kaaasen Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Jeg har fortsatt ikke mottatt en eneste e-post fra HBO Nordic unntatt bekreftelse på registrering av nyhetsbrev, selv om jeg registrerte meg for nyhetsbrev med en gang de gjorde det mulig. Har sett andre her på forumet skrive at de har mottatt flere e-poster med informasjon, men her i gården har det ikke kommet noen. I tillegg får jeg bare beskjed om at jeg allerede er registrert når jeg prøver å registrere meg på nytt. Synes også at det er skuffende at de velger ut Samsung-enheter først, men det er vel pengene som snakker. HBO... Først var jeg kjempehypet på det, nå er jeg veldig avslappet til det. Får se hvordan prøveperioden blir, men sjansene er nok store for at det er Netflix som blir min leverandør av filmer og serier, med piratebay som en god nummer to. Endret 12. desember 2012 av Melvin1907 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Det har betalt för att de andra INTE skall ha den samma funktionaliteten. Springer du och köper ny samsung tv för att få se HBO nordic? Men hvordan vet du det? (kilde) - Det kan jo være så enkelt som at det er noen teknisk som skal på plass som Samsung la seg i selen og fikk til? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Men hvordan vet du det? (kilde) - Det kan jo være så enkelt som at det er noen teknisk som skal på plass som Samsung la seg i selen og fikk til? Hva skulle det vært? Det er jo ikke umulig å streame flerkanal. AtW Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Så fordi Spotify/Wimp har ræva muligheter så skal man bare kapitulere og forvente like dårlig fra alle andre også? Ræva muligheter? Mange millioner låter til enkel avspeling via pc / mobil til 100 kr i mnden, er da langt i frå ræva. Hadde aldri forventa at fleire kunne bruke HBO samtidig, og blir dermed ikkje skuffa. At det går med Netflix betyr jo at eg kan dele på kontoen med dama, men hadde ikkje hatt problem med å betale fullpris for det. Ein ting er å stille krav til kvaliteten på streaming og den tekniske løysninga. Det handler om god brukervennlighet. Å stille krav til at fleire kan bruke same kontoen samtidig blir for dumt. Dei skal jo strengt tatt også tene penger på produktet sitt. 1 Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Her er vi, såvidt jeg vet, de første utenfor USA som får muligheten til å se noen av verdens beste serier på lovlig vis, i forholdsvis god kvalitet til en veldig overkommelig pris og det eneste HBO får er pepper. Det er for meg uforståelig. Netflix har erfaring med å lansere tjenesten sin i flere andre land, og har dermed rutine på dette. De har også kunnet ta i bruk eksisterende infrastruktur som (stort sett) har vært kraftig nok til å takle de ekstra kundene. HBO har kun sin tjeneste i USA, og de må dermed bygge opp helt ny infrastruktur i Europa for å dekke kapasistetsbehovet. Enhver som har litt kjennskap til IT skjønner at man da ikke kan åpne for alle på en gang. Det er enorme mengder data det er snakk om, og systemene må testes, tweakes og strømlinjeformes for å kunne tilby en bra brukeropplevelse for de som vil bruke tjenesten. Å dra all denne trafikken over noen usle kabler i Atlanteren hadde vært oppskriften på fail. At de har vært en smule arrogante PR messig skal jeg forsåvidt være enig i, og informasjonsflyten har ikke vært veldig bra så her har de litt å jobbe med. De har nok også vært litt vel optimistiske i sine lovnader om lanseringstidspunkt. 79,- pr mnd er omtrent det samme som en øl koster på puben. For min del hadde jeg betalt dette kun for å se Game of Thrones lovlig rett etter visning i USA. 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Her er vi, såvidt jeg vet, de første utenfor USA som får muligheten til å se noen av verdens beste serier på lovlig vis, i forholdsvis god kvalitet til en veldig overkommelig pris og det eneste HBO får er pepper. Det er for meg uforståelig. Netflix har erfaring med å lansere tjenesten sin i flere andre land, og har dermed rutine på dette. De har også kunnet ta i bruk eksisterende infrastruktur som (stort sett) har vært kraftig nok til å takle de ekstra kundene. HBO har kun sin tjeneste i USA, og de må dermed bygge opp helt ny infrastruktur i Europa for å dekke kapasistetsbehovet. Enhver som har litt kjennskap til IT skjønner at man da ikke kan åpne for alle på en gang. Det er enorme mengder data det er snakk om, og systemene må testes, tweakes og strømlinjeformes for å kunne tilby en bra brukeropplevelse for de som vil bruke tjenesten. Å dra all denne trafikken over noen usle kabler i Atlanteren hadde vært oppskriften på fail. At de har vært en smule arrogante PR messig skal jeg forsåvidt være enig i, og informasjonsflyten har ikke vært veldig bra så her har de litt å jobbe med. De har nok også vært litt vel optimistiske i sine lovnader om lanseringstidspunkt. 