Borgemeister Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Hei! Jeg har et problem der pcen min slutter å bufre f.eks. youtubeklipp. For å starte i gang buffering igjen må jeg refreshe sida. Dette skjer også i nedlastninger i nettleser. Nedlastningen kan stoppe av og til, og jeg må pause den og starte på nytt. Det er svært irriterende da det skjer i så og si alle videosnutter og nedlastninger. Jeg trodde først at dette var et problem som gjaldt kun på pcen min, helt til jeg hadde en gjeng på lan, og de hadde samme problem. Jeg har satt opp nettverket mitt slik at det går fra hovedsentralen til Altibox og inn til en router. Fra denne routeren går det en kabel og inn til en ny router som jeg bruker som hub og for å få trådløst signal på rommet mitt. De er koblet sammen i såkalt "bridge-mode". Hvis jeg f.eks. er koblet til trådløstnettet skjer ikke dette problemet, kun kablet nett fra router nr2. Router nr 2 er en Netgear N300. Noen som har peiling? Kan det være noen stengte porter eller lignende? Håper dere forstår, hvis ikke kan jeg forklare mer nøyaktig med tegninger :-) Endret 11. desember 2012 av Borgemeister Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Er router nr 2 satt opp som router eller switch/AP? Bruker du DHCP eller statiske IP-adresser? Har du laget/terminert kabelen mellom router 1 og router 2 selv? Endret 12. desember 2012 av TMB Lenke til kommentar
Borgemeister Skrevet 12. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2012 Er router nr 2 satt opp som router eller switch/AP? Bruker du DHCP eller statiske IP-adresser? Har du laget/terminert kabelen mellom router 1 og router 2 selv? Router nr 2 er satt opp som switch såvidt jeg vet. Den gir i allefall ingen nye ip-adresser. Tror jeg bruker DHCP. Litt usikker, hvordan kan jeg sjekke det? Kabelen fra router 1 går inn i en av de 4 vanlige internettportene, og ikke WAN-porten. Har ikke laget kabelen selv nei :-) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Virker som at alt er riktig, det jeg tenkte på er at hvis du bruker DHCP at flere maskiner har samme IP, for da kan det bli trøbbel og disconnect nemlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Har du oppgradert til nyeste FW på alt utstyr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå