Slystr Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hei Jeg har en stor kjeller som er for det meste ubrukt. Her finnes det et stort rom på ca. 30-40 kvm. Er det noen som vet hva som kunne vært det enkleste å gjøre med varme på gulvet, under parkett/laminat? Om det finnes noe som jeg kan legge der selv? Siden det ikke er mer enn 210 cm under taket hadde det vært greit om det ikke bygger mye opp. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Kvifor ikkje varmekabel? Lenke til kommentar
Slystr Skrevet 12. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2012 Problemet med det er vel at bygger opp ganske "mye"? Men, det er vel mulig å pigge spor til varmkabelen i betonggulvet, og legge kabelen ned i sporet og fylle igjen med avrettningsmasse? Vil helst slippe å pigge opp hele gulvet. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Hm, slenger på her for å følge med. Har noe av den samme utfordringa, et vaskerom i kjellern med betonggulv. I tillegg til et vansindig fall ned mot sluk i midten av rommet er ikke takhøyden mer enn ca 2 m på det laveste. Har vurdert å pigge opp hele skiten og legge ny isolasjon på mark før hele greia støpes nytt med varmekabler. Huset er fra førtitallet og vi regner ikke med god isolasjon mot mark, så ved å legge kabler på et slikt gulv risikerer man bare å sende mesteparten av varmen rett ned i bakken sies det.. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Varmefolie er sannsynligvis det dere leiter etter. Lavtbyggende tynne elektriske varmekabler innstøpt i en folie som rulles ut før man legger parkett etc, noen har tilogmed stikkontakt slik at selvbyggere selv kan koble til. Jeg har ikke egen erfaring med det, så jeg anbefaler å google for å se hva leverandørene sier: https://www.google.no/search?q=varmefolie Endret 12. desember 2012 av Svinks 1 Lenke til kommentar
Slystr Skrevet 12. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Det der er nok akkurat det jeg er ut etter. Det bygger bare rundt 1 cm, så det er bra. Endret 12. desember 2012 av Slystr Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Ikke legg varmefolie.., der er så maks 80 tallet.. Det du gjør; primer betong gulvet som er nå. Så får du en eletriker til å lime varmebakel oppå dette. Så trenger du bare avrettningsmasse til å dekke over kablene. Og det blir ca 1-1,5cm totalt opp fra gammelt gulv. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Husk depronplater(3mm tror jeg) under varmekabler for å begrense varmetapet mot bakken. Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Ikke legg varmefolie.., der er så maks 80 tallet.. Det du gjør; primer betong gulvet som er nå. Så får du en eletriker til å lime varmebakel oppå dette. Så trenger du bare avrettningsmasse til å dekke over kablene. Og det blir ca 1-1,5cm totalt opp fra gammelt gulv. Dette gjør man så absolutt ikke, helt riktig som akse sier i posten under, HUSK for all del depron eller annen type isolasjon under. Det er ekstremt stort varmetap ned i grunnen hvis man ikke gjør dette. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Ikke legg varmefolie.., der er så maks 80 tallet.. Det du gjør; primer betong gulvet som er nå. Så får du en eletriker til å lime varmebakel oppå dette. Så trenger du bare avrettningsmasse til å dekke over kablene. Og det blir ca 1-1,5cm totalt opp fra gammelt gulv. Hva er 80-talls med varmefolie? At de millimetertynne "arkene" der avgir varme er jo på grensen til magi. Kjempekjekt å slippe utgifter til støp og det bygger jo nesten ingenting. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå