Gå til innhold

Oppsett av server på jobb


pierce007

Anbefalte innlegg

Vi er 3 ansatt med bærbar pc.

Har en stasjonær PC hvor software er installert. Dvs at p bærbare bruker klientprogrammene og alt lagres på stasjonære. Bortsett fra mail, mine dokumenter osv.

Hver maskin har sin eget virusprogram. Printere er installert på hver sin laptop.Backup program ligger både på stasjonære (betalt tjeneste) og det ligger egen backup program på den ene laptopen (backup til egen Synology server).

Alle maskiner kjører Win7 (skal ikke bruke Ubunti eller andre programbare bare så det er nevnt).

 

Ville det være mest hensiktsmessig å kjøre den stasjonære (som vi kaller for Server) i feks Windows Server 2012 miljø? Hvor virusprogram er installert og scanner laptopene? Hvor alle printerne er installert osv?

 

Eller er det ingenting å tjene på et slikt formål?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+8713

Utgått er den iallefall ikke. Er basert på Windows 2008 R2 server.

http://www.komplett....aspx?sku=639473

 

Den kan ikke brukes som domenekontroller, men jeg har testet den ut og den fungerer som printserver og som WSUS server samt filserver.

Den kan sikkert brukes som DHCP, DNS, FTP, og diverse andre serverfunksjoner, men har ikke testet ut de komponentene.

Endret av Slettet+8713
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...