kleshenger Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hei! Det har seg sånn at jeg har tenkt til å hoste en MineCraft server, eller nærmere sagt Tekkit server. For å gjøre det trenger jeg å ha porten "25565" åpen. Det er her problemet kommer inn. Jeg får slettes ikke til å portforwarde etter jeg byttet modem. Jeg har prøvd flere ganger og googlet en del. Nå tenkte jeg det var på tide å heller spørre om hjelp. Jeg er tilkoblet routeren med kabel. Router: Netgear WNDR4000 Modem: Inteno DG201 R1 Er jeg nødt til å portforwarde modemet til routeren? Er det mulig å bare åpne alle portene? Slik ser det ut. Takker for svar! Lenke til kommentar
process Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Dersom det ikke er et routermodem må du port forwarde i routeren, dersom begge deler har routing funksjon kan du sitte bak dobbel-nat som kan være et problem. Lenke til kommentar
kleshenger Skrevet 11. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Hvordan fikser jeg at det er dobbel-nat? Modemet fungerer også som en router. Kan jeg få modemet til å IKKE gi IPer og generelt være en router? Endret 11. desember 2012 av kleshenger Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Hvis du skal forwarde i begge, så må du forwarde til WAN-adressen (internettport) til Netgear først. Dette tilsvarer ipadressen 192.168.1.2 som du har satt inn i eksemplet. Du finner denne adressen i brukerinterface (WAN) til Netgear. Deretter forwarder du samme port i Netgearrouteren, men denne gangen til ipadressen til din PC. Tenk på det som en elv, hvor du flytter noe fra sluse til sluse. Er du i tvil, så koble PC på Inteno og sjekk det først, men vær obs på at PC og Netgear kan få forskjellig IP. Det kan lønne seg å sette statisk IP på Netgear (etter at den dynamiske fungerer). Da har du bedre kontroll på forwarding til rett IP. Lenke til kommentar
Steffen78329 Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 (endret) Jeg har også eit problem. Eg har ein ruter som heiter Inteno DG150B. Har fått den fra Stayon og prøver og hoste ein minecraft server men finner ikkje port forward på ruteren. Pliss gi meg noken svar. Endret 20. september 2015 av Steffen78329 Lenke til kommentar
Steffen78329 Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Eg har også eit problem. Eg prøver og hoste ein minecraft server men finner ikkje port forward på ruteren min. Eg har ein Inteno DG150B. Pliss gi meg svar Lenke til kommentar
fjs Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Eg har også eit problem. Eg prøver og hoste ein minecraft server men finner ikkje port forward på ruteren min. Eg har ein Inteno DG150B. Pliss gi meg svar Nå har du åpnet en 3 år gammel tråd, men men, Her: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Inteno/DG150B/Minecraft_Server.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå