Gå til innhold

Jeg vil starte en Flyvende Spaghetti Monster kirke. Hvordan går man frem?

Anbefalte innlegg

Vedkommende har jo helt rett - så hvorfor skal han kontrolleres?

Mener du at han som preker har helt rett? Nå må du skille fakta og fiksjon her!

Edit: Det er da Kristendommen jeg sikter til som fiksjon. Oppspinn. Lureri.

Endret av Melvin1907
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp det at predikanter preker mot homser tilsier vel at staten gjør en svært dårlig jobb som kontrollør. Tvert om, de bruker skattepengene til å subsidiere den slags oppførsel.

Geir :)

De tillot seg vel å gjøre det pga de skal skilles elns. Kan like godt bare forby all form for tilbedelse for min del, men jeg vil heller at staten skal kontrollere den største gruppen med sprøinger enn at de skal få gå rundt fritt.

Vedkommende har jo helt rett - så hvorfor skal han kontrolleres?

Fordi han, mest sannsynlig i likhet med deg, lider av en sinnslidelse og er en trussel for samfunnet og våre barn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mener du at han som preker har helt rett? Nå må du skille fakta og fiksjon her!

Edit: Det er da Kristendommen jeg sikter til som fiksjon. Oppspinn. Lureri.

Ja, jeg tror jeg fikk med meg hva du mente

Men jeg tro også at du ikke helt har fått med deg dette poenget:

Det står en person midt på torget og roper; homofili er synd, vend om i tide, eller bli dømt til helvete

Det er altså sannheten til denne personen

Så er det ti uavhengige personer som oppfatter hva han har sagt, og tre av dem bryr seg ikke i det hele tatt - tre stykker er helt enige, og blir stående for å få med seg mer, mens de siste fire personene, er lynende uenig med personen, og blir stående, for å se om de får stoppet munnen på personen.

Hvilke av disse eier da "sannheten"?

Jeg mener at de alle har like rett, fordi at det handler ikke om fakta, men om personenes ulike realiteter, og der har vi bare oversikt over våre egne realiteter, hvis vi i det hele tatt har det ...

Fordi han, mest sannsynlig i likhet med deg, lider av en sinnslidelse og er en trussel for samfunnet og våre barn.

;)

Lenke til kommentar

De tillot seg vel å gjøre det pga de skal skilles elns. Kan like godt bare forby all form for tilbedelse for min del, men jeg vil heller at staten skal kontrollere den største gruppen med sprøinger enn at de skal få gå rundt fritt.

Du tror da på ytringsfrihet bare så lenge du blir enig? Tror du egentlig at religion og ytringer kan kontrolleres? Jeg ville ikke bo i et samfun som forby religion og FN blir enig med meg.

Lenke til kommentar

Du er på bærtur. Poenget mitt er at diskusjonen rundt innholdet i troen ikke har noe i denne kategorien eller tråden å gjøre, det som det ble advart mot over var en useriøs organisasjon som lovet deg penger som du aldri fikk. På samme måte som man advarer mot useriøse mlm-selskaper og lignende, uavhengig av om det de selger faktisk fungerer eller ikke. Det finnes da åpenbart distributører av f. eks. helsekostprodukter som overhodet ikke fungerer, men som likevel gir selgerne den betalingen de skal ha, har gjennomsiktige betalingsløsninger osv. Og motsatt vei - useriøse organisasjoner som selger gode produkter.

Selvfølgelig vil en organisasjons påstander påvirke ryktet til organisasjonen som sådan, men det er langt fra den eneste faktoren, og det vi bryr oss om her er resultatet (er organisasjonen seriøs eller er den useriøs?) og ikke enkeltfaktorene.

Kirken lover deg evig liv ETTER at du dør.

Hvis ikke DET er useriøst, så vet ikke jeg.

AltSomEr er mer seriøst enn det, da de lover deg noe de i teorien kan holde.

...

Hva er innholdet i religionen, forresten?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Kirken lover deg evig liv ETTER at du dør.

Hvis ikke DET er useriøst, så vet ikke jeg.

AltSomEr er mer seriøst enn det, da de lover deg noe de i teorien kan holde.

...

Hva er innholdet i religionen, forresten?

Vel, du kan ikke sjekke om du får hva kirken lover deg eller ikke. Når AltSomEr ikke gir deg noe som helst, så vet vi med sikkerhet at de er useriøse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...