Dando Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hei, har en venn av meg har en "gammel?" Packbar Bell TK85, og harddisken må byttes ut. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=358193#extra Denne vil fungere greit til en laptop? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hm, i følge speccsene på denne siden så skal maskinen være utstyrt med en Seagate Momentus 5400.6 ST9500325AS, 500GB 5400rpm SATA II, 8 MB Cache Men høyere turtall burde veie opp for lavere lagringskapasitet. Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Eventuelt kan du alltids oppgradere til en ssd disk, for ekstra performance. Så kan du benytte din nåverende til lagringsdisk. Er nemlig sånn at en kan bytte ut dvd rommet, til og kjøre 2x hardisker (itilegg til hardisk bayen). SSD (SOLID STATE DRIVE) er definitivt et godt valg, god respons tid, veldig effektiv. Har selv en (1,5 år gammelt) starter windows på sekunder. Er du villig til en slik oppgradering, koster minsteprisen på en ssd (eks.799kr for 120gb) eller 250gb til 1399 ca.... Er uansett verdt det om budsjette vil! For nærmere info angående ssd: SSD SSD er forkortelse for Solid State Drive. På disse lagringsenhetene er platene du finner på alle andre harddisker, byttet ut med minnebrikker som er koblet sammen. Resultatet er en lagringsenhet som er uten bevegelige deler og dermed helt lydløs. Foreløpig så har tradisjonelle harddisker et solid forsprang når det gjelder kapasitet og pris, men prisene vil synke. Fordelene til SSD fremfor vanlige disker er følgende: Lynrask aksesstid, lavt strømforbruk, lydløs og god evne til å takle rystelser. Det siste vil da være mest aktuelt for bærbare pcer. Selv om dette er rimelig nytt på markedet, har allerede produsenter av bærbare pcer tatt i bruk teknologien. Alt i alt er ssd i størrelsen av 2,5 " etc. Kilde Komplett.no For en ellers nærmere kikk: http://www.komplett....l.aspx?bn=11126 Kan uansett godt komme til og kjøpe den hardisken du linker til er bortkasta penger, da er heller en oppgradering til ssd et definitivt smartere valg. Uansett du bestemmer jeg bare tipser til ellers fungere jo den du fant helt greit.... Hadde det vært meg og budsjette hadde vært tilrådlig hadde jeg heller kjøpt med en ekstra hardisk om nødvendig ellers er det bare gode ord opp mot SSD! <3 Endret 11. desember 2012 av HenPower7 Lenke til kommentar
Dando Skrevet 12. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2012 Hehe, bruker selv SSD på min stasjonære, nå har det seg slik at personen som skal ha laptopen kun trenger en ny harddisk for og kunne bruke pcn, og legge inn League of Legends spillet. Vil denne harddisken funke greit til vanlig bruk? Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Men da kan du bare kjøre på. Ikke noe vits og kaste bort penger på ssd disk. Så løp kjøp Så ja det vil den nok, hadde nok b.l.a passe greit i min bærbare. Så tviler ikke på det En fin og grei hardisk uansett! Så ikke at jeg nødvendigvis mener at ssd er så mye bedre men til en helt grei bærbar og være så skal jo den du valgte ut fungere veldig bra. Hadde passa bra i min slurvete bærbare.... Den har jo også en god del positive bruker anmeldelser! til goe.. Endret 12. desember 2012 av HenPower7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå