Gå til innhold

Hvordan få langt hår


Anbefalte innlegg

I det siste har jeg nesten vært besatt av at håret mitt skal bli langt pga at etterveksten min er så stygg. Jeg har smurt meg inn med tålmodighet og jeg har jo selvfølgelig fått resultater, men jeg lurere på om det finnes noen andre forslag til at man kan få håret til og vokse fortere? jeg bruker en en shampoo, balsam, og hårkur som skal få haret mitt til og vokse fortere, jeg går også på b-vitamener. Men jeg vil gjerne ha noen flere forslag til hva jeg kan gjøre for og få langt hår. Noen forslag? :)

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anabole androgene steroider får håret til og vokse utrolig fort. Men siden du er en kvinne er det nok mer aktuelt med veksthormoner?

 

Fra spøk til revolver, håret er bygd opp av proteiner om jeg ikke husker helt feil. Vil nok derfor være gunstig med mye proteiner i kosten. Kan også gi andre fordeler som vekttap og økt metthets følese. Sjekk ut forumet på fitnessbloggen.no

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke finne noe forskning som støtter at man kan bruke kurer eller tilskudd for å få håret til å gro fortere.

 

Jeg har selv langt hår. Tok ca. tre år fra skulderhøyde til rumpesprekk og håret er fyldig hele veien.

 

- Ikke føn, krøll, rett, tupper eller bruk gele, spray, voks etc. Det sliter på håret.

- Unngå å farge det med tradisjonelle hårfarger. (selv bruker jeg Goldwell Elumen og finner ingen slitasje fra denne)

- Ikke vask det for ofte. Vasking og håndkletørking sliter på håret. (vasker mitt eget en gang i uken)

- Unngå slitasje ved å alltid ha håret i ball eller flette.

- Ikke dra i det!

- Ikke bruk sjampo i lengden, kun i bunnen. (håret tåler mer om det ikke blir strippet for fett)

- Bruk en god hårkur/balsam

- Stuss ca. annenhver måned for å unngå at splittede tupper spiser seg oppover og lengden mister volum.

Lenke til kommentar

Håret er som nevnt her bygget opp av ett protein og det heter kreatin. For at håret skal vokse fortere så bør du dusje med en sjampo som inneholder pro vitamin b5 hvis jeg ikke husker feil. Det er også gunstig for deg å spise mye protein rik mat, men det betyr ikke at du skal spise for mye

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...