Zetheus Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Jeg har i lengre tid vært på utkikk etter en rimelig solid vindmåler som jeg kan sette opp i i hjembygda. Vind er et ikke helt ukjent fenomen, og det er mer enn nok av det der. Derfor har jeg en del krav til den også, noe som betyr at mange målere rett og slett ikke tåler miljøet der... Den må gjerne kunne monteres på toppen av en lyktestolpe eller lignende, for å komme noen meter over bakken. Det er ikke så mye av vegetasjon eller bygg som skaper turbulens i området rundt der den skal settes opp. Videre bør den kunne driftes av batteri i en periode, i tilfelle strømmen går. Om den har muliget til å lagre ting i midlertidig minne til det kan sendes via en dedikert PC, hadde det vært fint. Og til slutt må den tåle vindstyrker opp mot 90 m/s eller mer. Det ble registrert vindstyrker i dette området da Dagmar kom på besøk for et år siden. En værstasjon ble satt opp for omtrent et tiår siden, men den strøk med i en høststorm samme høsten. Har så langt ikke funnet noen som i det hele tatt tåler vindstyrkene, det har vært det store problemet så langt. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Ofte blir det billigere å kjøpe gode sensorer som ikke tåler unntakstilstander, og så bytte de når de ryker, enn å gå all-in og kjøpe sensorer som tåler "alt". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå