Gå til innhold

Våkn opp folkens! På tide å støtte palastinerne!

Anbefalte innlegg

Ja, du ser jo hvor bra det gikk.....

Ja, du ser jo hvor bra det gikk.....

I hvert fall så er denne diskusjon over men før jeg rapporterer innlegget så vol jeg si et par ting over koffår palastinerne oppfører seg på denne måten. La oss se på historien til palastinerne:

!. Den magolske riket kommer til palastinerne i slutten av 1200-tallet siden de har brent hele bagdad i den tida som har referet til slutten av den såkalte tiden for muslimene den muslimske gullalderen, da sier det seg sjølv at de er ikke behandlet palastinerne bra. litt usikker på hva som kom etter dem men uansett så kom den osmanske riket som varte i +-300 som tok kontrollen og den har vært ganske diskriminnerende for andre folke grupper så kom briterne og de var i alle fall ikke nor særlig bedre så til slutt Kom Israel som er diskriminerende og rasistisk. I tillegg til at det der så er den mye mer overlegen makt. Den får støtte i millialervis av amerikanerne . Da antar jeg at det er forfiskende for disse ungdommene at de følger ledere som vil hevne seg- selv om midlene som brukes er ekstreme.

Alt har en forklaring ;):)

PS: Jeg har fått vite at Norge støtter palastinerne og den er den eneste nationen Norge støtter, derfor er denne tråden menningløst. hehe virker som alle som har gått inn her, har ikke visst det der :)

Endret av EzioAuditoreDaFirenze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I hvert fall så er denne diskusjon over men før jeg rapporterer innlegget så vol jeg si et par ting over koffår palastinerne oppfører seg på denne måten. La oss se på historien til palastinerne:

!. Den magolske riket kommer til palastinerne i slutten av 1200-tallet siden de har brent hele bagdad i den tida som har referet til slutten av den såkalte tiden for muslimene den muslimske gullalderen, da sier det seg sjølv at de er ikke behandlet palastinerne bra. litt usikker på hva som kom etter dem men uansett så kom den osmanske riket som varte i +-300 som tok kontrollen og den har vært ganske diskriminnerende for andre folke grupper så kom briterne og de var i alle fall ikke nor særlig bedre så til slutt Kom Israel som er diskriminerende og rasistisk. I tillegg til at det der så er den mye mer overlegen makt. Den får støtte i millialervis av amerikanerne . Da antar jeg at det er forfiskende for disse ungdommene at de følger ledere som vil hevne seg- selv om midlene som brukes er ekstreme.

Alt har en forklaring ;):)

PS: Jeg har fått vite at Norge støtter palastinerne og den er den eneste nationen Norge støtter, derfor er denne tråden menningløst. hehe virker som alle som har gått inn her, har ikke visst det der :)

Jeg vet at du skrev at innlegget/posten/tråden var ferdig, at du kom til å rapportere innlegget o.s.v. Men det er noen siste ting jeg vil få sagt:

1. Det er ikke noe som heter Palestina, Palestiner eller Palestinere. På Jesu tid ble dagens Israel, Judea, Samaria og Gaza, ja omentrent hele det vi kaller Midtøsten i dag, kalt Palestina. Men ikke nå lenger. Hvis du har veldig lyst til å kalle noen Palestinere, så putt på "arabere" bak palestiner, ok :thumbup:

2. Palestina arabere er muslimer. Muslimer er ikke akkurat kjent for fredelige og ikkevoldelige verdier. Hvis du tenker at muslimer har en slags liste der alle de forskjellige religionene står, ville kristendommen vært nest nederst, og jødene på bånn. Dette er de to religionene muslimer absolutt ikke kan fordra, og tenker derfor det er best å utslette dem. Det står faktisk i koranen!

(Når jeg sier muslimer betyr ikke det nødvendig vis alle muslimer) :)

3. Jøder/israelere er ikke osmanere, magolere eller briter. Dette blir på samme måte som om vi skulle prøve å utslette samene fordi de er samer og bor i Nord-Norge. Jødene ble gitt Israel. Det lille landtykket de fikk, var lite fruktbart, stort sett bare ørken. Det handler ikke om hvem som var der først, men hvem som vil drepe den andre.

4. Folk over hele jorden blir behandlet urettferdig. Jeg blant annet blir behandlet urettferdig hver dag, men det gir verken meg, Palestina araberne, jødene eller noen andre å drepe.

5. Hallo, hvilken frisk person vil vel støtte et område, et folk som er styrt av terrorister, med våpen, midler og annen ammunisjon? Jeg sier ikke at det er galt å hjelpe folkene som bor i de arabisk-styrte områdene, men det er de som styrer områdene det er galt å støtte. Og hvis amerikanerne vil støtte Israel, burde det være helt greit :)

6. Selv om den gamle utenriksministeren snakket med lederen av Hamas(en terrororganisasjon) over telefon flere ganger, og at Norge sier de støtter Palestina araberne, har jeg fortsatt lov til å støtte Israel. Ved å besøke landet for eks.

Takk for en siste post her :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dere er alle sammen velkommen til Israel. AirBaltic har billetter for kun 1200 kroner en vei, tar kun noen få timer, ikke stort mer enn en bruker en helg på byen. Så er bare til å pakke ryggsekken og reise. I Tel Aviv bor en på hostel til 130 kroner natten, derfra kan en ta billig offentlig transport visst en vil se seg litt rundt.

Til opplysning støttet det aller fleste arabiske israelere (palestinske israelere) IDF når dem gikk til angrep mot Hamas/Gaza for få måneder siden. Selv ikke palestinerne som bor i Israel med israelsk statsborgerskap er interessert i å ha hengende Hamas terror over hodet.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Har en arbeidskollega som har tjenestegjort sine 3 år i IDF, han er ikke spesielt stolt av måten den Israelske staten behandler palestinerne på og vedgår glatt at det forekommer overgrep på sivilbefolkningen ofte. En bekjent av en bekjent er som er jødisk og Israelsk statsborger (født og oppvokst) er temmelig desperat etter å komme seg fanden i vold ut av landet for å slippe militærtjenesten. Grunnen er at han ikke ønsker å sette seg i en slik situasjon noe han garantert kommer til å bli satt i.

Så, ja. Den sedvanlige gladkristne naive holdningen til forholdene der nede kan folk spare meg for.

Lenke til kommentar

Jeg har bodd i Israel i mange år, så jeg vet godt hvordan samfunnet fungerer der nede. Den israelske befolkning er til dømes på nr.8 plass i verden når det gjelder å være "happy med livet", Tyskland kom på 38.plass. Så det er vel neppe Tyskland din desperate kameraet skal til? Forøvrig er det aller fleste israelere svært stolt av å være israeler og tjenestegjøre i sitt forsvar IDF. Det er også velkjent at det arabiske israelerne er svært fornøyd med å bo i Israel, og at det aldri i livet ønsker å bytte sitt israelske statsborgerskap med ett annet statsborgerskap i Midtøsten.

En trenger ikke være "glad kristen" for å støtte Israel sin kamp mot terror eller feriere der etc, såpass burde du vel forstått Hr.vonfaff?

Men uansett, i menst vi venter på deg Hr.vonfaff, så fester vi glad kristne videre i Israel:

post-160065-0-77825900-1364424627_thumb.jpg

post-160065-0-99638100-1364424638_thumb.jpg

post-160065-0-86639400-1364424647_thumb.jpg

post-160065-0-47661000-1364424663_thumb.jpg

post-160065-0-66388800-1364424669_thumb.jpg

post-160065-0-54068100-1364424675_thumb.jpg

post-160065-0-28779200-1364424812_thumb.jpg

post-160065-0-13060000-1364424925_thumb.jpg

Endret av China Burger
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet at du skrev at innlegget/posten/tråden var ferdig, at du kom til å rapportere innlegget o.s.v. Men det er noen siste ting jeg vil få sagt:

1. Det er ikke noe som heter Palestina, Palestiner eller Palestinere. På Jesu tid ble dagens Israel, Judea, Samaria og Gaza, ja omentrent hele det vi kaller Midtøsten i dag, kalt Palestina. Men ikke nå lenger. Hvis du har veldig lyst til å kalle noen Palestinere, så putt på "arabere" bak palestiner, ok :thumbup:

2. Palestina arabere er muslimer. Muslimer er ikke akkurat kjent for fredelige og ikkevoldelige verdier. Hvis du tenker at muslimer har en slags liste der alle de forskjellige religionene står, ville kristendommen vært nest nederst, og jødene på bånn. Dette er de to religionene muslimer absolutt ikke kan fordra, og tenker derfor det er best å utslette dem. Det står faktisk i koranen!

(Når jeg sier muslimer betyr ikke det nødvendig vis alle muslimer) :)

3. Jøder/israelere er ikke osmanere, magolere eller briter. Dette blir på samme måte som om vi skulle prøve å utslette samene fordi de er samer og bor i Nord-Norge. Jødene ble gitt Israel. Det lille landtykket de fikk, var lite fruktbart, stort sett bare ørken. Det handler ikke om hvem som var der først, men hvem som vil drepe den andre.

4. Folk over hele jorden blir behandlet urettferdig. Jeg blant annet blir behandlet urettferdig hver dag, men det gir verken meg, Palestina araberne, jødene eller noen andre å drepe.

5. Hallo, hvilken frisk person vil vel støtte et område, et folk som er styrt av terrorister, med våpen, midler og annen ammunisjon? Jeg sier ikke at det er galt å hjelpe folkene som bor i de arabisk-styrte områdene, men det er de som styrer områdene det er galt å støtte. Og hvis amerikanerne vil støtte Israel, burde det være helt greit :)

6. Selv om den gamle utenriksministeren snakket med lederen av Hamas(en terrororganisasjon) over telefon flere ganger, og at Norge sier de støtter Palestina araberne, har jeg fortsatt lov til å støtte Israel. Ved å besøke landet for eks.

Takk for en siste post her :)

Palestinerene er faktisk like jødiske som de europeiske jødene: De er etterkommere av jødene og har bodd i Palestina i 3000 år.

Så å kalle dem arabere blir helt feil.

Ironisk nok så har palestinerene blitt integrert i arabisk kultur.

Slik som kelterene, åsatruende og hundre andre folkeferd har integrert seg i europeisk kultur de siste 1000 årene.

Jødene derimot har ikke integrert seg.

Som alltid har vært en av grunnene til at jødene er i konflikt:

De nekter som gruppe å integrere seg, selv om enkeltindivider av jødisk herkomst gjør det.

Jeg har bodd i Israel i mange år, så jeg vet godt hvordan samfunnet fungerer der nede. Den israelske befolkning er til dømes på nr.8 plass i verden når det gjelder å være "happy med livet", Tyskland kom på 38.plass. Så det er vel neppe Tyskland din desperate kameraet skal til? Forøvrig er det aller fleste israelere svært stolt av å være israeler og tjenestegjøre i sitt forsvar IDF. Det er også velkjent at det arabiske israelerne er svært fornøyd med å bo i Israel, og at det aldri i livet ønsker å bytte sitt israelske statsborgerskap med ett annet statsborgerskap i Midtøsten.

En trenger ikke være "glad kristen" for å støtte Israel sin kamp mot terror eller feriere der etc, såpass burde du vel forstått Hr.vonfaff?

Men uansett, i menst vi venter på deg Hr.vonfaff, så fester vi glad kristne videre i Israel:

Meanwhile, in Palestine:

Palestinian%20Girl%20Too%20Horrible%20to%20Describe.jpg

Endret av Hårek
Støtende bilder skal i spoiler
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Palestinerene er faktisk like jødiske som de europeiske jødene: De er etterkommere av jødene og har bodd i Palestina i 3000 år.

Så å kalle dem arabere blir helt feil.

Ironisk nok så har palestinerene blitt integrert i arabisk kultur.

Slik som kelterene, åsatruende og hundre andre folkeferd har integrert seg i europeisk kultur de siste 1000 årene.

Jødene derimot har ikke integrert seg.

Som alltid har vært en av grunnene til at jødene er i konflikt:

De nekter som gruppe å integrere seg, selv om enkeltindivider av jødisk herkomst gjør det.

Meanwhile, in Palestine:

Hver sin lyst

Endret av Hårek
Bilder skal ikke siteres
Lenke til kommentar

Jeg foreslår at vi legge alle former for unødvendige propagandabilder i spoilere.

Men mitt bilde er i alle fall on-topic, da tråden handler om konflikten.

Jenten jeg postet er en realitet som alle som ønsker å diskutere krig bør ta inn over seg.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Det er en realitet på begge sider av krigen, å vise bilder av et palestinsk barn som har blitt drept forteller ingenting. For alt vi vet døde hun i en ulykke.

I Israel er det gjerne strengere regler til hva som kan avbildes, en sjelden gang tillates det at den gjenværende blodflekken på bakken kan filmes.

