Gå til innhold

Evolusjon er fakta, du trenger ikke lenger kalle det for en teori.


Anbefalte innlegg

Nå handler denne tråden om at evolusjon ikke er fakta.

Det er noe med å holde seg til tema.

Hvor mange dyr var det?

irony.jpg

 

Siden du som vanlig hopper over svarene du får så siterer jeg meg selv i håp om et svar fra deg:

 

Hva mener du er et bevis? Hva vil du godkjenne som bevis?
For listen over uomstridte eksempler på evolusjon er endesløs, men siden du har en forhistorie hvor du bare driter i svarene du får så vil jeg vite spesifikt hva du vil godta før jeg gidder bruke tid på å svare deg.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er overbevist om at de maurene som ikke ble med i arken drukna ja.

Jeg antar at kengeruene kom seg til Australia ved å hoppe:)

Mange mekanismer om hvorfor ting ble som det ble, finner du hos www.answersingenesis. Com.

Om du er interessert da.

Endret av debatant
Lenke til kommentar

 

Ifølge bibelen er Pi 3. Bibelen har vært bevist feil så mange ganger at man blir lattermild av det. Likevel er det alltid noen fjotter som velger å la være å lese den selv, og i stedet for hører på YouTube videoer og tror at de er smarte.

Hvor står det at pi er 3?

 

Det er ikke pent å lyve......

 

Det er heller ikke pent å oppføre seg slik du gjør, men du gjør det likevel. Hvorfor i alle dager skulle jeg gi deg en kilde når du fremdeles ikke har svart på alle spørsmålene du har blitt stilt de siste dagene?

Lenke til kommentar

Ifølge bibelen er Pi 3. Bibelen har vært bevist feil så mange ganger at man blir lattermild av det. Likevel er det alltid noen fjotter som velger å la være å lese den selv, og i stedet for hører på YouTube videoer og tror at de er smarte.

 

Løgn, bibelen sier ikke dette.

Lenke til kommentar

Lakus, jeg driter ikke i svarene dine.

Skulle jeg svart på alt her, hadde dette vætt en fulltids jobb.

Ang bevis, må prosessen være observerbar for at prosessen skal være vitenskaplig. Om de ikke er det er blir historien filosofisk og dermed heller ikke fakta.

Endret av debatant
Lenke til kommentar

 

Det er en blank løgn å påstå at bibelen sier at pi=3.

Look ma: no sources!

 

 

Hva er i det hele tatt vitsen med å påstå at bibelen sier dette? Jeg er kristen selv, men det er hauger av selvmotsigelser i bibelen om man skal tolke den bokstavelig, så det finnes en god del andre eksempler du med letthet kunne ha brukt.

Lenke til kommentar

 

 

Det er en blank løgn å påstå at bibelen sier at pi=3.

Look ma: no sources!

 

 

Hva er i det hele tatt vitsen med å påstå at bibelen sier dette? Jeg er kristen selv, men det er hauger av selvmotsigelser i bibelen om man skal tolke den bokstavelig, så det finnes en god del andre eksempler du med letthet kunne ha brukt.

 

Jeg prøver å få ham til å vise at han faktisk kan bruke kilder. Kall det pedagogikk.

Lenke til kommentar

 

Jeg antar at kengeruene kom seg til Australia ved å hoppe:)

Så, de hoppet over havet, fra ett kontinent til ett annet?

Bare jeg som ser problemet her?

 

 

Der færreste kristne tar da fortellingene i GT bokstavelig. Jeg tviler sterkt på at Noah faktisk fylt opp en ark med dyr.. Enten er det en symbolsk fortelling, eller en fortelling om en flom hvor en mann fikk med seg alle husdyrene sine.

Lenke til kommentar

Der færreste kristne tar da fortellingene i GT bokstavelig. Jeg tviler sterkt på at Noah faktisk fylt opp en ark med dyr.. Enten er det en symbolsk fortelling, eller en fortelling om en flom hvor en mann fikk med seg alle husdyrene sine.

De færreste kristne mener(inkl paven) at kreasjonisme er ment bokstavlig også, men så er diskutant en av det lille fåtallet som tar den mer bokstavlig enn de fleste andre.

De fleste kristne tilpasser hva som er ment bokstavlig og hva som er ment billedlig etter hva som er allment vitenskapelig akseptert og dermed alltid innenfor hos begge

Lenke til kommentar

 

 

I bibelen står det at dyrene ble skapt til sine slag. På den måten sier den at slagene ikke vil blandes. Jeg antar den mener hunder, katter, hester osv. Derfor trengte Noa bare to av hver av disse slagene i arken for å få det mangfoldet vi har i dag. Jeg vet at bibelen skiller på flere fugleslag i 3 Mosebok, uten å kunne sitere det her i farta.

