Gå til innhold

Xbox 720's lanseringsspill: Dine ønsker og spådommer

Mr. Pants

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg lager tråden nå er fordi det sannsynligvis er under et år til den neste xboxen blir lansert, og at det derfor ikke er særlig lenge til vi får høre noe konkret om lanseringsspillene til maskinen.

Her er listen over Xbox 360s lanseringsspill i Europa:

Amped 3

Call of Duty 2

Condemned

FIFA 06: Road to FIFA World Cup

GUN

Kameo: Elements of Power

Madden NFL 06

NBA Live 06

Need for Speed: Most Wanted

Perfect Dark Zero

Peter Jackson's King Kong

Project Gotham Racing 3

Quake 4

Tiger Woods PGA Tour 06

Tony Hawk's American Wasteland

XBLA:

Geometry Wars: Retro Evolved

Mutant Storm Reloaded

Joust

Gauntlet

Hexic HD (pre-installed on the hard drive)

Bejeweled 2

Bankshot Billiards 2

Outpost Kaloki X

Hardwood Backgammon

Hardwood Hearts

Hva tror dere blir Microsoft's eksklusive spill denne gangen? Kommer konsollen til å ha en systemselger på dag 1? Hvilke spill fra den 7. generasjonen vil få en oppgradert versjon til Xbox 720?

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Xbox 8

Forza Motorsport 5 / Halo 5 vil jeg tro?

Det er nok litt for tidlig for Halo 5 dersom konsollen blir lansert i 2013. Er det en serie som MS ikke har råd til å rushe ut på markedet så er det Halo. Halo 5 trenger minst 2 år med utviklingstid.

Forza 5 er derimot en ypperlig kandidat til å bli et lanseringsspill. Forza 4 ble lansert i 2011, og Turn10 har gitt ut et nytt Forza annethvert år.

Lenke til kommentar

Hva med Crackdown 3, Shadow Complex 2 og Lost Odyssey 2?

Det hadde vært fantastisk. Mtp at Mistwalker ser ut til å ha gått over til mobilspillbransjen tror jeg dog at LO2 ikke kommer til å skje. : /

Angående de to andre så kunne de ha passet bra som lanseringsspill. Chair har for så vidt uttalt at de har en prototype av Shadow Complex 2 liggende. De trenger bare nok ressurser til å gjøre ferdig spillet.

Med unntak av å ha hjulpet til med utviklingen av Kinect Star Wars har ikke Ruffian gjort noe nevneverdig siden Crackdown 2. Det sies at de er ansvarlige for multiplayerdelen til Ryse, men det er vanskelig å vite om hele studioet arbeider med Ryse eller ikke.

Mitt forsøk på å spå en lanseringslineup:

Forza Motorsport 5 eller PGR5

Ryse

Alan Wake 2(hehe, det er lov å drømme)

Noe fra Rare: Kinect 2.0 prosjekt?

Noe fra Twisted Pixel

Destiny

Crysis 3

Et Unreal 4-spill fra Epic: Kanskje Fortnite?

Battlefield 4

Nytt Sonic-spill(med mindre de planlegger å lansere det eksklusivt til Wii U)

COD 2013

Assassin's Creed 2013

NFS 2013

Fifa og andre årlige sportsspillserier

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Helst ikke noe XBLA eller Kinect spill til lansering, da blir den aldri kjøpt.

Multiplatts blir ikke valgt til denne maskinen, pga man må betale for å bruke din egen nettlinje samt du får kun halve spillet om man ikke betaler mer.

Jeg skaffer en råere maskinvare senere som er en ny PC til multiplatts og nye eksklusiver her.

Her er "drømmelista" mi

Mine ønsker:

Lost Odyssey 2

Halo 5

Forza 5

Kameo 2

Banjo Kazooie 3 (ja dere ser riktig)

Det er altfor store håp som jeg vet Microsoft aldri innfrir! Ikke noe mer Gears Of War takk.

Men de sa Rare hadde noe på gang, forundrer meg ikke om det handler om et Kinectspill...

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Forandret litt på trådtittelen nå.