79,- pr mnd er omtrent det samme som en øl koster på puben. For min del hadde jeg betalt dette kun for å se Game of Thrones lovlig rett etter visning i USA. Det er masse kulturtilbud å velge imellom, det er HBO som skal selge til meg, ikke jeg som skal løpe rundt å være takknemlig for at at de forbarmer seg over meg. Så hvorfor skal man ikke forvente ett godt tilbud? Og man må jo regne med at HBO selv har hatt noen med "litt kjennskap til IT" i sin organisasjon, men de har allikevel ikke åpent på den måten de sa de skulle. Er det for mye å forvente? AtW 1 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Enig. Jeg er ikke noe fan av at vi som sluttbrukere skal "finne oss i sånt", "finne oss i å bli herset med" og "være glad for at vi har X og Y" osv. Det er vi som betaler, og da skal det jaggu meg være et bra tilbud også. Dette er helt generell bedriftsøkonomisk tankegang. HBO har på ingen måte noe monopol på dette her, så byttekostnaden for mange kan være høy med 79kr måneden (spesielt når du MÅ binde deg i 12mnd). Om tilbudet ikke er bra nok, tar konkurransekraften seg av dette. Og når HBO har prestert å senke sitt omdømme så mye som de har gjort her i Norge like før lansering er det ingen tvil om at det ligger mye negative assosiasjoner rundt HBO nå. Hvem har lyst til å hoppe på en bedrift som tilsynelatende driter i kundene sine? Er det slike man ønsker å gi pengene sine til? Det beste HBO kunne gjort nå, er å komme med en unnskyldning til kundene sine, signert av samme mann som har laget mye ugang. Det vil faktisk lette mye på trykket hos mange, og fjerne mye av de negative assosiasjonene. Endret 13. desember 2012 av AnaXyd 1 Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 HBO har monopol på det som trekker meg til tjenesten deres. At jeg kan se forrige sesong av en serie på en annen tjeneste, hjelper meg lite når jeg vil se de nyeste episodene. Jeg er helt enig i at HBO burde komme en en unnskyldning mtp. på tidligere lovnader. Jeg sier heller ikke at man ikke skal forvente et godt tilbud, men at det kan være lurt å vente til en tjeneste faktisk er lansert og utprøvd med førstehåndserfaring før man dømmer den nord og ned. At HBO har folk med IT kompetanse på dette prosjektet er jeg helt sikker på, men som en som jobber i bransjen har jeg kanskje mer tålmodighet med slikt, da jeg til dags dato kan telle på 1 hånd store IT prosjekter som har vært ferdig til lansering på antatt lanseringsdato. Dessverre er det alt for ofte dårlig kommunikasjon mellom IT og Markedsavd og det resulterer i lovnader som ikke blir holdt. Dette er selvsagt ikke bra, sett fra kundens ståsted. Det er flere problemstillinger som er kommet opp som jeg ikke er veldig fornøyd med ut fra de rapportene man har å forholde seg til. bl.a. - Tvungen bindingstid? Dette har de jo fått pålegg om å endre, og jeg regner med det kommer et alternativ uten binding. - 3 måneders oppsigelse er alt for mye. - Tung DRM burde være unødvendig. - Manglende Linux støtte - Ingen prøvetid - burde minimum tilby 24 timer. Det er fortsatt endel å gå på med andre ord, og det virker som HBO prøver å binde opp kundene fordi de tviler litt på sitt eget innhold. De burde ikke ha noen grunn til det, da jeg tror kun egenproduserte serier er nok for å holde på mange kunder, men det gjenstår å se. Netflix gjorde alt riktig i sin lansering og jeg tror det har hatt en dramatisk effekt på forventningene til lignende tjenester. Kudos til dem for det, bare synd at innholdet der er oppbrukt etter 3 mnd gratisperiode. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Argumentet for at HBO ikke har monopol, er at man kan laste ned seriene via torrent på samme måte. Jeg er ikke noen ekspert på hvor kjapt episodene kommer ut der, men det er vel ihvertfall dagen etter den ble kjørt i USA. Ja, det er gratis, og ja det er ulovlig, men fremdeles å betrakte som en konkurrent. Streamingtjenester har fordeler ovenfor torrenter, ved at man faktisk ikke bryter loven, man bruker ikke mye lokal HDD plass, ting er trygt og kanskje også med undertekster på seriene, og i et enkelt bibliotek og sikkert mange andre ting jeg ikke kommer på nå. Det er derfor det skal være verdt å betale 79kr måneden for noe slikt, for ja, hva er nå 79kr idag? Men alle disse fordelene blir dratt langt ned i gjørma når HBO oppfører seg slik de gjør. Lenke til kommentar
Julebrus Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Endelig kommer HBO. Har prøvd Netflix i to måneder nå og en større samling av b-filmer og gamle serier skal man leite lenge etter. Blir en sann glede og tre inn i det fantastiske HBO-universet. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Hva skulle det vært? Det er jo ikke umulig å streame flerkanal. AtW Nei, men programvare må utvikles, hvis det ikke allerede var støttet i ett system de tok i bruk. For å snu problemstillingen igjen så har jeg ikke sett noen kilde på at systemet de bruker støtter 5.1 lyd på pc, og at de har slått av dette - uten blir det jo bare en konspirasjonsteori. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Nei, men programvare må utvikles, hvis det ikke allerede var støttet i ett system de tok i bruk. For å snu problemstillingen igjen så har jeg ikke sett noen kilde på at systemet de bruker støtter 5.1 lyd på pc, og at de har slått av dette - uten blir det jo bare en konspirasjonsteori. Nei, selvfølgelig kan man jo vurdere det som ett alternativ, massiv udugelighet fra HBO, uansett om det er ett aktivt valg, eller massiv udugelighet bør de gjøre noe med det dog. AtW 1 Lenke til kommentar
freke Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Blir en sann glede og tre inn i det fantastiske HBO-universet. Ja blir sikkert heftig. Et titalls gamle og ukjente filmer, og et par episoder nytt materiale på et par serier. Svimlende 1 Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Ja blir sikkert heftig. Et titalls gamle og ukjente filmer, og et par episoder nytt materiale på et par serier. Svimlende Om han er i samme situasjon som meg, så har han kanskje flere HBO serier han enda ikke har sett. Listen min er lang, og dette er bare et fåtall av dem. Oz The Sopranos Six Feet Under Carnivàle Deadwood Extras Rome John Adams In Treatment Om det etterhvert blir måned til måned abb så er det utrolig fint å kunne betale 79,- for å se flere av HBO sine serier. Ser forøvrig mye klager på lite innhold. Har folk missforstått hva HBO er? De er jo et studio som også er en TV-kanal. Blir jo som om Warner Brs skulle lansere en streamingtjeneste, og så klager folk på at det ikke er innhold fra Universal Studios. Tjenesten blir jo som et arkiv med HBO sitt OC. Samt at man får tilgang til pågående serier. Jeg er forresten enig i at det tekniske tilbudet er dårlig. Og de bør få til måned til måned abb. Endret 13. desember 2012 av Hille Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 79,- pr mnd er omtrent det samme som en øl koster på puben. Jeg synes det er påfallende hvordan folk som ikke bryr seg noe særlig om forbrukerrettigheter alltid henger på buler med overpriset øl. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Ser forøvrig mye klager på lite innhold. Har folk missforstått hva HBO er? De er jo et studio som også er en TV-kanal. HBO er ikke en TV-kanal... Det er et TV nettverk med 7 kanaler og en VOD tjeneste. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) HBO er ikke en TV-kanal... Det er et TV nettverk med 7 kanaler og en VOD tjeneste. Greit nok det. Det jeg prøver å si er at de sender stort sett OC.. Og det regner jeg med kom godt frem i innlegget mitt.. "HBO's programming consists primarily of theatrically released motion pictures and original series, along with made-for-cable movies and documentaries, boxing matches, and occasional stand-up comedy and concert specials." Endret 13. desember 2012 av Hille Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Jeg ville ikke vært helt kjapp i avtrekkeren på HBO Nordic med å si at tjenesten blir elendig så tidlig. De sier jo selv at tjenesten ikke er optimal ved lanseringen. Jeg vil få min tilgang til tjenesten iløpet av morgendagen, og i informasjonen de gir meg så er det klart at de tjenesten nettopp ikke er optimal ved lanseringen. Vi kommer skicka dig en värdekod så du kan registrera dig och testa vår service. Vi har stegvis öppnat upp vår service och vi vill att du testar den i ett tidigt stadium av vår launch. Vänligen notera att alla appar inte är färdiga ännu och att vi kontinuerligt kommer lägga till mer innehåll, men vi hoppas att du genom att testa servicen redan nu får en god insikt i hur servicen kommer att fungera och vad vi kommer att erbjuda våra kunder. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Her må jeg bare si at jeg, som sluttbruker og potensiell kunde egentlig bryr meg fint lite om hvorfor utvalget er sånn som det er. Det finnes sikkert mange gode forklaringer på alt, men betyr det at vi som sluttbrukere og potensielle kunder skal si oss fornøyde med det? Ett av hovedproblemene med streamnigtjenester som dette, og problemet til hele bransjen er jo sin egen griskhet og total vegring fra å bli med i utviklingen og få på plass en god løsning for oss sluttbrukere og potensielle kunder. Det bryr meg fint lite hvorfor Universal og Warner Brothers ikke vil samarbeide, men inntil bransjen faktisk får opp øynene og innser at om de ikke begynner å samarbeide og stå bak gode teknologiske løsninger som kan på på et godt og bredt utvalg fra alle studioer så vil det være deres egen død. 1 Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Nei, man gjør ofte ikke det, spørs jo helt hva man ser på, man da vet du det ihvertfall. Hvordan det bør være? Ubegrenset bak samme ruter, 3 iper føler jeg kan være en grei grense. AtW Med andre ord vil ett abonnement være nok for video for alle i et firmanettverk, og to andre, hvor som helst på kloden, kan bruke kontoen samtidig? Endret 13. desember 2012 av Gormers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå