Kalaz Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Hei! Har en hardisk hvor jeg har fått beskjed at den kan korrupte i nærmeste framtid (en troverdig melding fra windows (troubleshoot options) (som info fungerer den helt fint, men b.l.a under oppstart står det still om den er kobla til. Er sykt lei dette tulle, flere disker her som ligger som en tåke, og nå mulig enda en!!! Hva kan eventuelt gjøres for å unngå at den plutselig tar kvelden og er helt umuligt. (det er en tidligere ekstern disk som jeg hadde problemer med en gang tidligere, men etter formatering og som lagringsdisk her fungerer den som den skal. Uansett like greit og høre her om det skulle skje noe *fa***skap" Henrik K Ellers: Har jeg noen flere disker som jeg b.l.a har prøvd ned frysing trikset på: men de vil uansett ikke koble seg til uansett hva.... Er en av de som jeg tidligere fikk kobla opp tror det var etter den hadde lagt i frysa 1time. Ellers bare en stor nøtt. Men svar takkes selfølgeli på forhånd! -Henrik K Endret 12. desember 2012 av HenPower7 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Hei. Er det windows-disken du får feilmelding om? Mener du at du har grunn til å anta at feilmeldinga ikke er reéll? Har du hatt til vane å dra disker ut mens de ennå spinner, eller på annen måte behandlet diskene røfft? Ettersom du sier at du har fryst flere av diskene dine så er det vel rimelig å anta at melding om korrupt disk er reell. Om du rett og slett er en råtass som ønsker å kjøre diskene til det ryker av dem og drite f... i alle feilmeldinger så tror jeg at Win 7 rett og slett er feil os. Det er dog en ørliten sjanse for at du kan finne en løsning på "problemet" ditt her. Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 12. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Desverre kjører jeg windows på en full fungerende ssd, hdd kan kastes ut av vinduet (om de skal brukes til windows) om det må til når det gjelder den saken. Eneste problemet der i gården er at ssden kunne vært litt større lagringsplass på (neo som kan være at jeg først burde hatt en 120gb ssd, fordi 60 lett kan gjør seg fort ledig også har vel reinstalla windows noen ganger fra tidligere pga lagringstørrelsen er uansett en god stund sia nå og fungerer utmerket. Da har dette klart nok ingenting med windows og gjøre ellers takk for omtanken. Er ganske god innen pc, men når det kommer til de hardiskene har jeg nesten mista håpet Ellers så skjedde det med de andre hardiskene ikke som slikt du påpeker, har vært forsiktig med de og kan hende at jeg ved anledninger kan ha dradd ut diskene eller er jeg forsiktig med de. To av de 2,5" har kansje fått seg en liten støkk et og ha sitti i en bærbar som kan kan ha fått litt fysisk tilmerkning. Ellers er det to 3,5 " disker, den ene lager klikke lyder vært forsiktig med den og en annen disk igjen som plutselig ikke vil koble seg til Uansett takk for god svar, selvom du misforsto litt av skrivinga og det med hardisk frys var noe jeg prøve som en slags siste ut vei for og se om det var til hjelp. Som her: http://www.itavisen....isken-i-frysern Så til sist godt poeng med at jeg kan ha behandla de røft det trengs uansett ikke være helt riktig, en liten smule isåfall Men feilmeldinga som den går på er en ekstern hardisk som jeg bruker til lagring, og har ikke vært noe særlig røft med den. Kjøpte den brukt på en elkjøp foretning, men har uansett fungert bra. Selvom den har vært litt syk noen ganger, men merker uansett at den fungerer greit nå. Men det kan uansett som du sier at det kan ha med at jeg i hoved har komme ved å dra ut hardiskene (noe som jeg kan være noe flink til.....Men pleier ikke gjør det alt for mye men uansett... noe som jeg skulle vært mer klar over ;=For og nevne fikk jeg en av de 2,5" diskene jeg fikk kobla til etter og ha hatt den i frysa ellers er det ikke så lett.... Også en av diskene er en kompis sin og han har nok selv vært godt forsiktig med den... Skulle uansett tro om det er verdt og bruke penger på western digital (tre av diskene er green og to er scorpio black, men kan selv si etter erfaring at wd ikke er bra nok. Så i fremtiden satser jeg heller på seagate barcuda... Sorry om det ble for mye og lese! Takker mye for svar uansett^^ Om jeg ikke har no sjangs kan jeg alltids bruke et gavekort som jeg har tjent meg opp fra Komplett.no til en ny hardisk og bare ta backup og på den om jeg er helt hjelpesløs Endret 12. desember 2012 av HenPower7 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Hvis harddisken din har blitt korrupt ville ikke jeg puttet personlige filer på den Men sjekk ut f.eks. Ultimate Boot CD og kjør en SMART-test på den. Enhver Linux-distro skal også kunne gjøre det. Og angående ny harddisk, kjøp deg en ny du uansett. Jeg regner med at du har en del data du ikke vil miste. Aldri ha kun et enkelt eksemplar av viktige filer. Gå for en WD Black, Hitachi 7200rpm eller lignende. Endret 12. desember 2012 av efikkan 1 Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 12. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2012 Men det høres bra ut ja og jaggu våken på denne tiden av døgnet. Er forhåldsvis noen bilder jeg ikke vil miste eller er det også mye annet dill dall Det skal prøves! Takk så mye for et både kjapt og klokt svar! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 TIdlig morgen eller nattevandrer? Uansett, når diskene begynner å lage klikkelyder så er det et veldig tydelig tegn på at det er over og ut med dem. En ting du skal vite når det gjelder windows er at det stopper å respondere når det kommer så langt at en av diskene ikke svarer. Det gjelder også for disker som ikke er systemkritisk (pagefile eller systemfiler). Dette vet jeg av egen erfaring da jeg har hatt en del disker som har daua i årenes løp. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå