Gå til innhold

Evolusjon er fakta, du trenger ikke lenger kalle det for en teori.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skjer om du tar feil og du dør?

"Hei Gud, jeg var snill mot alle og levde et så godt liv som mulig. Men jeg trodde ikke på deg, fordi du ikke viste deg frem."

 

Hva skjer om du tar feil og dør?

 

Du har bare misbrukt hele livet ditt til å tilbe en menneskelig kreasjon.

Lenke til kommentar

Det finnes mange definisjoner på art. Det grunnleggende problemet her er at Darwin ikke definerte hva han mente med ordet.

 

Litt pussig i en bok som handler om artenes opprinnelse. ...

 

Men at det ikke finnes anerkjente mellomledd mellom slag som katter, bikkjer og hester burde være etablert.

 

For det første skrev Darwin mye om definisjonen på en "art", selv om han kanskje ikke risikerte å bli brent på bålet som kjetter (av kristne) ved å komme med en klar definisjon. Det er også snart 200 år siden, og den vanlige definisjonen som vi bruker nå av "art" er denne:

 

In biology, a species (plural: species) is one of the basic units of biological classification and a taxonomic rank. A species is often defined as the largest group of organisms capable of interbreeding and producing fertile offspring.

 

Dette er også ganske logisk, eller mener du at "mikroevolusjon" kan gjøre så store forandringer i DNA at den samme arten ikke lenger kan få barn med hverandre?

 

Det er et bevis for evolusjon (en populasjon har utviklet seg til to som ikke lenger kan få avkom) som er observerbart, men hvis du tar bind for øynene og putter fingrene dypt nok inn i ørene så kanskje du klarer å fortsette å ignorere alt.

 

Uansett, det du skriver hører ikke hjemme her i "Vitenskap og teknikk" men under "Vissvass og off topic", og du viser heller ingen vilje til å ta til deg (eller dele) noe informasjon.

 

creationist.png

 

Du får lage en tråd i en annen kategori (det er en om religion og overtro her) om du vil ignorere videre... på ditt vis har du bidratt til å styrke evolusjonsteorien ved å bare komme med svada når du får servert beviser på gullfat, så slik sett har du på en måte bidratt positivt, ved at nye lesere får se hva "den andre siden" har å komme med ;)

 

Du må gjerne tro at månen er en gigantisk edamerost for min del, men som sagt hører det ikke hjemme i denne kategorien.

 

Takk for at du viser at "dere" ikke har noe fornuftig å komme med, annet enn å være ignorante :) De som leser tråden med et åpent sinn vil nok enda lettere bli overbevist nå...

Endret av pifler
Lenke til kommentar

 

er det din beste argumentasjon for kreasjonisme?

Vi har egentlig ikke noe argument..

 

Sånn. Fikset det for deg. Et tips kan være at du kjøper deg en t-skjorte med bilde av jesus som rir på en dinosaur (en såkalt jesushest. Du finner link i signaturen min), og på den måten reklamere for religionen din. For dette du forsøker deg med her fungerer kun som 'jesus-repellant', og fremstiller kristne som ekstravagant ignorant. (add insult here)

Lenke til kommentar

 

 

Definér en "art" :)

 

Vit at det finnes gode grunner til å tro at "hoftebeina" til hvalene har med forplantning å gjøre.

 

Vi kommer nok til å være uenig en stund til, om du ikke snart begynner å se på hvilke årsaker Gud har skapt oss slik vi er da..... sukk!!

 

Takk Gud for at jeg kan se:)

 

Der var altså den guddommelige definisjonen av en art. Eller skal vi si guddummelige? :huh:

Lenke til kommentar

 

 

 

Definér en "art" :)

 

Vit at det finnes gode grunner til å tro at "hoftebeina" til hvalene har med forplantning å gjøre.

 

Vi kommer nok til å være uenig en stund til, om du ikke snart begynner å se på hvilke årsaker Gud har skapt oss slik vi er da..... sukk!!

 

Takk Gud for at jeg kan se:)

 

Der var altså den guddommelige definisjonen av en art. Eller skal vi si guddummelige? :huh:

 

 

Haha, Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte...

 

Vitenskapen har riktig nok problemer med å komme med en helt nøyaktig og konkret definisjon av art (vitenskapen prøver jo å komme frem til fakta, og er ikke basert på dogmer og 2000-3000 år gamle påfunn, der verden f.eks har fire hjørner). Salamanderne viser et eksempel på hvorfor det kan være vanskelig å komme med en tydelig definisjon, siden a kan få barn med b som kan få barn med c som kan få barn med d etc., men a kan også få barn med x som kan få barn med y som kan få barn med z, men z og d kan f.eks ikke få barn (avkom)

 

Det jeg tror samtlige definisjoner har som felles kriterie, er at to populasjoner av samme art må kunne være i stand til å lage (fruktbart helst) avkom. En zebra og en hest ligner jo veldig på hverandre, men kan ikke få frukbart avkom, og tilhører dermed ikke samme art. Et esel og en hest kan heller ikke få fruktbart avkom (muldyr).

 

Ignoranten gjør en strålende figur om han prøver å fremstå som en "crocoduck"-kreasjonist, og å vise folk hvor dumt det de sier faktisk er. Sånn sett bidrar han på en måte konstruktivt i tråden, ved å vise at kreasjonisme knapt kan kalles en hypotese (dog kan det kallles "en idé" eller "en fantasi"), og at kreasjonister reagerer på bevis på evolusjon på denne måten:

 

wise-monkeys.jpg

 

Hvis man bare ignorerer det nok, så forsvinner det nok skal du se...

Endret av pifler
Lenke til kommentar

finnes jo absolutt ingenting i retning kreasjon.

du har fått servert ganske mye til nå, men ikke levert en mening selv engang, noe som tyder på at du ikke har peiling på hva du selv mener

Så langt har jeg bedt DERE om evidens for evolusjon.

Jeg er blitt presentert en håndfull med "leftovers" fra evolusjonen. Hvor jeg som en legmann kjenner funksjonene til de fleste av dem. Funksjoner som er vitale for å fungere.

Lenke til kommentar

Vi har kommet med beviser, en hel del faktisk.

At du benekter det betyr ikke at de ikke er skrevet i tråden her...

 

wise-monkeys.jpg

 

 

Så derfor ber jeg heller du komme med dine beviser :)

Noe du åpenbart ikke klarer og du innrømmer dermed at det er ren fantasi du drar din konklusjon fra.

Lenke til kommentar

Vi har kommet med beviser, en hel del faktisk.

At du benekter det betyr ikke at de ikke er skrevet i tråden her...

 

wise-monkeys.jpg

 

 

Så derfor ber jeg heller du komme med dine beviser :)

Noe du åpenbart ikke klarer og du innrømmer dermed at det er ren fantasi du drar din konklusjon fra.

 

 

 

 

Denne tråden handler om at evolusjon er fakta, noe den tydligvis ikke er. Ingen "fakta" her inne underbygger evolusjon.

 

 

Vet du hva fakta er??

Endret av debatant
Lenke til kommentar

Det er plenty av fakta.

Men, du er åpenbart blind for fakta som motsier deg.

"Speak no facts, see no facts, hear no facts", uavhengig av hva som er skrevet ;)

 

 

Det er likegyldig hvor mange bøker man skriver til den blinde, den blinde vil aldri kunne lese de. Ca sånn er det med deg også, jeg kunne listet opp 1000 sider ren fakta og argumenter, men du ville fortsatt sagt at det verken er fakta eller argumenter å se i tråden her. Fordi du er blind for det...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Det er plenty av fakta.

Men, du er åpenbart blind for fakta som motsier deg.

"Speak no facts, see no facts, hear no facts", uavhengig av hva som er skrevet ;)

 

 

Det er likegyldig hvor mange bøker man skriver til den blinde, den blinde vil aldri kunne lese de. Ca sånn er det med deg også, jeg kunne listet opp 1000 sider ren fakta og argumenter, men du ville fortsatt sagt at det verken er fakta eller argumenter å se i tråden her. Fordi du er blind for det...

Vi ser jo alle faktaene du trekker fram hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...