Gå til innhold

Våkn opp folkens! På tide å støtte palastinerne!


Anbefalte innlegg

Hva var det palestinerne skulle utslette israel med, sa du?

 

Hva var det som skjedde da Israel ble grunnlagt? Jo, arabere både utenfor og inne i selve Israel angrep landet. Israel var da i reell fare for å bli utslettet.

 

Mulig det, men da snakker vi om mikroskopiske trusler - og det er vel ikke noe å skrike ulv for, eller?

 

I dag er Israel overlegent militært, men vi snakker her om hvordan araberne tapte land. De tapte land da de angrep Israel og prøvde å utslette det. Israel var da i reell fare for å bli utslettet, som sagt.

Endret av Pjassop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Utslette" er et ord som er forbundet med drap av mennesker, og gjerne utrydding.

 

Ja, og det var det som ble forsøkt da araberne angrep Israel militært og begynte å drepe israelere.

 

"Sende israelerene hjem igjen til landene de opprinnelig innvandret fra" er en bedre måte å si det på.

 

Nei, for araberne brukte drap som metode. Jødene skulle drives på havet, ble det sagt. Mao. massedrukning hvis man virkelig skal ta det bokstavelig.

 

Israelerne hørte til i Israel. De hadde skaffet seg jord som alle andre, og hadde rett til å bo der. Hvis israelerne var innvandrere så var også araberne det, og da må man flytte araberne tilbake til den arabiske halvøy.

 

Faktum er at araberne ønsket å stjele jorden jødene hadde gjort fruktbar (som regel tidligere ørken som araberne ikke benyttet seg av før jødene kom og araberne begynte å migrere til disse områdene fordi jødene hadde økt levestandarden).

Endret av Pjassop
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva var det som skjedde da Israel ble grunnlagt? Jo, arabere både utenfor og inne i selve Israel angrep landet. Israel var da i reell fare for å bli utslettet.

 

At araberne ville utslette israel kjenner jeg til - jeg stusset bare på det at noen mener at det var "palestinerne" som stod i bresjen for dette, men de ble vel heller brukt av araberne, som et passende påskudd i den verbale krigføringen.

Lenke til kommentar
At araberne ville utslette israel kjenner jeg til - jeg stusset bare på det at noen mener at det var "palestinerne" som stod i bresjen for dette, men de ble vel heller brukt av araberne, som et passende påskudd i den verbale krigføringen.

 

Palestinere er arabere. Når noen skriver at araberne ville utslette Israel så inkluderer det mange arabiske palestinere. Husk at frem til 1948 så ble alle som bodde i Palestina kalt palestinere, inkludert jøder. Det var ikke før på 60-tallet at den palestinske identiteten (som en undergruppe av arabere) oppstod.

Endret av Pjassop
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket genforskningen så er palestinerene like møye jøder som de fleste som kaller seg jøder

For øvrig hadde palestinerene bodd der i mange tusen år, mens 'jødene'' vel stort sett er europeere.

 

Genetic analysis suggests that a majority of the Muslims of Palestine, inclusive of Arab citizens of Israel, are descendants of Christians, Jews and other earlier inhabitants of the southern Levant whose core may reach back to prehistoric times.

 

Kilde: http://www.pnas.org/content/97/12/6769.short

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Nei, israelerne kjemper mot muslimer/arabere som ønsker å utslette landet.

 

* Jødiske (og kristne) konvertitter som sansynligvis har mange tusen år gamle røtter i Israel -- som kristne og jødiske europeere fant det for godt å ta landet fra i 1917 -- for å bygge Israel for europeiske konvertitter til jødedommen.

 

Ironien er overveldende.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
* Jødiske (og kristne) konvertitter som sansynligvis har mange tusen år gamle røtter i Israel -- som kristne og jødiske europeere fant det for godt å ta landet fra i 1917 -- for å bygge Israel for europeiske konvertitter til jødedommen.

 

Ironien er overveldende.

 

Jeg tror ikke du har fulgt med på hva jeg har skrevet.

 

Jødene tok ikke landet fra noen. De slo seg stort sett ned i områder ingen andre bodde i (som regel ørken), og i tillegg brukte de mye penger på å kjøpe land fra de som eide der fra før. Området var egentlig "up for grabs" siden det aldri var noen selvstendig stat.

 

Med andre ord var måten jødene skaffet seg land på før Israel ble opprettet fullstendig legitim.

Lenke til kommentar

Ordet var "utslette" - og hvis de får holde på å sende disse "kinaputtene" sine opp i fred - så vil det vel ta borti 1 milliard år før hele israel er fullstendig utslettet, og jevnet med jorden. Ikke noe å minste nattesøvnen for enda, altså

 

Hvilke kinaputter er det du har kjennskap til?

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvilke kinaputter er det du har kjennskap til?

 

 

disse ... kanskje ..

"Iron Dome performed, I think it's fair to say, remarkably well during the recent escalation," Panetta said. After noting that the United States has helped finance the system, he added: "Iron Dome does not start wars. It helps prevent wars."

The system's prodigy status today belies its controversial origins.

http://www.youtube.com/watch?v=wy-I3PBfjG0

Lenke til kommentar

* Jødiske (og kristne) konvertitter som sansynligvis har mange tusen år gamle røtter i Israel -- som kristne og jødiske europeere fant det for godt å ta landet fra i 1917 -- for å bygge Israel for europeiske konvertitter til jødedommen.

 

Ironien er overveldende.

 

Azkhenasijødene som har opprinnelse fra Europa er vel rundt 35% (40% av de født i Israel) av Israels jødiske befolkning idag. Så hvor i Europa har du tenkt å plassere resten?

 

Rasismen din er påtagende.

Endret av norskgoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forklar meg hvordan innlegget mitt var ment og egnet å fornærme og diskriminere etniske jøder, vær så snill.

 

Hvis ikke du klarer det blokkerer jeg deg for personangrep.

 

Opprettelsen av Israel -- da spesielt Balfour-deklarasjonen -- var rasistisk motivert.

Rasisme er når man diskriminerer mennesker basert på deres etnisitet.

 

Sionismen er en rasistisk bevegelse.

 

==========

 

Europa SKAPTE problemet i utgangspunktet, nærmere bestemt Russland, England og Frankrike.

 

Disse landene burde holdes ansvarlig for å løse opp i problemene de har skapt for det palestinske folk -- og Israelerene.

 

USA er også medskyldig.

...

 

Men nå er det vel ikke lengre realistisk å oppløse Israel, fordi foreldelsesdatoen på rettferdighet i dette tilfellet for lengst har gått ut.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Forklar meg hvordan innlegget mitt var ment og egnet å fornærme og diskriminere etniske jøder, vær så snill.

 

Hvis ikke du klarer det blokkerer jeg deg for personangrep.

 

Opprettelsen av Israel -- da spesielt Balfour-deklarasjonen -- var rasistisk motivert.

Rasisme er når man diskriminerer mennesker basert på deres etnisitet.

 

Sionismen er en rasistisk bevegelse.

 

Din rasisme er utpreget da du støtter en repraterierng (også kalt etnisk rensing) på bakgrunn av myten om at Israel er en gjeng "europeiske jøder". Selvsagt uten å vite at flertallet av Israels jøder er født i Israel, og alldeles ikke har sine aner fra Europa. Men for all del bare blokk meg, utpregede rasister er lite pent.

Endret av norskgoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"mye vil ha mer.."

 

Josef Stalin ga jødene en egen autonom republikk allerede i 1934, der de fikk full selvbestemmelse over sine egne lover og religion. Dette ble gjort av Kremlin som et alternativ for å unngå det kaoset vi ser idag, og som alle visste ville komme.

 

Birobidzhan har et areal som er større enn Israel, og geografisk ligger det på samme breddegrad som Frankrike, og det er ikke noe som tilsier at dette landet ikke kunne blitt fullgodt for jøder, hvis en ser bort fra 3000 år gamle religiøse forestillinger om noe annet.

 

http://en.wikipedia....tonomous_Oblast

 

Stalin trodde at ved å gjøre dette tiltaket, ville han ta brodden ut av den sionistiske bevegelsen som agiterte for å opprette Israel. Den såkallte Balfour-erklæringen av 1917 som forespeilet sionistene et "jødisk hjem" i fremtiden, var ikke noe annet enn ren hestehandel, der fremtredene sionister og bankfinans i USA i bytte, skulle sørge for å overtale/bringe USA inn i første verdenskrig og hjelpe England, en krig USA inntil da hadde holdt seg borte fra.

 

Sånn sett er det rart at ikke "verdenssamfunnet" underveis ikke stod hardere på, ved å bare henvise sionistene til allerede eksisterende Birobidzhan.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar
Kanskje vi skulle gi islamistene i Oslo egen autonom republikk i indre Finnmark?

Hva har det med saken å gjøre egentlig?

 

Forøvrig flytter det jøder til Birobidzhan den dag i dag, men hvor ofte hører vi i media at jødene har hatt dette stedet i 85 år? (1928) altså landet som er større enn Belgia og Nederland tilsammen, rikt på naturressurser, og fortsatt ligger der tilgjengelig.

 

Er det dit de har tenkt å trekke seg tilbake etter at de evt. har ødelagt ME og middelhavsområdet med atomvåpen? Hvor mange folk her i verden kan flotte seg med doble-stasborgerskap og dobbelt opp med land?

 

http://www.youtube.com/watch?v=nbb6zO-XJg8

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...