king_pedersen Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 jeg har et stort problem. har xp pro- lagde passord, dro ned, å så når jeg kom opp hadde jeg glemt det! hvordan fikser jeg det. ps: når jeg starter i safe mode kommer det opp administrator og min bruker. men begge har passord og jeg kan jo ingen av de. hva skal jeg gjøre? Hjelp. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 enten slå deg såpass hardt i hodet at passordet kommer rennende ut, eller så tror jeg det ikke er noen måte "rundt". tror du må installere xp på nytt. Lenke til kommentar
!Alex! Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 legge inn windows på nytt! men jeg har hørt om mange måter å få passordet til winxp på. det florerer av dem på nettet. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 enten slå deg såpass hardt i hodet at passordet kommer rennende ut, eller så tror jeg det ikke er noen måte "rundt". tror du må installere xp på nytt. nei trur ikke d! Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 enten slå deg såpass hardt i hodet at passordet kommer rennende ut, eller så tror jeg det ikke er noen måte "rundt". tror du må installere xp på nytt. nei trur ikke d! Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 jeg har et stort problem.har xp pro- lagde passord, dro ned, å så når jeg kom opp hadde jeg glemt det! hvordan fikser jeg det. ps: når jeg starter i safe mode kommer det opp administrator og min bruker. men begge har passord og jeg kan jo ingen av de. hva skal jeg gjøre? Hjelp. Se etter andre forum linker med smme problem! http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=147859 :wink: Lenke til kommentar
bambam Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Du kan evnt. ta ut pin' mellom ram og CMOS batteriet. Skal være en pin der en plass, la den være ute litt. Og sette den riktig inn igjen. Dette skal resette bios, og du vil kunne vimse videre. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Du kan evnt. ta ut pin' mellom ram og CMOS batteriet. Skal være en pin der en plass, la den være ute litt. Og sette den riktig inn igjen. Dette skal resette bios, og du vil kunne vimse videre. Hvordan i allverden hjelper dette med å komme seg inn i win xp uten passord? Er jo ikke bios passordet han har glemt. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Du kan evnt. ta ut pin' mellom ram og CMOS batteriet. Skal være en pin der en plass, la den være ute litt. Og sette den riktig inn igjen. Dette skal resette bios, og du vil kunne vimse videre. Dette resetter som du sa BIOS, men ikke XP sitt passord. Oppskriften i grove trekk er denne; Alle passord er lagret i en speiell fil. De er ikke i vanlig tekst, men er "hasjet". Det det betyr er at de er gjort om til en tallrekke som praktisk talt bare det ordet har. Det XP gjør når du logger inn er å lage en hasj av det du skriver så sammenligne det med den som er i filen. Man kan ikke gå fra en hasj til et passord. Det man derimot kan gjøre er å lage en hasj av alle mulige kombinasjoner av tall/bokstaver og sammenligne de med den som er i filen. Dette må man selvfølgelig bruke et program til. Så det du skal gjøre er 2 ting. Du skal få ut denne filen. Det gjøres enten via en Linux boot disk eller dos. Om du har NTFS må du ha dos med støtte for ntfs. Så skal du legge den filen inn på en annen datamaskin med et program som kan "brute force" filen og søke etter et passende passord. Jeg har ikke noen mer eksakt oppskrivt (navn på programmer o.l), da jeg ikke har gjort det selv. Men det bør ikke være spesielt vanskelig å finne passende programvare med bruk av google. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 %windir%system32configsam slett den så får du blankt passord. Såpass burde de fleste her vite. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Hmm, trodde det var snakk om bios jeg :oops: Lenke til kommentar
Corn Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Kanskje du finner noe her? Og slik får du tilgang til filene Lenke til kommentar
asad Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 %windir%system32configsam slett den så får du blankt passord. Såpass burde de fleste her vite. er det bare å gå inn i dos og slette denne fila?er det så enkelt? Burde ikke microsoft gjøre noe med det? Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 %windir%system32configsam slett den så får du blankt passord. Såpass burde de fleste her vite. er det bare å gå inn i dos og slette denne fila?er det så enkelt? Burde ikke microsoft gjøre noe med det? Hvis du har NTFS filsystem kan du ikke gjøre det ifra DOS nei. Men du kan feks installere windows på en annen partisjon eller boote ifra en windows partisjon på en annen disk. Har du Fat32 kan du bruke en windows 98 startup disk. Sletter du sam filen mister du dine personal settings ,men det er også alt. Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 king_pedersen hvorfor i heite huleste har du lagd 3 forskjellige emner der du stiller akkurat det samme spørsmålet!? 1 2 3 Lenke til kommentar
capy Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 stikk innom denne siden. der er det i alle fall noen winxp boot disker. ellers kan du se om du finner noe her. kanskje dette er den enkleste løsningen for deg. Lenke til kommentar
Wolverine Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Si hordan du endte opp med å løse problemet ditt da så vi vet hvilken måte som er den enkleste om vi ender i samme situasjon selv. Lenke til kommentar
capy Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html If used on users that have EFS encrypted files, and the system is XP or later service packs on win2k, all encrypted files for that user will be UNREADABLE! and cannot be recovered unless you remember the old password again han har i alle fall winXP. Lenke til kommentar
svaamaas Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Du kan laste ned NTFS Dos, da kan du slette sam. og du kan bruke sam fila til aa hacke til deg passordet, gjores enkelt med eit program. Sokk etter "NTFS Dos" paa Google. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg