden. Når vi snakker sammen med flere som hun kjenner (helst gutter som spiller) føler jeg meg helt utenfor siden samtale emnet aldri er pm noe jeg kan uttale meg om. (Så du thomas som ble sammen med trine osv.)

Siste del av problemet er at hun bor nermere 30 timer vekke fra meg. Andre siden av Norge. Jeg har lyst å møte henne men ingenting er offesielt enda.

Det slo meg i går at hun kanskje tror jeg er homofil. Det at hun deler så mye om eks kjærester osv. i ene øyeblikket og hundre prosent flørter med meg i andre øyeblikket forstår jef leg ikke på.

Noen her som kan strekke ut en hjelpenes hand og forklare meg hva son skjer?

Jeg har holdt ute mange opplysninger og de største "hintene" i tilfelle noen skulle kjenne igjen det jeg skriver. Hadde vert flaut siden det er mulig jeg har gjort en tabbe og at hun ikke hinter til noe som helst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun ser på deg som en venn! Derfor oppfører hun seg slik.

Lett å tolke signaler feil, og det er mulig du gjør det du også. Derfor er det ekstra viktig at du er tydelig på hva du vil, ellers blir hun også forvirret over hva du vil.

Og så hjelper det ikke at dere er på hver sin side av landet. Med mindre noen flytter, så er det vel lite håp om noe annet enn vennskap. I beste fall litt cybersex, evt. et lite besøk om noen er i nærheten.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er tingen. Jeg vet ikke om jeg vil noe. Jeg ville i alle fall ikke noe før sist fredag. Cybersex og festpuling syns jeg ikke noe om for å være helt ærlig. Hadde jeg fått samme signaler 'offline' hadde jeg prøvd meg med en gang. Hun har ikke indirekte sagt at hun liker noen, men hun har sagt at det er noen hun vet liker henne (som har sittet på skype samtidig) som hun ikke liker. (Der er vel friend zonen). Det var ganske åpenbart at hun ikke likte han fordi han var ganske innpåsliten (typisk nybegynnerfeil).

Så det dere sier er at dere tror jeg har blitt friend zonet av en jeg aldri har møtt og bare snakket med rundt 12 timer på to manns hand?

Endret av HesteHoven
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg friendzone bare er noe tull. Det jeg mener er at hun ser på deg som en venn. Dere prater som venner, og oppfører dere som venner. Og når det ikke er noen flørting er dere fortsatt bare venner.

Skal det bli noe mer må man prøve på det. Og da er jo spørsmålet hva du får ut av det. Og når det er såpass langt unna vil mitt råd være å beholde henne som en venn, fram til dere eventuelt er nærmere. Avstandforhold fungerer så og si aldri. Og selv når det gjør det er det ikke et ordentlig forhold i mine øyne.

Om du lar deg falle for henne, og dyrke denne følelsen, tror jeg det slår tilbake på deg når du innser at det ikke går når dere bor så langt unna. 1-2 timer unna, ingen problem. 30? Problem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hun gir deg ikke blandede signaler, det er du som tolker dem dithen selv.

Kan du ikke nøye deg med å være vennen hennes?

Det har jeg da absolutt tenkt til også. Hun er en perfekt venn som er veldig lik meg selv (humor, interresser). Er bare blitt så ufattelig glad i personligheten hennes. Hun ler av nesten alt jeg sier, selv det som ikke er hysterisk morsomt. Jeg kjenner meg selv og vet at jeg har noen slagere men jeg er ikke noe stand-up komiker. Når andre snakker er hunnesten helt stille og slenger kanskje inn en liten kommentar. Hun ditchet veninnen for å skype med meg, til halv to på natta. Hun sa at jeg måtte si i fra hvis jeg skulle sørover slik at jeg kunne møte henne. Jeg har familie i byen hun bor i så det kan absolutt skje. Det er enda mer som får meg til å undre. Visse ting hun har skrevet både på facebook og skype er så soleklare hint til hva enn det nå kan være. Jeg prlver å holde en veldig subtil holdning og ikke flørte over skype / telefon. Hun ringte meg på jobb og lurte på hvordan jeg hadde det og når jeg skulle hjem. Kall meg crazy, men jeg er sikker på at dette ikke bare
Lenke til kommentar

