krizkriz Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Hei Jeg fikk parkeringsbot nå forrige lørdag. Og jeg lurer på hvordan reglene er i denne saken. Stod på utsiden av huset til en venn, har stått på samme plass, ca 2 dager i uka i 1,5 år, uten å ha fått bot tidligere. På skiltet på bildet 1, står det "Reservert kjøretøy med spesiell tillatelse", også er det 3 oppmerkede plasser. Så det er tydelig disse plassene det gjelder. Jeg har parkert bak det hvite huset på høyre side (rød pil). Kan minne litt om denne saken, bare at her er det midt i trafikken. Jeg har parkert bak et hus som stikker ut i en blindvei, på en uoppmerket plass (privat?), og jeg stod heller ikke til hinder for noen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Hva fikk du bot for? Altså, hvilken grunn ble oppgitt på boten? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 12. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2012 Skilt 376.1 - Parkeringssone. Skiltforskr. § 28 står det på boten. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Hmm. Det P-skiltet gjelder strengt tatt til det enten blir opphevet eller neste kryss, så vidt jeg kan se blir det aldri opphevet, det er heller ikke noe kryss mellom skiltet og der du parkerte, så jeg kan ikke se hvorfor det skulle vært lov til å parkere der. P-skiltet gir heller ingen begrensning på avstand eller noe slikt. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 12. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2012 "I skiltforskriftene står det at et parkeringsskilt gjelder fra skiltet og frem til neste skilt, dersom det ikke står på et særskilt avgrenset område." Tatt ut fra artikkelen jeg linket til. Nå finner ikke jeg noen klare regler på det selv, men er ikke dette et særskilt avgrenset område? Det er hvertfall betjenter som praktiserer det forskjellig, da jeg har fått stå i fred her i 1,5 år, og har fått bot først nå. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Om oppmerking er regnet som "særskilt avgrenset område" er jeg usikker på, men tror ikke det er regnet som det. Delvis pga vinteren, da er ikke oppmerking noe avgrensning i det hele tatt, delvis fordi regelen er tiltenkt f.eks parkeringsplasser, som gjerne er avgrenset sånn at det ikke er tvil om hvor det gjelder, uavhengig av vær og føre. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 12. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2012 Det var det jeg var redd for. Vel, boten er hvertfall betalt, og klage er sendt inn, så får man se hvordan det går. Da vet man hvertfall det til neste gang. Surt er det uansett. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Greit å klage uansett, da får du enten en forklaring(håper jeg) eller medhold Syntes det er veldig strengt av parkeringsvakten uansett, men slik jeg tolker det har du en dårlig sak. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Dersom det er soneparkering i området, så er det jo parkering forbudt utenfor oppmerkede plasser. Kan det være årsaken? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå