Gå til innhold

Evolusjon er fakta, du trenger ikke lenger kalle det for en teori.


Anbefalte innlegg

 

Så laget han havet av støpt metall. Det var sirkelformet og målte ti alen fra kant til kant. Høyden var fem alen, og omkretsen målte tretti alen med målesnor.

 

Med andre ord; pi = 30/10 = 3

 

Du kan selvsagt si at det ble målt feil og lignende, men at en slik glipp har kommet med i bibelen uten en "disclaimer" fra den hellige ånd, er merkelig...

 

 

Ja, enten er det feil mål, eller det er feil oversettelse eller det var beskrevet i ca fordi det ikke er poenget med historien. Det som definitivt ikke var poenget med historien var å påstå at pi = 3.

 

 

Nei, det var kanskje ikke poenget, men likevel står det der og det er merkelig at ikke den hellige ånd har kvalitetskontrollert dette og passet på at det står "31 alen med målesnor", som ville gitt pi = 3.1, men likevel hadde det vært forståelig at han ikke skrev 31.415 eller noe slikt. Å runde av 31 ned til 30 derimot er litt mer uforståelig, og tyder på at den hellige hånd kanskje har rotet litt her...

 

Hvor er forresten jordens fire hjørner? Snedig å definere hjørner på en kule...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Ifølge bibelen er Pi 3. Bibelen har vært bevist feil så mange ganger at man blir lattermild av det. Likevel er det alltid noen fjotter som velger å la være å lese den selv, og i stedet for hører på YouTube videoer og tror at de er smarte.

Hvor står det at pi er 3?

 

Det er ikke pent å lyve......

Så laget han havet av støpt metall. Det var sirkelformet og målte ti alen fra kant til kant. Høyden var fem alen, og omkretsen målte tretti alen med målesnor.

 

Med andre ord; pi = 30/10 = 3

 

Du kan selvsagt si at det ble målt feil og lignende, men at en slik glipp har kommet med i bibelen uten en "disclaimer" fra den hellige ånd, er merkelig...

Ja, enten er det feil mål, eller det er feil oversettelse eller det var beskrevet i ca fordi det ikke er poenget med historien. Det som definitivt ikke var poenget med historien var å påstå at pi = 3.

Eller så er sitatet bare vås.

Men det står skrevet at en ikke skal bære falskt vitnesbyrd. 2 Mos 20.16.

Endret av debatant
Lenke til kommentar

 

Jeg antar at kengeruene kom seg til Australia ved å hoppe:)

 

Så, de hoppet over havet, fra ett kontinent til ett annet?

Bare jeg som ser problemet her?

Mange tror det var en istid etter flommen, forårsaket av kilma ubalansen. Dette ville forårsaket at det åpnet seg landbroer på hele kloden, ved att havet sank.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ifølge bibelen er Pi 3. Bibelen har vært bevist feil så mange ganger at man blir lattermild av det. Likevel er det alltid noen fjotter som velger å la være å lese den selv, og i stedet for hører på YouTube videoer og tror at de er smarte.

Hvor står det at pi er 3?

 

Det er ikke pent å lyve......

Så laget han havet av støpt metall. Det var sirkelformet og målte ti alen fra kant til kant. Høyden var fem alen, og omkretsen målte tretti alen med målesnor.

 

Med andre ord; pi = 30/10 = 3

 

Du kan selvsagt si at det ble målt feil og lignende, men at en slik glipp har kommet med i bibelen uten en "disclaimer" fra den hellige ånd, er merkelig...

Ja, enten er det feil mål, eller det er feil oversettelse eller det var beskrevet i ca fordi det ikke er poenget med historien. Det som definitivt ikke var poenget med historien var å påstå at pi = 3.

Eller så er sitatet bare vås.

Men det står skrevet at en ikke skal bære falskt vitnesbyrd. 2 Mos 20.16.

 

Så bibelen farer med løgn sier du?

Lenke til kommentar
Mange tror det var en istid etter flommen, forårsaket av kilma ubalansen. Dette ville forårsaket at det åpnet seg landbroer på hele kloden, ved att havet sank.

 

Hvordan forklarer dette dyr som ikke tåler kulde?

f.eks elefanter tåler kulde veldig dårlig...

Lenke til kommentar

Eller så er sitatet bare vås.

Men det står skrevet at en ikke skal bære falskt vitnesbyrd. 2 Mos 20.16.

 

 

Er du seriøs? Du som tydeligvis kan bibelen så godt burde kjenne igjen det verset fra 1. Kongebok 7:23. Hele sitatet er forsåvidt en link til bibelen.no. Du finner sitatet på den siden, og det er uthevet.

 

Ellers er det mye fint å finne i mosebøkene... her f.eks:

 

Men dersom mannen ikke har lyst til å ta sin svigerinne til ekte, skal hun gå til de eldste i byporten og si: «Min svoger nekter å oppfylle svogerplikten og videreføre sin brors navn i Israel. Han er ikke villig til å ta meg til kone.» 8 Da skal de eldste i byen kalle mannen til seg og tale ham til rette. Står han på sitt og sier at han ikke vil ta henne til kone, 9 skal svigerinnen gå bort til ham i nærvær av de eldste, dra skoen av foten hans, spytte ham i ansiktet og svare ham: «Slik gjør en med den mann som ikke vil bygge sin brors hus.»10 Og siden skal slekten hans kalles «Barfot-slekten» i Israel.

