pierce007 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Vi er 3 ansatt med bærbar pc. Har en stasjonær PC hvor software er installert. Dvs at p bærbare bruker klientprogrammene og alt lagres på stasjonære. Bortsett fra mail, mine dokumenter osv. Hver maskin har sin eget virusprogram. Printere er installert på hver sin laptop.Backup program ligger både på stasjonære (betalt tjeneste) og det ligger egen backup program på den ene laptopen (backup til egen Synology server). Alle maskiner kjører Win7 (skal ikke bruke Ubunti eller andre programbare bare så det er nevnt). Ville det være mest hensiktsmessig å kjøre den stasjonære (som vi kaller for Server) i feks Windows Server 2012 miljø? Hvor virusprogram er installert og scanner laptopene? Hvor alle printerne er installert osv? Eller er det ingenting å tjene på et slikt formål? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 I ett så lite miljø er det ingenting å tjene på en 2012 server installasjon. Lenke til kommentar
LabelPrint3r Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Eneste som er noe å "tjene på" her, er å ha backup av stasjonær pc Lenke til kommentar
Khani Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Da holder det vel helt greit med en simpel Linux filserver og en brukbar backupclient som feks Cobian. Bare husk at det lønner seg og ha et godt raidkort + disker ment for kontinuerlig bruk, slikt som RE4 diskene til Western digital. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Det vil lønne seg om du installerer Windows Home Server... Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 27. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2012 KimKarne skrev (På 25.12.2012 den 18.44): Det vil lønne seg om du installerer Windows Home Server... Det er jeg ikke helt sikkert på ift bruket vårt. Dessuten er den utgått etter det jeg har lest. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 (endret) Utgått er den iallefall ikke. Er basert på Windows 2008 R2 server. http://www.komplett....aspx?sku=639473 Den kan ikke brukes som domenekontroller, men jeg har testet den ut og den fungerer som printserver og som WSUS server samt filserver. Den kan sikkert brukes som DHCP, DNS, FTP, og diverse andre serverfunksjoner, men har ikke testet ut de komponentene. Endret 27. desember 2012 av Slettet+8713 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 WHS er svært begrenset i forhold til funksjonalitet kontra standard 2008 R2, så eg ville ikke tatt det for god fisk at noe av det nevnte som ikke er testet faktisk fungerer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Er ikke så mye de skulle ha likevel Å si at det kanskje ikke virker er nå endel unødvendig negativt. Si heller de tingen du har testet og funnet ut at det ikke virker. Mer svar på WHS er her. http://www.hardware.no/artikler/still_microsoft_sporsmaal_om_home_server/98701 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå