Gå til innhold

Evolusjon er fakta, du trenger ikke lenger kalle det for en teori.


Anbefalte innlegg

Så jeg er problemet fordi det kun finnes omstridte beviser for evolusjon??

Her er problemet.

 

Du er blind.

 

Det finnes utallige bevis for evolusjonsteorien. Det finnes utallige eksempler på evolusjon.

 

Problemet er bare at du er blind, og dermed ikke klarer å akseptere dette.

 

Du vil selvfølgelig svare på dette innlegget med noe ala "hvor er bevisene da? Jeg har da sett ingenting?"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du er et bevis? Hva vil du godkjenne som bevis?

 

For listen over uomstridte eksempler på evolusjon er endesløs, men siden du har en forhistorie hvor du bare driter i svarene du får så vil jeg vite spesifikt hva du vil godta før jeg gidder bruke tid på å svare deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ærlig talt, dere har ingen argumenter.

 

Det har blitt postet masse argumenter, du sier "det er ingen argumenter" og etterspør flere argumenter.

Vi kan åpenbart poste enda flere, så kan du si "det er ingen argumenter" igjen, og spørre etter flere.

Så kan vi jo pose enda flere, så kan du nok en gang si "det er ingen argumenter" og spørre etter flere.

 

Gjenta en 2-3 ganger, og det er her vi er nå...

Du ser kanskje hvorfor det ikke blir postet noe mer?

Lenke til kommentar
Før trodde en Grand Canyon beviste millioner av år. Nå beviser det en storflom.

De er litt nærmere fasitten.

 

Så, du er helt enig i at du vet fasiten, men mangler noe som støtter den? som f.eks Grand Canyon som fortsatt påstås å være millioner av år gamle, men ikke muligens fullt så mange som tidligere antatt.

Lenke til kommentar

 

Før trodde en Grand Canyon beviste millioner av år. Nå beviser det en storflom.

De er litt nærmere fasitten.

 

Så, du er helt enig i at du vet fasiten, men mangler noe som støtter den? som f.eks Grand Canyon som fortsatt påstås å være millioner av år gamle, men ikke muligens fullt så mange som tidligere antatt.

 

 

don__t_feed_the_troll___by_blag001-d5r7e

 

 

Han har fått servert hauger av "evidence" (på norsk har vi bare ordet "bevis" for både "proof" og "evidence", dessverre) på gullfat og ignorerer alt, påstår at de ikke finnes og nekter å svare på noe konkret. Jeg forstår godt irritasjonen din og at du vil diskutere, men her er det ikke håp (det er bare å se hvor mange millimeter vi har kommet i løpet av de siste 100 postene).

 

Pic very related

 

aaa.jpg

 

Jeg er faktisk usikker på om vi har en som bare troller eller om det virkelig er så tomt som det kan virke...uansett er det ikke noe poeng i å fortsette å mate trollet (eventelt ignoranten)

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Salamanderene dine beviser at de kunn føder salamandere. Evolusjon krever at nye slag av dyr blir til. Og det er aldri observert eller sansynliggjort. Så dine beviser finnes rett og slett ikke.

 

Ah, nå bryter jeg mitt eget råd til de grader her, men jeg skal gi deg én siste sjanse:

 

  1. Definér "slag" [av dyr]
  2. Hva er forskjellen på to "slag" (av dyr)?
Endret av pifler
Lenke til kommentar

Salamanderene dine beviser at de kunn føder salamandere. Evolusjon krever at nye slag av dyr blir til. Og det er aldri observert eller sansynliggjort. Så dine beviser finnes rett og slett ikke.

Evolusjon er på ingen måte at hunder føder mus eller hester. Det er en teori kreasjonister selv diktet opp for å forsterke egen teori. Det er observert at slag utvikler seg f.eks land-dyr til hvaler via fosiler.

 

INGEN som tror på evolusjon påstår at ett dyr ut av det blå føder ett helt annet dyr(f.eks hund føder hest), det ville vært imot hele teorien.

Lenke til kommentar

Evolusjon er på ingen måte at hunder føder mus eller hester. Det er en teori kreasjonister selv diktet opp for å forsterke egen teori. Det er observert at slag utvikler seg f.eks land-dyr til hvaler via fosiler.

 

INGEN som tror på evolusjon påstår at ett dyr ut av det blå føder ett helt annet dyr(f.eks hund føder hest), det ville vært imot hele teorien.

Pass på uttrykkene nå! Kreasjonistene har ingen teori, de har knapt en hypotese og mer en idé/fantasi. Det er strenge krav til en teori

 

Ellers er det helt riktig at ingen "evolusjonister" tror at en katt plutselig skal føde en fisk eller lignende. Det ville motbevist evolusjonsteorien en gang for alle, og dette er påpekt flere ganger tidligere. Jeg forstår veldig godt at du blir provosert, jeg gikk selv i "fellen" og spurte ham om å definére et "slag", som han kaller det og hva som skiller to "slag" men jeg vet jo innerst inne at jeg aldri kommer til å få noe svar da vi med en gang beveger oss bort fra "blablabla vil ikke høre" og inn på en debatt som kan bære frukter, noe ignoranten selvfølgelig ikke ønsker...

Lenke til kommentar

Hørt om innavl?

Om man har 2 dyr av hvert slag vil dyrene etter ett par generasjoner ha så mye feil at dyrene ikke overlever.

 

Antar du er obs på at du bruker bibelen som "beviser" på bibelen?

På samme måte som at denne servietten er bevis på serviett-religionen, bevisene finnes på servietten.

napkin-religion.jpg

Endret av aklla
Lenke til kommentar

I bibelen står det at dyrene ble skapt til sine slag. På den måten sier den at slagene ikke vil blandes. Jeg antar den mener hunder, katter, hester osv. Derfor trengte Noa bare to av hver av disse slagene i arken for å få det mangfoldet vi har i dag. Jeg vet at bibelen skiller på flere fugleslag i 3 Mosebok, uten å kunne sitere det her i farta.

Kanskje salamandere går under firfisle slaget og, men det har jeg ikke peiling på.

Ofte tror jeg slag kan brukes synonymt med ordet rase. F.eks. katterasen.

 

Du svarer delvis (vagt) på spørsmål #1 her, men det er #2 som er mest relevant.

 

For å spørre på en annen måte; kan man si at to populasjoner av dyr tilhører samme "slag", dersom de ikke kan få avkom?

Lenke til kommentar

Han har fått servert hauger av "evidence" (på norsk har vi bare ordet "bevis" for både "proof" og "evidence", dessverre) på gullfat og ignorerer alt, påstår at de ikke finnes og nekter å svare på noe konkret. Jeg forstår godt irritasjonen din og at du vil diskutere, men her er det ikke håp (det er bare å se hvor mange millimeter vi har kommet i løpet av de siste 100 postene).

Trolle-anklager er noe moderator-teamet tar seg av, ingen grunn til å ta opp det med mindre det er helt åpenbart, men helst ikke da heller. Da rapporterer man. Jeg er på ingen måte irritert og vet godt hvor dette går og hvilke resultater som kan forventes :)

 

Alikevel, så holder jeg det gående til jeg antagelig snart går lei, jeg ser underholdningsverdien i det hele. Jeg syntes det er festlig å lese absurde konspirasjonsteorier også, dette havner i ca samme kategori :)

Lenke til kommentar

La meg spørre,

Hvorfor blir ikke evolusjon observert til tross for at dere kaller det fakta??

 

Definér "evolusjon" :)

 

Ellers har du ikke svart på det andre spørsmålet:

 

kan man si at to populasjoner av dyr tilhører samme "slag", dersom de ikke kan få avkom?

Lenke til kommentar

 

 

La meg spørre,

 

Hvorfor blir ikke evolusjon observert til tross for at dere kaller det fakta??

Definér "evolusjon" :)

 

Ellers har du ikke svart på det andre spørsmålet:

 

kan man si at to populasjoner av dyr tilhører samme "slag", dersom de ikke kan få avkom?

Har du innsett at evolusjon ikke skjer:)

 

 

Hæ?

 

Du får to spørsmål som du ikke klarer å svare på. Prøv igjen...

Lenke til kommentar

 

 

La meg spørre,

 

Hvorfor blir ikke evolusjon observert til tross for at dere kaller det fakta??

Definér "evolusjon" :)

 

Ellers har du ikke svart på det andre spørsmålet:

 

kan man si at to populasjoner av dyr tilhører samme "slag", dersom de ikke kan få avkom?

Har du innsett at evolusjon ikke skjer:)

 

Har du innsett at evolusjon skjer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...