Gå til innhold

Evolusjon er fakta, du trenger ikke lenger kalle det for en teori.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er tema at bibelsk historie ikke er motbevist.

Har du en annen agenda, så start en ny tråd.

Evolusjon er definitivt ikke fakta

Har du noe mere å komme med en tomme påstander?

 

Syns det er merkelig at flesteparten av verdens smarteste personer også er enig at teorien holder stann, og det etter over 100 år av teoriens levetid der den har overlevd alle vitenskapelige forsøk på å falle den.

Lenke til kommentar

Definitivt ikke fakta. Hmm. Veldig hardtslående argument. Hvordan forklarer du da at influensavaksinen må tas ca hvert år?

Det er vel pga av mutasjoner i virusene, som fremdeles blir viruser. Altså ingen utvikling.

Det beviser ikke at mennesker stammer fra en ursuppe, om det er det du insinuerer.

Lenke til kommentar
Det er vel pga av mutasjoner i virusene, som fremdeles blir viruser. Altså ingen utvikling.

Det beviser ikke at mennesker stammer fra en ursuppe, om det er det du insinuerer.

 

Kan du motbevise at virus utvikler seg til noe annet?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

Det er vel pga av mutasjoner i virusene, som fremdeles blir viruser. Altså ingen utvikling.

Det beviser ikke at mennesker stammer fra en ursuppe, om det er det du insinuerer.

 

Kan du motbevise at virus utvikler seg til noe annet?

Ingenting av hva vi observerer tilsier at de gjør det. Derfor er heller ikke den prosessen fakta.

Lenke til kommentar

 

Definitivt ikke fakta. Hmm. Veldig hardtslående argument. Hvordan forklarer du da at influensavaksinen må tas ca hvert år?

Det er vel pga av mutasjoner i virusene, som fremdeles blir viruser. Altså ingen utvikling.

Det beviser ikke at mennesker stammer fra en ursuppe, om det er det du insinuerer.

 

Igjen så må en tilbake til overganger og hvor små overganger til slutt kan bli til større overganger.

 

Ta gjerne en kikk på fargekartet igjen, SELVOM det fargekartet ikke er et BEVIS for evolusjon, så er det en måte å prøve å få deg til å forstå at en farge gradvis blir til en annen farge om man tilsetter den nok forandringer i en eller annen retning. Blå kan bli til rød, og slik er det her også. At du ikke klarer å fatte en så simpel tankegang er for meg uforståelig. Men så klarte du jo å lage en bruker med skrivefeil i så det blir kanskje ikke så rart alikavell. Litt innsats kan jo være greit å tilrette seg når man faktisk skal kalle seg noe, men den innsatsen har du jo bevist at du mangler når du ALDRI leser et fnugg av det du får servert, eller klarer å FATTE selve budskapen i vanlig tekst.

Lenke til kommentar

 

Definitivt ikke fakta. Hmm. Veldig hardtslående argument. Hvordan forklarer du da at influensavaksinen må tas ca hvert år?

Det er vel pga av mutasjoner i virusene, som fremdeles blir viruser. Altså ingen utvikling.

Det beviser ikke at mennesker stammer fra en ursuppe, om det er det du insinuerer.

 

Det er ikke greit å lyge, bare fordi det er lenge siden du ble fortalt noe. #30

Lenke til kommentar

 

 

Hehe, hvorfor skulle jeg det:)

Da tolker jeg det dit at du er enig i at virus utvikler seg til andre ting.

Om ikke, motbevis det.

 

Really. Det du skriver er som å si at fotosyntesen ikke har noe med t-forden å gjøre pga nazisympatisøren Henry Ford........

 

Han skrev det for å lage en sammenligning til din "logiske" sans og diskusjonsteknikk. Du missforsto den også ja. Bravo! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

~

 

Hva med å i hvertfall være konsekvent da mann...

 

Jødenes utvandring fra Egypt - Vi må bevise at det ikke skjedde.

Evolusjon - Vi må bevise at det skjer.

 

 

Med andre ord så kan du bare spytte ut vilt med påstander så er det opp til motparten å bevise at det er feil, og da med utgangspunkt i at du kan ignorere samtlige argumenter.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis man i tillegg antar at det har vært en "syndeflod" så er det veldig "mistenkelig" at disse salamandrene har plassert seg slik de har ;) Akkurat som man ville forventet hvis man ønsket å bekrefte evolusjon, i stedet for å være tilfeldig spredd...

 

Veldig interessant innlegg, må lese meg litt opp på dette får jeg kan svare, men ser jo ut som gode beviser.

 

Jeg tror ikke de fleste kristne tar historien om Noah bokstavelig. Mest sannsynlig var det vell at en mann fikk med seg en del av husdyrene ombord i en båt under en flom eller noe slikt. Du har rett i at sjansen for at disse salamandrene ble plassert slik tilfeldig er veldig, veldig lite sannsynlig.

 

 

^

 

Det finnes faktisk kristne her som ikke tror på evolusjonsteorien, men som faktisk leser det man skriver i motsetning til visse andre...

 

three-wise-monkeys1.jpg

 

Foreslår at folk ignorerer "de" som har fått servert bevis på sølvfat og blitt matet med teskje men fortsatt påstår at "jeg har ikke sett noe bevis" og generell svada, og heller poster flere gode bevis på at evolusjon skjer, og er et faktum. Noen prøver å drukne tråden med ignoranse og dumhet, med det resultatet at det blir 5 sider med tomprat og tøys fra noen som hverken vil se eller høre uansett.

 

Mitt forslag er å rett og slett ignorere "de" som prøver så godt de kan å ødelegge, og heller hjelpe de som er villige til å lære...

 

Det har vært mange fine og interessante poster her, men de drukner i vås og tøys. Så lenge man ikke svarer, så går det an å rapportere "noen" for spamming av vås (som det er), men nå forkles det som en slags "debatt"...

 

Kan dere ikke i det minste ta "utvandring fra egypt" og annet tøys i religionsdelen av forumet? Det er helt off topic her, og hvis "noen" vil diskutere det under "teknologi og vitenskap" så må "noen" poste en form for bevis.

 

Jeg kommer til å begynne å rapportere helt innholdsløse innlegg som ikke har noe med evolusjon å gjøre...

 

Edit:

 

Jeg har rapportert noen innlegg og bedt en moderator om å slette off topic og tøys, og om å anmode deltakerne her om å holde seg til tema. Dette er "Teknologi og vitenskap", ikke "Tøys og vås"...

 

Seriøse argumenter for og mot evolusjon er helt greit, men det er sikkert 15 sider med tull og tøys her, som totalt drukner de gode innleggene.

Endret av pifler
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...