Kveru Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 DHCP serveren i ruteren min lager litt krøll. Den deler utt nettadresser utenfor det adresseområdet jeg har definert -faktisk på et annet subnett. Ny ruter, og ny leieboer - så kanskje det er et forsøk på å "se ut som" min basestasjon? Hvordan kan slikt lettest detekteres, og hvordan sikrer jeg at mine trådløse enheter kopler seg til min basestasjon, selv om det finnes en med samme navn som fremstår med bedre signal? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Det er ikke mulig å levere ut flere subnet på en typisk hjemmeruter. Da må det kjøpes noe som koster mer, og som er bedriftsrettet. Det kan høres ut som spoofing. Så sant det ikke er en link lokal adresse du har fått utdelt(169.x.x.x) . Har du mer informasjon om hvilke subnet du får utdelt adresser i fra ? Så lenge du har kryptert det trådløse nettet så vil det automatisk koble seg til det, og styre unna åpne nettverk med samme navn. Hvis du ikke har en krypteringnøkkel vil jeg anbefale og lage en WPA2 personal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå