geekfreak Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg skulle rense pc'en min for støv og brukte en støvsuger, men glemte å holde fast vifta slik at denne spinte altfor fort rundt. En stund etter jeg starter pc'en starter vifta plutselig å spinne i en utrolig høy RPM og lager en "rasle lyd". Er dette tegn på at lageret i vifta er ødelagt? Er det mulig å fikse dette ved å olje lageret eller må jeg bytte ut vifta? Hvis jeg må bytte ut vifta, hvordan får jeg tak i delnummer? Er umulig å få kontakt/svar fra HP. Dette er en HP Pavilion dv9550eo. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg skulle rense pc'en min for støv og brukte en støvsuger, men glemte å holde fast vifta slik at denne spinte altfor fort rundt. En stund etter jeg starter pc'en starter vifta plutselig å spinne i en utrolig høy RPM og lager en "rasle lyd". Er dette tegn på at lageret i vifta er ødelagt? Er det mulig å fikse dette ved å olje lageret eller må jeg bytte ut vifta? Hvis jeg må bytte ut vifta, hvordan får jeg tak i delnummer? Er umulig å få kontakt/svar fra HP. Dette er en HP Pavilion dv9550eo. Visst lageret er ødelagt på vifta, er det bare å kaste den og få tak i en ny. Hjelper svært lite å hive olje inn i vinningene på vifta, der lagerene ligger. Vil anbefale deg å kontakte kundeservice hos levrandøren (HP) og høre om det er mulig å få kjøpe en slik vifte eller om du kan sende den inn så de får fikset dette. Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 11. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg kontaktet HP, og de ba meg kontakte www.eet.no. De sa at delnummeret er 448016-001. Når jeg googler delnummeret får jeg opp både hele kjøleenheten og bare vifta. Hele enheten fra eBay koster 17 dollar. Så tror jeg bare bestiller den med en gang. Pc'en ble kjøpt i 2007, så garanti og reklamasjonstiden er over Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg kontaktet HP, og de ba meg kontakte www.eet.no. De sa at delnummeret er 448016-001. Når jeg googler delnummeret får jeg opp både hele kjøleenheten og bare vifta. Hele enheten fra eBay koster 17 dollar. Så tror jeg bare bestiller den med en gang. Pc'en ble kjøpt i 2007, så garanti og reklamasjonstiden er over Bra! Da er jo probleme ditt løst. Tenkte mest på reprasjon mot penger, ikke garanti service men det spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 11. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2012 Har spurt et sted, de skal ha 1.000 til 1.500,- ekskl. mva for jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå