scheie Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Hei! Har nå bygget min andre pc, og har nå støtt på et problem... Satte sammen pcen og trykket start, den gikk da på i 0,5 sek for så å gå av. prøvde igjen å starte men ingen respons i det hele tatt, i motsetning til første gang. Dro ut strømmen og sjekket alle kontaktene og om de var løse, stapper i strøm og prøver igjen. Samme resultat (vifter går på i 0,5 sek for så å dø ut, prøver igjen og ingen respons i det hele). Etter dette prøvde jeg å fjerne ram, men samme resultat. Prøvde å ha bare en rambrikke, samme resultat. Til slutt prøvde jeg å ta ut skjermkortet og boote uten dette. Det som da skjer er at pcen går i en evig rebootloop... ingen piping fra høyttaleren på hovedkortet. Noen som har peiling på hva som kan være problemet? Eventuelt andre ting jeg kan prøve for å finne problemet? Specs: HDD: SEAGATE BARRACUDA 2TB 7200RPM SATA/600 64MB Prosessor: INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY SSD: NTEL 330 SERIES 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC 25NM RESELLER Skjermkort: GIGABYTE GEFORCE GTX 670 OC 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP PSU: CORSAIR TX 550W M MODULAR PSU ATX12V 2.31 / EPS12V RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) Hovedkort: ASUS P8Z77-M PRO Z77 S-1155 M-ATX IVY EDIT: Har nå tatt ut hovedkortet og startet det alene med CPU. Får da piping som sier at det mangler minne. Setter i RAM, og den går i loop... Endret 12. desember 2012 av scheie Lenke til kommentar
Dyrveguten Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Du har vell ikkje såtte jumperen på hovedkortet feil Lenke til kommentar
Lauen Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Har du satt i for mange "risers" på hovedkort-plata i kabinettet? hadde noenlunde samme problemet en gang.. kan være for mange eller for få "risers" satt inn. Lenke til kommentar
scheie Skrevet 11. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2012 Hva er jumperen? jeg har satt startknappen og resetknappen osv rett viss det var det du mente... Skal sjekke for risers i morgen... var ikke jeg som monterte hovedkortet, men tviler sterkt på at de har bommet på det... sa de måtte være 900% nøye med å ikke ha de på feil plass osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå