Gå til innhold

Xbox 720's lanseringsspill: Dine ønsker og spådommer

Mr. Pants

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Gratis online: Konkurrentene har gratis online og det er en grunn for at den største brukerbasen hos Netflix er på PS3. gratis online burde uansett ha vært obligatorisk på enhver maskin.

- Xbox LIVE skal konkurrere med PS+. PS+ knuser Xbox LIVE for tiden.

- Flere nye IPer. Ikke kun Kinect og XBLA titler.

- Mindre fokus på Kinect.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Kinect er kommet for å bli. Hvor mye fokus de kommer til å legge på kinect ved lanseringen av den neste xboxen er et annet spørsmål. Mye tyder uansett på at MS har tenkt å videreføre teknologien.

Når det gjelder Gold så kommer de neppe til å endre på ordningen. Gold er for populært til at det kommer til å skje. Selv ser jeg ikke noe problem med å betale 300kr i året for Gold(jeg "tjener" tilbake pengene gjennom deal of the week uansett), men det er forståelig at andre ikke deler den samme meningen.

Nye IP-er er allerede bekreftet, og jeg stusser litt over at det i det hele tatt blir satt opp på en liste. MS har jo gitt ut mange nye IP-er denne generasjonen, og jeg ser ingen grunn til at de ikke kommer til å gjøre det samme neste generasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva vet vi om hvilke spill som kommer til neste generasjon?

Star Wars 1313 og Watch Dog ble demostrert på E3 med GeForce GTX680 med en grafikk som er over dagens konsoller, men ikke fantastisk mye bedre. Dette kan godt være kryss plattform titler, altså som både kommer til dagens og neste generasjons konsollene (vi kommer nok til å se en del av det i starten).

Beyond Good & Evil 2 har vel blitt bekreftet for neste generasjon. Theif 4 skal ha blitt flyttet til neste generasjon ifølge et rykte.

Ellers har EA sagt dem jobber med 4-5 nye IP'er og har hintet til et nytt Need for Speed spill for neste generasjon.

Lenke til kommentar

- Gratis online: Konkurrentene har gratis online og det er en grunn for at den største brukerbasen hos Netflix er på PS3. gratis online burde uansett ha vært obligatorisk på enhver maskin.

- Xbox LIVE skal konkurrere med PS+. PS+ knuser Xbox LIVE for tiden.

- Flere nye IPer. Ikke kun Kinect og XBLA titler.

- Mindre fokus på Kinect.

Ps + er noe av det sykeste jeg har vert med på. fy faen så mange spill jeg har fått på 1 måned bare for 100 kr, i tillegg kostet det bare 50 kr i jule salg, de kan jo ikke tjene penger på dette :p

Bortsett fra økt salg av Vita selvfølgelig

Lenke til kommentar

Ps + er noe av det sykeste jeg har vert med på. fy faen så mange spill jeg har fått på 1 måned bare for 100 kr, i tillegg kostet det bare 50 kr i jule salg, de kan jo ikke tjene penger på dette :p

Bortsett fra økt salg av Vita selvfølgelig

Selvsagt tjener de penger på det.

Er jo like greit å la folk få spille noen av spillene for 500kr året når de først ligger på serverene?

De selger jo ikke spillene, de leier dem bare ut. Når du slutter å betale for plus så kan du heller ikke spille dem lenger.

Og mange er gamle spill Sony selv har produsert som ikke selger lenger, som Infamous osv.

MS kunne lett gjort det samme, men de behøver ikke siden så mange betaler for Live.

Sony derimot måtte jo gjøre noe for å få folk til å gidde å betale for online tjenesten deres, derfor må de "overgå" hva MS tilbyr.

Endret av Knuttsen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Remedy har tenkt å annonsere noe nytt i år:

Remedy updated its official Alan Wake Facebook page on Monday, announcing that both Alan Wake and its downloadable sidestory Alan Wake’s American Nightmare are on sale on Steam. It teased “greater Remedy news to come in 2013.” That alone isn’t enough to point towards a new game, but Alan Wake writer Sam Lake took to Twitter that day teasing more. “In 2013 we can finally start revealing what we’ve been up to,” said Lake, “Can hardly wait. It’ll be cool.”

http://www.digitaltrends.com/gaming/alan-wake-2-remedy-hints-its-not-done-with-the-horror-series/

Alan Wake 2 kanskje? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spekulasjon: Rare og/eller Lucid Games arbeider med et bilspill.

De siste to årene har Rare ansatt minst 9 personer med erfaring fra utviklere som Codemasters, Sumo Digital og Ubisoft Reflections. Den nye sjefen for studioet, Craig Duncan, har nesten 10 års erfaring med bilspill.

Lucid Games, som ble startet av eks-ansatte fra Bizarre Creations(RIP), har lastet opp et interessant bilde på hjemmesiden deres . Det hinter til at de kommer til å annonsere eller lansere et bilspill i løpet av 2013 (Road opens 2013). Lucid Games består imidlertid av ca. 40 utviklere, og er derfor neppe i stand til å lage et next-gen spill på egen hånd. I samarbeid med en annen utvikler(som f. eks Rare eller Playground Games) kan de dog potensielt få til store ting.

Nå er det fullt mulig at utviklerne fra Codemasters ble rekruttert til Rare av helt andre grunner, og at Lucid Games arbeider med spill til en helt annen platform, men det er likevel gøy å spekulere rundt dette. Selv synes jeg at PGR er en mye mer underholdende serie enn Forza Motorsport, så for min del hadde det vært fantastisk om Microsoft ga serien et nytt forsøk gjennom Rare og Lucid Games.

Oppdatering: Rare har ansatt minst 13 personer med bilspillerfaring.

Jeg fant også dette gullkornet blant en av de som jobber hos Rare akkurat nå:

"2011-2012: New Rendering Technology & Pre-production (DX11)".

Nå burde det ikke være noe tvil om at Rare har minst et team som jobber med et next-gen prosjekt.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke hatt noe imot noe helt nytt fra dem, men om jeg skal velge en av de etablerte MS-seriene, så hadde det vært interessant om de kunne gjøre et nytt Fable som valgte et mer gåte-basert gameplay, eller kanskje et nytt forsøk på å bringe liv i Perfect Dark?

Lenke til kommentar

Det kunne ha blitt en spennende kombinasjon, men Lionhead har ikkje tenkt å gi slipp på serien med det første. En av de nye sjefene til Lionhead, Scott Henson, har dette i Linkedin-profilen sin:

Responsible for the recruiting and building a world class studio leadership team as well as stewarding the hugely successful Fable franchise into the future.

Når det gjelder Perfect Dark så er jeg enig i at serien fortjener en ny sjanse, men det spørs om MS har lyst til å satse på enda en fps-serie når de allerede er i gang med Halo 5 og Black Tusk Studios' nye IP. I tillegg er sjansen stor for at de har tenkt å satse videre på Gears-serien.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...