Gå til innhold

Evolusjon er fakta, du trenger ikke lenger kalle det for en teori.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg prøver igjen med en enda mindre teskje:

 

Og svar på det med salamandrene når du først er i gang er du snill; når går det fra en art til en annen? Jeg regner med at du er enig i at to populasjoner som ikke kan lage barn ikke tilhører samme art?

Kjører du samme taktikk med ignorering enda?

Salamandere er og blir salamandere. Det er en prosess som kalles for naturlig utvalg.

Legg merke til at de ikke utvikler seg til noe annet enn salamandere.

 

 

Ny teskje (utrolig enkelt spørsmål, men veldig vanskelig å svare på når man vil ignorere det):

 

Er to populasjoner av individer som ikke kan få avkom samme art?

Endret av pifler
Lenke til kommentar

Så jeg er problemet fordi at hunder kun føder hunder, ikke beviser evolusjon.

Du verden.

Deres"beviser" er veldig merkelige.

Dine 'beviser' er totalt fraværende. Altså tar du feil. Hadde du hatt noe å fare med, ville du lagt frem bevis for din bibel. Det gjør du ikke. Det beviser kun en eneste ting; gud er død.

Lenke til kommentar

Jeg tror "vi" må få ignoranten til å definere hva en "art" er før det er mulig å komme noe lenger her...

 

Jeg tillater meg å sitere wikipedia her:

 

 

 

In biology, a species (plural: species) is one of the basic units of biological classification and a taxonomic rank. A species is often defined as the largest group oforganisms capable of interbreeding and producing fertile offspring.

 

Det er selvsagt veldig ubehagelig for debatanten å prøve å definere en "art", siden det åpner mange dører som vanskelig lar seg lukke, og bibelbrillene er så tykke at jeg begynner å mistenke Poe's Law her...

 

SÅ, igjen spør jeg om en definisjon av en "art". Kan jeg få et konsist svar?

Lenke til kommentar

Jeg tror "vi" må få ignoranten til å definere hva en "art" er før det er mulig å komme noe lenger her...

 

Jeg tillater meg å sitere wikipedia her:

 

 

 

In biology, a species (plural: species) is one of the basic units of biological classification and a taxonomic rank. A species is often defined as the largest group oforganisms capable of interbreeding and producing fertile offspring.

 

Det er selvsagt veldig ubehagelig for debatanten å prøve å definere en "art", siden det åpner mange dører som vanskelig lar seg lukke, og bibelbrillene er så tykke at jeg begynner å mistenke Poe's Law her...

 

SÅ, igjen spør jeg om en definisjon av en "art". Kan jeg få et svar på det?

Lenke til kommentar

"Vi" må ingenting. Fyren skriver ikke noe annet enn at "evolusjon er feil". Det er derfor ikke noen argumenter å angripe, og heller ikke interesse av personen bak i å faktisk lære noe.

Og det er lissom kjernen i debatten. At det ikke finnes noen evolusjon å argumente mot. Forgreninger av salamandere inkludert.

Lenke til kommentar

Det finnes mange definisjoner på art. Det grunnleggende problemet her er at Darwin ikke definerte hva han mente med ordet.

 

Litt pussig i en bok som handler om artenes opprinnelse. ...

 

Men at det ikke finnes anerkjente mellomledd mellom slag som katter, bikkjer og hester burde være etablert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...