Gå til innhold

Evolusjon er fakta, du trenger ikke lenger kalle det for en teori.


Anbefalte innlegg

 

At man ikke er kristen betyr ikke at man ikke setter pris på intellektuell ærlighet, Andeith.

 

Når man i anser den kristne krike som intellektuell uærlig er det overhodet ingen annen grunn enn latterliggjøring og personangrep som er grunnen til å be noen om å skamme seg.

Det betyr på ingen måte at det ikke har en funksjon, eller at man står uten "grunn til at debatant skal skamme seg". Her har du skapt deg selv en sirklerende motsvar til kritikk, hvilket du må selv se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva du mener, men (nok en gang) det er hva som sies innen vitenskapen

 

http://www.livescience.com/4880-shock-animal-earth-surprisingly-complex.html

http://www.newscientist.com/article/dn24751-first-ever-animals-were-made-of-jelly-not-sponge.html#.U0MbVPl_ty4

 

 

 

Som sagt: proteinkjeder

Edit: Altså, det er min "kandidat" som du sa. Jeg tror ikke Universal Common Descent faktisk er bevist.

Proteinkjeder, javel. Men disse må jo i tilfelle ha tatt form av en slags skapning etterhvert?

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Nope. Det er feil. Jeg har gitt deg en kilde på talkorigins med en (enkel) oversikt. Se på den. Og celler er ikke dyr. NOEN celler er "dyr".

 

Men nå diskuterer vi ikke evolusjon lenger, vi diskuterer syntax, og det suger. Les deg heller opp på det selv, vi er ikke ansvarlig for din utdanning.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Dessuten blir det feil å si at før en rase kom en annen rase. Faktum er at hver eneste generasjon forandrer seg litt fra forrige generasjon. Så hvis du setter en enkel generasjon som den aller første Homo, så var likevel faren hans like forskjellig fra den første Homo som f.eks. du er fra din far. Det vi kaller raser er bare merkelapper for å gjøre det enklere å diskutere biologi.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

 

Det betyr på ingen måte at det ikke har en funksjon, eller at man står uten "grunn til at debatant skal skamme seg". Her har du skapt deg selv en sirklerende motsvar til kritikk, hvilket du må selv se.

 

 

Jeg skrev tydelig i mitt første innlegg at jeg mente skamme seg på grunnlag av bibelen, så jeg regnet med at det var det vi diskuterte. Veldig mange debattanter her kaller først kristne for tullinger som tror på bibelen, for så å angripe de samme kristne fordi man mener de ikke følger bibelen. Om man ikke mener at bibelen er Guds ord, er det da heller intet grunnlag til å mene at at noen burde skamme seg fordi de etter ens mening ikke følger den.

 

 

 

Det er en fantasi som kan erstatte Guds skaperkraft. Evolusjonen er selvfølgelig aldri observert.

Og du! Hvis du skal være en god kristen er det din plikt å sette deg inn i de argumentene du får. Måten du bryter med Jesus' ord og handlinger i denne tråden burde få deg til å skamme deg.

 

 

Om du ikke tror på Gud, tror du da heller ikke at det er noen grunn til at debatant skal samme seg. Rart hvordan så mange som ikke er kristne føler ett behov for å lære kristne hvordan de skal oppføre seg etter bibelen... Gir ingen mening.

 

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Du blir nødt til å skille mellom "liv" og dyr. Du har misforstått alt hvis du tror at alt liv på jorden kommer fra et "dyr".

Når vi sier at alt kommer fra en UCD, så mener vi _alt_. Planter, bakterier, pattedyr, fisker, sopp osv.

Hva i alle dager er en UCD? Og hvor kom den fra?
Lenke til kommentar

 

 

Det betyr på ingen måte at det ikke har en funksjon, eller at man står uten "grunn til at debatant skal skamme seg". Her har du skapt deg selv en sirklerende motsvar til kritikk, hvilket du må selv se.

 

 

Jeg skrev tydelig i mitt første innlegg at jeg mente skamme seg på grunnlag av bibelen, så jeg regnet med at det var det vi diskuterte. Veldig mange debattanter her kaller først kristne for tullinger som tror på bibelen, for så å angripe de samme kristne fordi man mener de ikke følger bibelen. Om man ikke mener at bibelen er Guds ord, er det da heller intet grunnlag til å mene at at noen burde skamme seg fordi de etter ens mening ikke følger den.

Jeg er veldig klar over at du mener det. Det er feil. Ikke bare er det feil, men det er sirklerende motsvar til kritikk - et skalkeskjul. Argumentet ditt simplifiserer til at hykleri ikke er mulig, og nei, dette er ingen stråmann. At man ikke tror noe er sant, betyr ikke at man mister objektivitet, eller evnen til å vurdere noe konsekvent som om det var sant.

 

Igjen; det å ikke tro bibelen sann, eller være kristen eller tilskriver av hva nå enn som muliggjør presis kritikk, være seg inkonsistens, logiske selvmotsigelser etc., hindrer en ikke fra å verdsette intellektuell ærlighet - eller å be om dette fra andre.

 

Hadde kritikken din vært at "det er rom for andre tolkninger", hadde dette vært noe helt annet. Men slik står ikke kritikken din nå - den sier at respektive kritikk er ugyldig fordi den ikke følger ett spesielt og arbitrært syn. Slikt er tull.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

 

Du blir nødt til å skille mellom "liv" og dyr. Du har misforstått alt hvis du tror at alt liv på jorden kommer fra et "dyr".

Når vi sier at alt kommer fra en UCD, så mener vi _alt_. Planter, bakterier, pattedyr, fisker, sopp osv.

Hva i alle dager er en UCD? Og hvor kom den fra?

 

Literally yesterday: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1479297&page=20&do=findComment&comment=21550792

Lenke til kommentar

Ja, nå så jeg den linken du hadde lagt til.

 

Men jeg lurer fortsatt på hvordan vår forfeder, altså før sjimpanse, så ut? Hvilken skapning utviklet sjimpanse seg fra?

Nå er ikke sjimpanse våre forfedre, de er våre "onkler", vi har felles forfedre. Så vidt jeg har klart å søke meg frem til er dette en illustrasjon av hvordan våre felles forfedre antagelig har sett ut, hominids(en gruppe, ikke en art). Overgangene er glidende...

 

 

 

australopithecus.afarensis.j.jpg

Lenke til kommentar

 

 

Du blir nødt til å skille mellom "liv" og dyr. Du har misforstått alt hvis du tror at alt liv på jorden kommer fra et "dyr".

Når vi sier at alt kommer fra en UCD, så mener vi _alt_. Planter, bakterier, pattedyr, fisker, sopp osv.

 

Hva i alle dager er en UCD? Og hvor kom den fra?

Literally yesterday: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1479297&page=20&do=findComment&comment=21550792

 

 

Du blir nødt til å skille mellom "liv" og dyr. Du har misforstått alt hvis du tror at alt liv på jorden kommer fra et "dyr".

Når vi sier at alt kommer fra en UCD, så mener vi _alt_. Planter, bakterier, pattedyr, fisker, sopp osv.

 

Hva i alle dager er en UCD? Og hvor kom den fra?

Literally yesterday: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1479297&page=20&do=findComment&comment=21550792

Vit at en ikke trenger doktorgrad for å skrive kommentarer til talkorigins. Artiklene blir heller ikke per reviewed. Så slike kilder trenger du ikke vise til.

Lenke til kommentar

 

Ja, nå så jeg den linken du hadde lagt til.

 

Men jeg lurer fortsatt på hvordan vår forfeder, altså før sjimpanse, så ut? Hvilken skapning utviklet sjimpanse seg fra?

 

Nå er ikke sjimpanse våre forfedre, de er våre "onkler", vi har felles forfedre. Så vidt jeg har klart å søke meg frem til er dette en illustrasjon av hvordan våre felles forfedre antagelig har sett ut, hominids(en gruppe, ikke en art). Overgangene er glidende...

 

 

 

australopithecus.afarensis.j.jpg

Overgangene er definitivt ikke glidende i fossilrekka. Fossiler finnes i destingte grupper. Det er i alle fall falta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...