Er noe jeg innbiller meg. Det er ikke hvordan et vennskap er over internett. Har invitert en venn med i samtalen og de klaffer ikke på samme måte som vi gjorde. Hun la meg til på skype og facebook etter flrste samtalen. Hun la ikke til kompissen min. Det er hun som har holdt kontakten og hun som har holdt meg våken (jeg klager ikke). Har lyst å legge det på is siden jeg ikke har lyst å slutte og snakke med henne og jeg merker selv at jeg begynner å bli skummelt opphengt i henne. Tabber meg ut hvis jeg 'friendzoner' henne og hun er ute etter noe mer, tabber meg ut hvis jeg prøver på noe mer men hun gjør det ikke. Tabber meg ut hvis vi begge vil noe mer siden det blir veldig mye stress med å nøte henne osv. (absolutt verd det hvis det går lang nok tid). Eneste jeg ser som funker er å ha et online venneforhold. Fortsatt ingen som er overbevist? Er det bare jeg som overreagerer på samme måte som en sprengkåt femtenåring? (diskusjon er noe drit å skrive på med mobil. får ikke rettet skrivefeil.)

Lenke til kommentar

Ja. Jeg beklager, men ingenting av det du skriver sier meg at hun nødvendigvis er interessert utover noe mer enn vennskap. Det du beskriver er ca ting jeg har gjort/gjør med gode venner.

Dette er hva jeg vil anbefale deg å gjøre: håp på det beste og forvent det verste. Vær hennes venn, samtidig som du kan gi henne komplimenter og slikt i ny og ne, venner kan også gjøre det. Blir det noe mer mellom dere; flott, hvis ikke så har du i det minste en god venn.

Når det er sagt så vet jeg og om flere kvinner/jenter som er venner med enkelte menn rett og slett på grunn av at de vet at mannfolket liker dem, og dette styrker deres ego og selvtillit.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ja. Jeg beklager, men ingenting av det du skriver sier meg at hun nødvendigvis er interessert utover noe mer enn vennskap. Det du beskriver er ca ting jeg har gjort/gjør med gode venner.

Dette er hva jeg vil anbefale deg å gjøre: håp på det beste og forvent det verste. Vær hennes venn, samtidig som du kan gi henne komplimenter og slikt i ny og ne, venner kan også gjøre det. Blir det noe mer mellom dere; flott, hvis ikke så har du i det minste en god venn.

Når det er sagt så vet jeg og om flere kvinner/jenter som er venner med enkelte menn rett og slett på grunn av at de vet at mannfolket liker dem, og dette styrker deres ego og selvtillit.

Er bra luremus siden jeg har hatt kjærester som ikke har brukt like mye tid på meg. Er veldig frustrerende over nett siden jeg ikke kan lese kroppsspråket. For meg virker det ikke helt normalt å oppføre seg slik mot "venner" på nettet. Takker for svar:-) Skal prøve å ikke overanalysere neste gang:-P
Lenke til kommentar

Dette gikk jo fint. Hun hadde følelser for meg og jeg fortalte at jeg ikke hadde klart å holde et lang distanse forhold. Har ikke snakket på to dager. Følelsene mine er bare enda sterkere nå. Hvorfor ble jeg ikke bare friend zona. Føler meg som verdens største idiot akkurat nå. Dere som er vant med seriøse forhold - Er det mulig å bare være venner etter dette?

Tidligere forhold jeg har hatt kan sammenlignes med barneskole romanse.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I tilfelle noen lurte så går det veldig bra. Er glad for at jeg ikke kuttet ut denne jenta, fordi vi har det utrolig fint sammen! Det er selvfølgelig vanskelig med tanke på distanse. Tok initiativet til å besøke henne for en uke siden og det er noe av det mest perfekte som har skjedd meg. Vi snakker hver dag med hverandre og vi sees ofte over webcam. Blir nok dyrt å treffe hverandre om vi skal treffes like mye som vi ønsker. Om vi fortsatt har det sånn om to år åpner det seg muligheter for å flytte nærmere hverandre. For første gang er jeg ikke nervøs rller skremt over hva framtiden bringer for så langt har ting bare vert positive.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...