Det var da en smule ekstremt. Hvorfor det egentlig? XBLA-spill kommer til å være en del av lanseringslineupen til den neste xboxen, akkurat som de var med Xbox 360. Jeg tipper som sagt at Twisted Pixel arbeider med noe, og jeg krysser fingrene for at noen arbeider med en oppfølger til Geometry Wars 2.

Spørsmålet om hva Rare arbeider med er et stort et. Det finnes en del motstridende rykter og informasjon, så det er vanskelig å si hva de holder på med akkurat nå.

Alan Wake 2 hadde vært noe. Tviler dog på at det skjer. Vi kan ihvertfall være sikre på at en nytt Ridge Racer blir sluppet. Føler det alltid kommer et nytt spill i serien når en ny konsoll kommer ut

Mtp at Alan Wake ble lansert i 2010 så er det ikke så utenkelig at det kan dukke opp en oppfølger i 2013. Alt de hadde trenger å gjøre er å basere spillet på PC-motoren og å forbedre ansiktsanimasjonene.

Riiiidge raaacer hadde passet bra som et lanseringsspill ja. Det begynner å bli en stund siden RR7 ble lansert.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Det var da en smule ekstremt. Hvorfor det egentlig? XBLA-spill kommer til å være en del av lanseringslineupen til den neste xboxen, akkurat som de var med Xbox 360. Jeg tipper som sagt at Twisted Pixel arbeider med noe, og jeg krysser fingrene for at noen arbeider med en oppfølger til Geometry Wars 3.

Jeg er ikke fan av slike spill. Minispill kan vare maks 2 timer før de blir kjedelige for min del

Gi meg storslagne RPG spill eller plattformspill i høy klasse, da snakker vi.

Hvis lanseringen av Xbox Blue, Xbox Loop eller Xbox 8 kommer kun til å inneholde kun xbla, kinect v 2.0 eller multiplatts så er jeg ikke fornøyd. Men om noen super eksklusiver rekker lansering så er jeg fornøyd

Jeg er som sagt alltid ute etter de store eksklusivene :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Det er bare å begynne å venne seg til tanken om at nedlastbare spill kommer til å bli mer og mer viktige for hjemmekonsollene. I et år der de store blockbuster-spillene har skuffet stort har spill som Trials Evolution, Fez, Journey, Sound Shapes, Mark of the Ninja og The Walking Dead vært de reddende englene. The Walking Dead vant GOTY-prisen på VGA i år, Minecraft har blitt en fast gjenganger i toppen av aktivitetslisten på Xbox Live og Journey er et av de best anmeldte spillene i år.

Det er dog tvilsomt at lanseringslineupen kommer til å bestå av kun Kinect- og XBLA-spill.

Lenke til kommentar

Multiplatts blir ikke valgt til denne maskinen, pga man må betale for å bruke din egen nettlinje samt du får kun halve spillet om man ikke betaler mer.

Sony har drømt i årevis om å kunne tjene penger på nettspilling som Microsoft gjør. Lansering av ny konsoll er et perfekt tidspunkt for å gjøre akkurat det. Så "betale for å bruke din egen nettlinje" og "halve spillet" får du både hos Microsoft og Sony, men du kan jo kjøpe en Wii U, kos deg! ;)

Forandre den gjerne litt mer, neste Xbox kommer _ALDRI_ til å bli hetende Xbox 720, not in a million years.

Lenke til kommentar

Mtp at Alan Wake ble lansert i 2010 så er det ikke så utenkelig at det kan dukke opp en oppfølger i 2013. Alt de hadde trenger å gjøre er å basere spillet på PC-motoren og å forbedre ansiktsanimasjonene.

Riiiidge raaacer hadde passet bra som et lanseringsspill ja. Det begynner å bli en stund siden RR7 ble lansert.

Vel, de må jo skrive historien, designe verdenen og alt det der. Jeg aner ikke hvor lang tid de bruker på det, men tenker at 2013 kanskje blir for tidlig. At spillet kommer føler jeg meg ganske trygg på. Vi får vel vite mer på neste E3. Håper de beholder stilen fra AW med skrekk/utforskning og ikke prøver å gjøre det mer actionorientert, som AW: AN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...