Du kan gjerne skrive om død og lik, men for all del, ikke alle ønsker å få det opp i ansiktet når man leser en slik tråd, så jeg foreslår å legge det i spoiler og advare mot sterke bilder.

Lenke til kommentar

Over 6 ganger så mange missiler avfyres fra sivile områder på palestinsk side. - Selvfølgelig medfører det risiko for lokalbefolkningen.

Dersom det virkelig var et problem for palestinere at sivile døde, ville de forhindret at deres militante bedrev gerilja-rakettoppskytning.

Lenke til kommentar

Palestinerene har blitt nektet en stat.

Sivile i et anarki er ikke skyldige i andre mennesker sine handlinger.

Israel er skyldig i å hindre Palestina å bli et samfunn.

Det er England, USA, Frankrike og Russland også medskyldige i -- da alle kollaborerte til opprettelsen av Israel der hvor palestinerene hadde bodd i vel 3000 år, og samtlige er medskyldige i å starte konflikten som startet i 1917 da Balfour lovet å fordrive palestinerene for å bygge Israel.

(Ja, jeg vet at Sionist-ligaen advarte Balfour om teksten i det orginale utkastet -- og at de la til "uten å diskriminere andre folkeslag"-klausulen. Men det er også et faktum at den klausulen ble lagt til for å bidra til å forhindre arabisk opprør og for å hjelpe til å skjule det faktum at,intensjonen bak avtalen var å fordrive palestinerene for å bygge Israel -- ikke "et nasjonalhjem for jøder". Avtalen inneholder dermed to løgner gjennom omskrivelsene og tåkeleggingen av intensjonen til erklæringen.)

Jeg kommer aldri til å forstå hvordan noen kan mene at man kan ta bebodd land fra menneskene som har bodd der i 3000 år og gi det til fremmedkulturelle bare fordi menneskene som bor der ikke har et flagg -- akkurat som østlendingene i Norge ikke har vært et eget folk og ikke har et eget flagg og vil være akkurat som palestinerene dersom Russland deler opp Norge og ønsker å gi Østlandet til fremmedkulturelle muslimer som Russland ikke lengre ønsker å ha i landet sitt.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Tror aldri jeg kommer til å forstå argumentet om at antallet drepte palestinere i forhold til israelere sier noe om hvem som er verst.

Ingen ved sine fulle fem lar noen skyte på ungene deres uten å gjøre det de kan for å stoppe dem. Om vedkommende som skyter er halvveis udugelig og tidvis presterer i skyte sine egne endrer det ingen ting så lenge han faktisk treffer noen ganger.

Lenke til kommentar

Tenker folk at Palestina skal tilbake til Jordan da? Eller hva med at samene får det som er nord for Trondheim til å styre som de selv vil? De har jo tross alt bodd der i aldri så mange år.

Jeg foreslår at vi legge alle former for unødvendige propagandabilder i spoilere.

Jenten jeg postet er en realitet som alle som ønsker å diskutere krig bør ta inn over seg.

Hva tror du skjer når man kjemper om å løsrive seg til en stat? Med raketter med mindre styring en hva de hadde under 2.verdens krig? Hvor mange raketter skytes ut fra Palestina i året? Selvsagt er det kvalmt det som utarter seg, men er det nødvendig å poste slike bilder? Vist man skal konkurere om mest groteske bilder så vinner Jødene og den behandlingen de har fått opp igjennom

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Tenker folk at Palestina skal tilbake til Jordan da? Eller hva med at samene får det som er nord for Trondheim til å styre som de selv vil? De har jo tross alt bodd der i aldri så mange år.

Hva tror du skjer når man kjemper om å løsrive seg til en stat? Med raketter med mindre styring en hva de hadde under 2.verdens krig? Hvor mange raketter skytes ut fra Palestina i året? Selvsagt er det kvalmt det som utarter seg, men er det nødvendig å poste slike bilder? Vist man skal konkurere om mest groteske bilder så vinner Jødene og den behandlingen de har fått opp igjennom

Behandlingen av jødene er irrelevant for en diskusjon som handler om vestens og jødenes overgrep mot menneskene i palestina som i størst grad er jødiske konvertitter til Islam -- og ikke arabere.

Jeg unnlater ikke å kritisere Russland fordi millioner av russere ble drept under sovietisk diktatur.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Er det noen som er pro-krig her altså?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...