Gå til innhold

Er det verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Hei, en kompis vil selge en stasjonær pc til meg. Forkortet stats: ATI 5970, i7 2600k, 16gb ram og 700tb harddisk (ikke noe fancy greier). Prisen ligger på 5-6k. Hvis dere vil ha mere detaljer bare si i ifra.

Kabinettet: Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower

Hovedkort: Maximus IV Extreme z hovedkort

1000W PSU

Endret av Younas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er i hvertfall ikke verdt over 4000, skeptisk på om den er verd så mye. Hva koster delene nye i dag? Kutt hvertfall det i to. Til sammenligning satte jeg sammen komponenter til en top of the line stasjonær pc med i7-3770K, 16GB RAM, PSU og alt annet nødvendig minus skjermkort til 5k.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Prosessoren koster 2006,- på Komplett.no. Sliter litt med å finne prisen for 5970 men tenker at den ligger mellom 1 - 1500,-.... tror heller ikke RAM'en er så dyr. Hmmmm.. makes a little sence. Kan spørre han om det er noen spesielle deler i den, hovedkort eller noe....

Endret av Younas
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke gitt så mye for den. Datamaskiner faller fort i pris av en grunn. 5000,- nærmer seg nypris for systemet, og med mindre du har mye penger og vil være veldig grei med kompisen din kan prisen nesten kuttes i to, slik at du havner på rundt 3000.

Grafikkortet var på toppen av toppen en gang, men det er snart tre år gammelt. I pc-verden er dette en mannsalder, og vær obs på hvor mye du vil betale for noe som snart nærmer seg utdatert med tanke på nye spill osv.

Man får i dag 16GB RAM til en 500-lapp, en prosessor som er et godt hakk nyere og bedre til samme pris som den som står i, og hvis det ikke engang er en SSD i bildet, ville jeg ikke engang tenkt tanken på å betale mer enn 3500 samlet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...