 

Kan du forresten fortelle meg hvor jeg kan finne jordens fire hjørner? Er ikke så god på å finne hjørner på en kule...

Endret av pifler
Lenke til kommentar

Eventuelt at jorden har fire hjørner... ja, det er mye man lærer av bibelen...

 

"Deretter så jeg fire engler som stod ved jordens fire hjørner og holdt jordens fire vinder tilbake, så det ikke skulle blåse noen vind på jorden eller over havet eller mot trærne."

Åp.7:1

 

Definitivt en troverdig kilde! ;)

troll-god.jpeg

 

 

Mange tror det var en istid etter flommen, forårsaket av kilma ubalansen. Dette ville forårsaket at det åpnet seg landbroer på hele kloden, ved att havet sank.

La oss late som om dette er en troverdig forklaring. Noen oppfølgingsspørsmål:

1) Hvorfor dro kenguruene og andre lignende dyr til Australia alle sammen?

2) Hva spiste dyrene når de kom ut av båten? All vegetasjon var jo tross alt ganske dau. Andre dyr kunne de jo heller ikke spise.

3) Hva spiste dyrene båten?

4) Hvordan fikk alle dyrene plass på båten, som tross alt hadde en ganske begrenset størrelse? Det er per dags dato over 5000 forskjellige pattedyr (+to av hver, så 10 000), 9000 fugler (x2 = 18000), osv.

5) Hva med alle plantene som ble drept? De fleste planter tåler ikke spesielt bra å ligge under vann i noen uker, tror jeg.

6) Hvor ble det av alt vannet som dekket hele jorda? Merk at det vil måtte være betydelig mer enn dobbelt så mye vann på jorda under syndefloden som det er per dags dato.

 

Jeg håper du kan hjelpe meg med disse ganske naturlige spørsmålene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

La oss ikke bry oss om at sirkelformet hav er enda mer latterlig.

 

Eventuelt at jorden har fire hjørner... ja, det er mye man lærer av bibelen...

 

"Deretter så jeg fire engler som stod ved jordens fire hjørner og holdt jordens fire vinder tilbake, så det ikke skulle blåse noen vind på jorden eller over havet eller mot trærne."
Åp.7:1
Definitivt en troverdig kilde! ;)

 

 

Man bør vel ta høyde for selve oversettelse teknikken gjennom tidene, dvs. "Jordens fire hjørner" er nok ment som Jordens fire himmelretninger. Vedr. "fire vinder" er jo det et begrep som ligger til grunn i dag også (østavind, vestavind, osv.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

4) Hvordan fikk alle dyrene plass på båten, som tross alt hadde en ganske begrenset størrelse? Det er per dags dato over 5000 forskjellige pattedyr (+to av hver, så 10 000), 9000 fugler (x2 = 18000), osv.

 

Det er verre.

I følge bibelen var det 7 par av alle rene dyr, men bare 1 par av de urene, så du må øke tallet ditt betraktelig.

Lenke til kommentar

Ikke noe er hogd i granitt i evolusjon heller, men teorier og tolkninger.

 

Det er jo ikke lenge siden man fant et fossil som har medført mye forvirring og tildels kullkaste tidligere oppfatninger.Funnstedet var ved byen Dmanisi i Georigia (europa) og det pirker litt i ut-av-afrika teorien

 

http://www.wired.com/2011/06/homo-erectus-asia/

Det er enkelte ting forskere er uenige i ja, men at evolusjonen er årsaken til at vi er her i dag er ingen seriøse forskere uenige i. Teorier innenfor der kan variere litt.

 

Det er ett stort skritt fra å diskutere ting innenfor evolusjon til å si at magi skapte alt for 6000 år siden

Lenke til kommentar

 

 

Så laget han havet av støpt metall. Det var sirkelformet og målte ti alen fra kant til kant. Høyden var fem alen, og omkretsen målte tretti alen med målesnor.

 

Med andre ord; pi = 30/10 = 3

 

Du kan selvsagt si at det ble målt feil og lignende, men at en slik glipp har kommet med i bibelen uten en "disclaimer" fra den hellige ånd, er merkelig...

 

 

Ja, enten er det feil mål, eller det er feil oversettelse eller det var beskrevet i ca fordi det ikke er poenget med historien. Det som definitivt ikke var poenget med historien var å påstå at pi = 3.

 

 

Nei, det var kanskje ikke poenget, men likevel står det der og det er merkelig at ikke den hellige ånd har kvalitetskontrollert dette og passet på at det står "31 alen med målesnor", som ville gitt pi = 3.1, men likevel hadde det vært forståelig at han ikke skrev 31.415 eller noe slikt. Å runde av 31 ned til 30 derimot er litt mer uforståelig, og tyder på at den hellige hånd kanskje har rotet litt her...

 

Hvor er forresten jordens fire hjørner? Snedig å definere hjørner på en kule...

 

 

Slik jeg og mange kristne ser på det, er veldig mye i bibelen skrevet som bilder og eksempler. At man etter oversettelser, eller fordi man ikke hadde den matematikken man har i dag på den tiden betyr lite, ettersom dette ikke er poenget i historien. Så nei, jeg synes overhodet ikke det er merkelig at den hellige ånd ikke har passet på matematikken gjennom oversettelser eller ikke gitt dem nøyaktige mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...