Kanskje salamandere går under firfisle slaget og, men det har jeg ikke peiling på.

Ofte tror jeg slag kan brukes synonymt med ordet rase. F.eks. katterasen.

Hehe, det som er morsomt med enkelte religiøse, er at de ikke engang vet hva de selv tror på.

Les bibelen på nytt og se hvor mange dyr av hvert slag det påstås at Noa hadde med (tips: 1. mosebok, kap. 7).

Hvor mange dyr var det?

 

Dersom du er kristen så har du vel bibelen tilgjengelig? Er bare å slå opp i teksten jeg nevnte.

Lenke til kommentar

 

Ifølge bibelen er Pi 3. Bibelen har vært bevist feil så mange ganger at man blir lattermild av det. Likevel er det alltid noen fjotter som velger å la være å lese den selv, og i stedet for hører på YouTube videoer og tror at de er smarte.

Hvor står det at pi er 3?

 

Det er ikke pent å lyve......

 

Han sikter nok til 1 Kings 7:23-26.

 

 

Jeg antar at kengeruene kom seg til Australia ved å hoppe:)

Så, de hoppet over havet, fra ett kontinent til ett annet?

Bare jeg som ser problemet her?

 

De ble ledet ditt av djevelen, for å forvirre oss mennesker. Det er tross alt slike ting djevelen gjør - i motsetning til Jahve, som bare slakter folk når han føler for det.

 

 

 

Jeg antar at kengeruene kom seg til Australia ved å hoppe:)

Så, de hoppet over havet, fra ett kontinent til ett annet?

Bare jeg som ser problemet her?

 

Der færreste kristne tar da fortellingene i GT bokstavelig. Jeg tviler sterkt på at Noah faktisk fylt opp en ark med dyr.. Enten er det en symbolsk fortelling, eller en fortelling om en flom hvor en mann fikk med seg alle husdyrene sine.

 

Eller kan det muligens ha noe med Gilgamesh å gjøre.

 

Dere kristne som ikke tar alt i Bibelen bokstavelig tar i det minste mindre feil enn sånne som debatant.

 

----

 

Jeg foreslår at alle ignorerer debatant inntil han/hun har beskrevet hva evolusjonsteorien sier med egne ord, og besvart spørsmålene han hittil har ignorert.

Lenke til kommentar

 

Ifølge bibelen er Pi 3. Bibelen har vært bevist feil så mange ganger at man blir lattermild av det. Likevel er det alltid noen fjotter som velger å la være å lese den selv, og i stedet for hører på YouTube videoer og tror at de er smarte.

Hvor står det at pi er 3?

 

Det er ikke pent å lyve......

 

 

Så laget han havet av støpt metall. Det var sirkelformet og målte ti alen fra kant til kant. Høyden var fem alen, og omkretsen målte tretti alen med målesnor.

 

Med andre ord; pi = 30/10 = 3

 

Du kan selvsagt si at det ble målt feil og lignende, men at en slik glipp har kommet med i bibelen uten en "disclaimer" fra den hellige ånd, er merkelig...

Endret av pifler
Lenke til kommentar

La oss ikke bry oss om at sirkelformet hav er enda mer latterlig.

 

Eventuelt at jorden har fire hjørner... ja, det er mye man lærer av bibelen...

 

"Deretter så jeg fire engler som stod ved jordens fire hjørner og holdt jordens fire vinder tilbake, så det ikke skulle blåse noen vind på jorden eller over havet eller mot trærne."
Åp.7:1
Definitivt en troverdig kilde! ;)
Endret av pifler
Lenke til kommentar

 

 

Ifølge bibelen er Pi 3. Bibelen har vært bevist feil så mange ganger at man blir lattermild av det. Likevel er det alltid noen fjotter som velger å la være å lese den selv, og i stedet for hører på YouTube videoer og tror at de er smarte.

Hvor står det at pi er 3?

 

Det er ikke pent å lyve......

 

 

Så laget han havet av støpt metall. Det var sirkelformet og målte ti alen fra kant til kant. Høyden var fem alen, og omkretsen målte tretti alen med målesnor.

 

Med andre ord; pi = 30/10 = 3

 

Du kan selvsagt si at det ble målt feil og lignende, men at en slik glipp har kommet med i bibelen uten en "disclaimer" fra den hellige ånd, er merkelig...

 

 

Ja, enten er det feil mål, eller det er feil oversettelse eller det var beskrevet i ca fordi det ikke er poenget med historien. Det som definitivt ikke var poenget med historien var å påstå at pi = 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...